Mc-Lyft

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
Jag jagade för en tid sedan runt efter en vettig lyft för bakhjulsservice, det var då någon som satte in en länk till en film med en kille som lyfte med en sak som påminner om ett löst centralstöd som jag tyckte verkade skitsmart, när hojen var uppe tog man helt enkelt bort hävarmen och det blev slimmat o fint. Nån som vet var filmen finns då jag inte hittar min gamla tråd om detta?
:rolleyes:
 

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
Nix, det var inte denna men samma princip, på den jag är ute efter satte man i 2st tappar i tex. svinginfästningen så den satt på så vis fast i ramen på hojen.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nix, det var inte denna men samma princip, på den jag är ute efter satte man i 2st tappar i tex. svinginfästningen så den satt på så vis fast i ramen på hojen.

En sån korsning mellan depåstöd och chopperlyft skulle jag också vilja ha. Skulle vara perfek när man ska tex smörja/justera kedja. Klarar att ställa upp hojen ensam på depåstödet, men det är för stor vältrisk i längden vid kedjesmörj så jag använder oftast min bökiga hydrauliska lyft istället om jag är ensam i garaget. Den är åas tjaffsig att släpa fram bara för att smörja kedjan.

Jäkla wannabe! :mad:





:tungan

När jag påbörjade mitt svar fanns inte ditt inlägg :D
 
Last edited:

R80GS

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Danderyd
Hoj
BMW R80GS, R71, R51, R69, R69s, R60, R100
Inte så tokig heller!
 

Bifogat

  • M4110162.jpg
    M4110162.jpg
    84.2 KB · Visningar: 316

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Min projektgrupp i skolan avslutade nyligen ett mc-lyft projekt, för hojar med avgassystemet draget under motorn osv.
Tänkt att det ska funka som så att man ska kunna plocka ner hela hojen i bitar utan hinder. Man kan plocka med sig den som ensam person, den är inte beroende av någon energikälla som el osv. Finns det ett tillräckligt stort intresse kanske man skulle kunna producera ett par stycken?
 

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
Min projektgrupp i skolan avslutade nyligen ett mc-lyft projekt, för hojar med avgassystemet draget under motorn osv.
Tänkt att det ska funka som så att man ska kunna plocka ner hela hojen i bitar utan hinder. Man kan plocka med sig den som ensam person, den är inte beroende av någon energikälla som el osv. Finns det ett tillräckligt stort intresse kanske man skulle kunna producera ett par stycken?

Var din tanke att kränga ett ex. till mig, eller? min tanke var att producera ett ex. åt mig själv jag har idagsläget ett superbt elhydrauliskt lyftbord men skulle ha nåt att ställa upp hojen på vid hjuljobb på bordet, så jag är ute o fiskar efter en bra lösning på det, bilden som kom upp i tråden skulle man ju kunna göra en låg vriant av.:tungan
Jag tar gärna emot fler idèer o förslag:tummenupp
 

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Var din tanke att kränga ett ex. till mig, eller? min tanke var att producera ett ex. åt mig själv jag har idagsläget ett superbt elhydrauliskt lyftbord men skulle ha nåt att ställa upp hojen på vid hjuljobb på bordet, så jag är ute o fiskar efter en bra lösning på det, bilden som kom upp i tråden skulle man ju kunna göra en låg vriant av.:tungan
Jag tar gärna emot fler idèer o förslag:tummenupp

Jag tänker ifall flera skulle vara intresserade. Inte värt att besvära sig för ett ex:)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top