amullo skrev:Jag har ett Spyball larm på min hoj. Det har fungerat klanderfritt i 3 år nu och har förmodligen räddat hojen en eller två gånger från stöld.
Den modellen jag har ha inbyggt backup batteri, startspärr, rörelsekänning (Om någon rör hojen räcker i känsligaste läget) och möjlighet att koppla in externa slingor om man vill skydda ex. mot kåpavtagning eller sidoväskor.
EDIT: Självklart har den radiofjärr, varningsdiod och överfallslarm också.
amullo skrev:Fördeln med Spyball är att det är godkänt, så man slipper självrisk i händelse av stöld eller skadegörelse (inkl. stöldförsök beroende på bolag).
amullo skrev:Jag betalade runt 2500:- tror jag, med monteringen. Jag köpte mitt via Ducati Stockholm, eftersom de monterade det och skickade papper till F-bolaget.
Fördeln med Spyball är att det är godkänt, så man slipper självrisk i händelse av stöld eller skadegörelse (inkl. stöldförsök beroende på bolag).
Om man som jag, kanske är lite förvirrad och glömsk. Kan du fixa dej ett DEFA-Mc Larm.Ergu skrev:Vad är bra/dåligt, vad kostar de?
Ergu skrev:Hej!
Någon som har erfarenhet av MC-larm? Vad är bra/dåligt, vad kostar de? Vilka funktioner behöver man, vilka funktioner är överflödiga?
Några märken att rekommendera?
Mvh Ergu
Robban_C skrev:Spyball i min tiller. Larmet kanske är bra men fel inkopplat (inte jag som monterat), inte vet jag men det fungerar kass.
Hursomhelst så är det två fel:
1. Larmet "låser" tändningen då hojen varit avstängd en stund. Skitbra när man håller på och mekar. Not. Jag vill _själv_ betsämma när min hoj ska vara larmad. Funktionen kanske är bra för den som aldrig mekar med hojen.
Jag behövde inte ange något lösenord.Robban_C skrev:Man tackar men tyvärr är manualerna lösenordsskyddade. Men din tanke uppskattas.
Spinky Spendrup skrev:Jag behövde inte ange något lösenord.
Du är inte speciell (inte på det viset i varje fall ) Jag får samma sak om jag försöker med modellspecifika PDF:erna, generella installationsmanualerna under resp. larmmodell funkar däremot.Robban_C skrev:Bifogar skärmdump på vad som händer då man försöker.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|