MC lås med larm???

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Nån som vet om det finns nått sånt? Det skulle varit en bra lösning eftersom jag inte kan installera ett vanligt mc larm eftersom jag inte har nått batteri.
 

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Anderstorp
Hoj
Blackbird -07:a Svart
Jag har sett skivbromslås med larm i nån test förra året, problemet med dom låsen var att dom inte var godkända då, jag vet inte hur det är nu.
Men vem vill lämna ögonstenen med ett lås som inte är godkänt? Då kan man ju lika gärna skita i att låsa.
 

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Tjena!

Är det någon som vet om Xena-låsen säljs i någon affär i Stockholm, det närmaste jag hittade var i Uppsala?

Någon som har erfarenhet av dessa lås förövrigt?

Funderar på om man ska investera i ett sådant...

/Gummi
 

nossrednamik

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 660 -04
Beställde ett till min Duke förra veckan. Grymt massivt lås, och larmet tjuter tillfredsställande. Till Duken (som du har?) passar modellen XH-14 perfekt både till fram- och bakskivan. Beställde från http://www.tqmotorsports.com
En seriös kille som fraktade över den för 50kr till dörren (DHL) på tre dar. Kan rekommendera det starkt om du inte har plats för ett vanligt larm eller bara vill ha ett grymt skivbromslås.
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
nossrednamik skrev:
Beställde ett till min Duke förra veckan. Grymt massivt lås, och larmet tjuter tillfredsställande. Till Duken (som du har?) passar modellen XH-14 perfekt både till fram- och bakskivan. Beställde från http://www.tqmotorsports.com
En seriös kille som fraktade över den för 50kr till dörren (DHL) på tre dar. Kan rekommendera det starkt om du inte har plats för ett vanligt larm eller bara vill ha ett grymt skivbromslås.

HX-14...skulle det passa bra på en 660 tro...vet inte om det är någon skillnad på duken skvior och 660:ins.
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
Dainese skrev:
HX-14...skulle det passa bra på en 660 tro...vet inte om det är någon skillnad på duken skvior och 660:ins.

Se till att få tag på ett bra lås, i den här stan snor de allt även det som är låst :kocko

Att det ska va så förbannat svårt att skilja på mitt o bara mitt.

//Magnus
 

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Hur mycket betalade du för låset?

Vet du om Xena-låsen klassas som godkända numera, tidigare gjorde de ju inte det.

Jag HADE en duke, andra hojen som blivit stulen för mig. Så nu funderar jag på att skaffa ett Xena-disclås, ett Xena-kedjelås plus ett larm på hojen.
Kommer inte att kunna sova annars!






nossrednamik skrev:
Beställde ett till min Duke förra veckan. Grymt massivt lås, och larmet tjuter tillfredsställande. Till Duken (som du har?) passar modellen XH-14 perfekt både till fram- och bakskivan. Beställde från http://www.tqmotorsports.com
En seriös kille som fraktade över den för 50kr till dörren (DHL) på tre dar. Kan rekommendera det starkt om du inte har plats för ett vanligt larm eller bara vill ha ett grymt skivbromslås.
 

nossrednamik

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 660 -04
Jag betalade runt tusenlappen för låset+frakt. Nej det är ännu inte godkännt. Fråga mig inte varför. Abus skivbromslås känns som en leksak jämfört med Xenas massiva kropp. Köp det du kommer inte ångra dig, hur smidigt som helst. Lås fast det på skivan och det piper en gång för att bekräfta att det är armerat. Rör någon den så skriker den som f-n! :4skrika

(Jag tror det ska passa på en 660.......)
 

