MC Mässan i Umeå

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Den 28-29/3 är det MC-mässa hos handlarna här i stan och UMCC hade tänkt visa upp sig hos Cross & Mc Bolaget. Vi kommer att ha ett bord med lite information och en dator som visar lite bilder och filmer från våra tidigare arrangemang.

Vi behöver lite hjälp av några som kan stå och se trevliga ut och informera lite om UMCC vid bordet, om ni kan hjälpa till så skicka ett PM till mig så fyller jag på listan.

Lördag 28/3
Förmiddag
1. Thommy
2. Erik
Eftermiddag
1. Mange
2. Patrik

Söndag 29/3
Förmiddag
1. Cissi
2. (Freddy)
Eftermiddag
1. Marie
2. Johan

Last edited by a moderator:

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Vi saknar just nu tre namn för att få listan komplett.
Det är inget ansträngande jobb som behövs göras och det brukar vara ganska så trevligt de timmar man är där.
Vi ska bara vara sociala och informera om klubben och i de fall det är möjligt se vackra ut :D

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Jag skulle väl kunna stå nån av eftermiddagarna.

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Jag gör tyvärr högskoleprov på lördag, annars skulle jag ställa upp, söndag kan jag kolla men jag tror att jag lär vara RÄTT BAKIS för det vankas tentafest också på kvällen. Det där med att se vacker ut skulle ändå inte ha fungerat i mitt fall?

Last edited:

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag skulle väl kunna stå nån av eftermiddagarna.

Ja, du får välja själv om du vill stå lördag eller söndag då.

Jag gör tyvärr högskoleprov på lördag, annars skulle jag ställa upp, söndag kan jag kolla men jag tror att jag lär vara RÄTT BAKIS för det vankas tentafest också på kvällen. Det där med att se vacker ut skulle ändå inte ha fungerat i mitt fall?

Högskoleprov och tentafester får vi väl se som giltiga orsaker.. :yoparty
Ska själv försöka jobba på en ordentlig baksmälla till söndagen. :fyllisar

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lördag 28/3
Förmiddag
1. Johan
2. Thommy
Eftermiddag
1. Mange
2. Patrik

Söndag 29/3
Förmiddag
1. Cissi
2. (Freddy)
Eftermiddag
1. Marie
2.

Satte upp dig Järven på lördag eftermiddag nu. Passar det inte så byter vi till söndag.

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
He blir bra d! Tekniskt fråga: När börjar eftermiddagen, så där framåt två eller?:rofl

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
He blir bra d! Tekniskt fråga: När börjar eftermiddagen, så där framåt två eller?:rofl

Nu har jag inte riktigt koll på öppentider och så. Men jag tror att "schemat" kan bli nånting så här.

Förmiddag: 10-13
Eftermiddag 13-16

Detta borde va en riktlinje både lördag och söndag.

Jag ska ringa dig under helgen. Är lite saker som måste fixas innan nästa fredag till mässan när det gäller infoblad och dylikt.

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Lördag eftermiddag och söndag så borde jag vara anträffbar. Jag jobbar natt så när mobilen e avstängd så sover jag.

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Tur att högskoleleprov var giltigt orsak för frånvaro.
Men på festen kommer jag, ska ju stå bakom baren =)

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu är listan på de som ska hjälpa till i helgen färdig. Har uppdaterat första inlägget men postar den även här bara för att ni ska se den.

Lördag 28/3
Förmiddag
1. Thommy
2. Erik
Eftermiddag
1. Mange
2. Patrik

Söndag 29/3
Förmiddag
1. Cissi
2. (Freddy)
Eftermiddag
1. Marie
2. Johan

Tiderna för helgen ser ut som följer.

Lördag:
FM 10-13
EM 13-16

Söndag:
FM 11-13
EM 13-15

Jag åker till MC bolaget i morgonkväll och försöker styra upp vart vi ska få plats och ställer dit de grejer vi ska ha med oss.

Ett önskemål jag har är att nån i varje tvåmanna/kvinna grupp tar med en laptop för att köra bild och filmspel på. Jag kommer lämna en DVD-skiva med material på. Kanske inte alltid det nyaste, men ändock grejer vi gjort.
Vet att många har bilder på sina egna datorer som är klubbrelaterade och de kan ni mer än gärna köra där.

Jag har med min dator när jag står där på lördagmorgon iaf.

Jag ringer runt lite i morgon till er som står på listan så allt är klart med er...

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Jag tar väl med min dator på lördagEM. Bra med bild-CD så slipper man gå igenom och skapa album för varje pass.

