Mc:n dör. Varvar bara 8000

Gick med
15 May 2003
Hoj
Ingen
Jag har en Honda NSR som jag har problem med. När jag drar gashandtaget i bott så ställer den sig vid 8000 varv och bara står där. fast om jag släpper gashadtaget lite och inte gasar fullt så kommer den och varvar som den ska.
Jag antar att det är nålen som inte sitter där den ska. Och de medför att den får lite bensin!
Någon som har ett förslag om något annat än just nålen ?

Bifogat

• 5.jpg
    5.jpg
    89 KB · Visningar: 154

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Bara att testa dig fram med förgasar inställningar. Flytta nålen och skruva luftskruven tillsdu får ett bra resultat i både varvet och på stiftet.

Gick med
15 May 2003
Hoj
Ingen
Out_Spinner skrev:
Bara att testa dig fram med förgasar inställningar. Flytta nålen och skruva luftskruven tillsdu får ett bra resultat i både varvet och på stiftet.

mmm, jag får nog göra det... Jobbigt att ta bort alla kåpor och skit.. men men :(

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Kör INTE(!) innan du har fixat det då nsr'en gillar att nypa, fråga EBS :). Kolla luftskruven (ska vara 1.5varv utskruvad) och munstycket (132?) samt trottelnåeln (mitten?) drar den tjuvluft?

Gick med
15 May 2003
Hoj
Ingen
CayLe skrev:
Kör INTE(!) innan du har fixat det då nsr'en gillar att nypa, fråga EBS :). Kolla luftskruven (ska vara 1.5varv utskruvad) och munstycket (132?) samt trottelnåeln (mitten?) drar den tjuvluft?

ok, tack. jag vet inte om den drar tjuvluft. Jag kan bara tänka mig att den får för lite bensin

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Basse_mollberg skrev:
ok, tack. jag vet inte om den drar tjuvluft. Jag kan bara tänka mig att den får för lite bensin

Svarar den direkt när du drar i gasen? sjunker den fort när du släpper gasen? om den gör det så drar den nog inte tjuvluft.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Hahaha, är det någon som har försökt skruva på plastskruvarna som är gjutna i intrumenteringen? :D

BTW, bara så du vet vad som kan hända dej nu när du har en NSR ;) och ja, det är topplockspacknigar.

Bifogat

• roffe-topp.jpg
    roffe-topp.jpg
    13.7 KB · Visningar: 133
Gick med
15 May 2003
Hoj
Ingen
CayLe skrev:
Hahaha, är det någon som har försökt skruva på plastskruvarna som är gjutna i intrumenteringen? :D

BTW, bara så du vet vad som kan hända dej nu när du har en NSR ;) och ja, det är topplockspacknigar.

fan va bra tips. Ska dra åt allt.. :tummenupp :D

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
BASSE!!!!!!!! Jag hittade mitt fel... Mitt munstycke var 150 som satt på när 132 eller något är orginal :tummenupp så nu är det bara march iväg till affären och köpa orginal munstycke :D . Eftersom att våra sympton på hojarna är exakt likadana så har du nog samma fel

Last edited:
Gick med
15 May 2003
Hoj
Ingen
rs-only skrev:
BASSE!!!!!!!! Jag hittade mitt fel... Mitt munstycke var 150 som satt på när 132 eller något är orginal :tummenupp så nu är det bara march iväg till affären och köpa orginal munstycke :D . Eftersom att våra sympton på hojarna är exakt likadana så har du nog samma fel
amagad. ska kolla om det är det felet...tack

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
rs-only skrev:

Då lär han inte nypa iaf

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...