Micke-cbr600

Duke´n
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskoga
Hoj
CBR600 -93 såld,Ktm Duke II -03 såld, Ktm Duke II -01 såld, Yamaha tt600e -96 såld, Yz450f -03 såld, Gpz600r -85 ( LT-Z50 :-)
Tjenare, lånar tråden o trycker in en fråga om larm.
Såg att ni pratade duke, vad ska man köpa för larm till en duke ? :va
Har ni något att rekommendera, som inte är helt åt h_vete för dyrt ?
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Polaren hade Xena med larm på sin R1 tidigare. Funkade utmärkt och såg ut att vara lika starkt som ett ABUS lås.. Dock osäker på om de är godkända eller inte. De förekommer inte på SSF´s lista över godkända låslösningar..

Kostade runt 1000:- lappen i Gävle (Minns inte stället, men brynäsgatan i höjd med 5:e tvärgatan för de som är från stan)
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Pratade med dom som säljer låset och dom håller på att arbeta med att få det godkännt och dom trodde att det skulle nog inte vara några problem :tummenupp
 

speedhunter

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Skövde/Värnamo
Hoj
Suzuki GSX600F -01
Hej!
Jag har använt ett xena-skivbromslås i ett år, fungerar utmärkt, hur smidigt som helst. Finns att köpa på www.louis.de , där jag köpte mitt för 600-700kr går även beställa direkt från tysk agent www.xena.de där det även finns flera modeller och låslösningar.

Men eftersom låsen inte är prövat och godkänt i sverige ännu vad jag vet, kan det kanske vara en ide att komplettera med en abus-kedja.
 

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
speedhunter skrev:
Hej!
Jag har använt ett xena-skivbromslås i ett år, fungerar utmärkt, hur smidigt som helst. Finns att köpa på www.louis.de , där jag köpte mitt för 600-700kr går även beställa direkt från tysk agent www.xena.de där det även finns flera modeller och låslösningar.

Men eftersom låsen inte är prövat och godkänt i sverige ännu vad jag vet, kan det kanske vara en ide att komplettera med en abus-kedja.


Precis köpt en 660 -04 lyckan är totalt :yoparty

Men... så passar inte mitt skivbromslås, där fram så är de för litet o bak är de för stort, vilka lås kör folket här med?

Måste ha ett som är godkänt me...
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Du har inte haft några problem med att det piper när det inte ska pga vibrationer eller trafik osv? Ser klart intressant ut! Synd bara att det inte är godkänt för då måste man ju ha det vanliga skivlåset också.

nossrednamik skrev:
Jag betalade runt tusenlappen för låset+frakt. Nej det är ännu inte godkännt. Fråga mig inte varför. Abus skivbromslås känns som en leksak jämfört med Xenas massiva kropp. Köp det du kommer inte ångra dig, hur smidigt som helst. Lås fast det på skivan och det piper en gång för att bekräfta att det är armerat. Rör någon den så skriker den som f-n! :4skrika

(Jag tror det ska passa på en 660.......)
 

chrtur

Ducati, Telisar, MTB och Stegjärn!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Italien
Hoj
Ducati Monster
Jag är inne på min andra säsong med Xena skivbromslåset och har för mig fungerat utan några större problem. Jag har tex inte ännu behövt byta batteri. En nackdel är att det alltid är aktivt när man skall öppna det, man får någon sekunds varningsljud och sedan sätter det igång och tjuter. I början blev man lite döv då man höll på att fippla med nyckeln, dock övning ger färdigher.

Att det är godkänt vet jag inte, men använder det flitigt när jag ställer hojen ute på stan för att se till att förhoppningsvis klåpare håller sig borta. Sedan även som ett extra tillbehör till min kedja under nattetid i garaget.

Jag betalade 60-70 euro och tycker det var en bra investering. Om någon verkligen vill ta din hoj som vet dom nog hur man skall göra oavsett vilka tillbehör man använder.

/Christian
 

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
Dainese skrev:
HX-14...skulle det passa bra på en 660 tro...vet inte om det är någon skillnad på duken skvior och 660:ins.

Tror inte XH 14 passar mätte lite på skivan o tro inte "gapet" är stort nog.

Får gå upp till XH15

Nån som har provat?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top