Du jag var förbi klubben och lämnade lamineringsmaskinen med plastfickor och sånt. Insåg att den mest var i vägen här hemma och att jag inte skulle använda den så himla mycket. Tycker mig minnas att du sa nåt om att laminera saker.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tar väl med min dator på lördagEM. Bra med bild-CD så slipper man gå igenom och skapa album för varje pass.

Du jag var förbi klubben och lämnade lamineringsmaskinen med plastfickor och sånt. Insåg att den mest var i vägen här hemma och att jag inte skulle använda den så himla mycket. Tycker mig minnas att du sa nåt om att laminera saker.

Ok. Det var bra att veta. Då kan jag laminera lite papper idag kanske...
Ska ändå förbi på klubben några gånger idag. Hämta tombackar, lämna fulla backar, hämta bord och stolar med mera... osv osv....

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Okej då har man hunnit med att besöka mässan lite snabbt, tänkte köpa jackan som jag tittat på tidigare, fick hjälp av en tjej som var ny där och var supertrevlig (bra val!). Sen for jag iväg och hjälpte farsan lite med nån bil som krånglade, åkte sen tillbaka till stället och visade upp jackan lite. Sen gick jag till kassan och skulle betala.

Frågade lite om det inte fanns någon UMCC rabbatt - NEJ
Frågade om Studentrabatt - NEJ (inte för att jag väntade mig det heller)
Frågade om det inte fanns något mässpris på just denna jackan eller om det gick göra något på priset - NEJ

otur tänkte jag och langade fram kortet för att betala, blir då upplyst om att jag däremot kan få ett klubbkort...
- Hur mkt gör det på priset då? undrar såklart jag
Det visar sig att det inte gör någonting alls på priset denna gång, däremot nästa gång jag handlar får jag, tror det var 3% eftersom jackan kostade drygt 2000 och mer om man handlat för mer. Jag säger att jag handlat för 10.000 förra våren och undrar om man inte kan lägga in det på kortet(har kvitton och jag fanns i datorn såg säljaren) eftersom jag inte blev erbjudet något klubbkort den gången.
- NEJ blev svaret återigen.

Lite smått irriterad säger jag att jag vill fundera på saken och går därifrån. Är det jag som är för "känslig" eller? Jag tycker fan man kan vänta sig lite mer än det där... Skriver inte vilken butik det är för det spelar väl kanske inte så stor roll. eller bör jag ta mig i kragen och gå dit lite smått apatisk och bara köpa köpa köpa utan att bry mig om hur man ser på mig som kund...

-Freddy-

Guest
"Vi har ett bra sortiment...
Lång erfarenhet har gett oss styrkan att välja ut de produkter som vi tycker är bra och prisvärda. Vi väger varje inköp i guldvåg och jämför med konkurrerande produkter. Allt för att du som kund att du skall få den bästa produkten/priset.

Vi tror...
Att det är viktigt att se långsiktigt. En affär blir aldrig avslutad, den fortsätter hela tiden. Har du en gång börjat handla hos oss så kommer vi göra allt vi kan för att behålla dig. Vi vill helt enkelt bli din bästa leverantör.
"

Nu är det inte fråga om att hänga ut någon butik eller så, men du kan ju hänvisa till texten på www.twowheels.se då du som du skrev har handlat en hel del innan där.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Massa text....
Skriver inte vilken butik det är för det spelar väl kanske inte så stor roll. eller bör jag ta mig i kragen och gå dit lite smått apatisk och bara köpa köpa köpa utan att bry mig om hur man ser på mig som kund...

Nu vet du ju vilken storlek du vill ha på just den jackan. Jag skulle ha letat mig ett annat ställe som säljer samma jacka och förmodligen till ett bättre pris och helt enkelt skita i den butik som inte är intresserad av en nöjd kund.
De lär ju inte vara enda butiken i Sverige som säljer den. Säkert inte ens i Umeå om du frågar runt. Många tar ju hem andra märken än dem de säljer vanligen om en kund vill ha det så...
Fast det är ju bara mina 50 cent.... :arsele

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Önskar jag kunde komma och hälsa på. Men jag opererades i veckan och ligger hemma i soffan med en glödhet laptop på magen.
Skulle verkligen velat fara på mässan och träffa alla gamla bekanta i Ume.:fyllisar

Men nu har jag inget skrot kvar i smalbenet, och jag verkar sitta ihop ändå. :tummenupp

Ha det så trevligt i helgen och hälsa till grabbarna på Crossbolaget från mig!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA