MC-olycka i Möklinta idag

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
Via pålitliga källor hörde jag att en MC har kolliderat med en pellets-bil i den största korsningen i Möklinta i förmiddags. Vad jag hörde körde MC-föraren på bakhjulet genom korsningen (från Broddbo-hållet) och krockade sen med bilen (hastigheten fick jag höra var ca 100 km/h). MC-föraren flög in i förarhytten på bilen. Två ambulanser, brandbil och präst var där. MC-föraren överlevde, men frågan hur länge? Vet inte hur allvarligt skadad han blev. Dumt iallfall att köra på bakjulet sådär. :fatta! :mad:

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Superduke 07
Närheten...

Bor hyffsat nära möklinta och undrar om det är någon man känner. Letar på nätet men hittar ingen info om denna olycka. Någon som vet något mer om hur det gick för föraren?

Last edited:

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
para skrev:
2216792 Bor hyffsat nära möklinta och undrar om det är någon man känner. Letar på nätet men hittar ingen info om denna olycka. Någon som vet något mer om hur det gick för föraren?
Minst lika intressant hur det gick för den stackars jäveln som körde pelletsbilen och plötsligt fick en stunthjälte i knäet...

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
kan meddela att föraren lever.... det var jag som körde.... bilen som var en citroen jumpy som missade väjningsplikten...........
hade hjärtstillestånd 2 ggr och har bryten fot....brytet knä och krossad handled......
vid olyckstillfället gick det cirka 70 km/h EJ på bakhjulet............
trött på alla gamla tanter som bättrar på historier.....
har hört att mna åkte mellen 200-300blås vid smällen....
bilen fick en rejält in tryckt dörr...
r1 + förare = 300kg.....
till skillnad från bilen så bromsade jag... medans han åkte iväg med mig hängande in i bilen 75m:huvet

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
tack grabbar!!!
kommer på benen om en vecka...
skönt med lite stöd och inte bara skitsnack....
är inget underbarn men denna gång var det inte mitt fel....

Dominator-Rocks

Guest
Såklart man supportar folk som kraschat! Sen att 50% här på SH drar på rullen när ingen ser och sedan nekar till det, är väll mest deras eget bekymmer ! :va

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
ja vem köper en sporthoj och kör lagligt..????
jag är vild... jag vet!!! men denne gång var inte jag vållande!!!
jävligt gla at jag klarade mig... (min flickvvän var nog gladast!!!!)

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
sx-pojken skrev:
2329455 kan meddela att föraren lever.... det var jag som körde.... bilen som var en citroen jumpy som missade väjningsplikten...........
hade hjärtstillestånd 2 ggr och har bryten fot....brytet knä och krossad handled......
r1 + förare = 300kg.....
till skillnad från bilen så bromsade jag... medans han åkte iväg med mig hängande in i bilen 75m:huvet
Gisses!! Vilken resa.... Hur länge låg du på sjukan? Med tanke på att det var den 5/6 som tråden startades.... Får man fråga vad hjärtstilleståndet uppstår av...Är det kroppens chocktillstånd som gör det?

Hur som hellst.... Underbart att det slutade lyckligt....

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
som sagt de kallar ja flyt.. kanske va tur att du tittade in i hytten iställe för att mosats emot dörren

skönt att de gick rätt bra ialf :pannkyss

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
sx-pojken skrev:
2329455 kan meddela att föraren lever.... det var jag som körde.... bilen som var en citroen jumpy som missade väjningsplikten...........
r1 + förare = 300kg.....
gött o höra att du lever,e trött på alla jävla moral tanter på denna sida som hört allt av pålitliga källor.hoppas bara du e pålitlig iallafall så e det bra så länge inga liv går till spillo.sitter själv i gnarp just nu haft en resa med hojen i dryga 60 mil.funkar kanonfint,förutom gammgubben söder om ö-vik som glider ut me sin mercedes 220 d(död). ut i e4 an svänger han jag ger fingret o gubben tror jag hälsar.hoppas allt e bra trotr allt.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
hade jag inte träffat rutan utan plåten så hade nacken rykt...låg på sjukan i 22 dagar varav två i koma.....vet inte varför jag fick hjärtstillestånd men troligen för att jag fick en sån smäll i bröstet......tryckte in hela hans dörr med min bröstkorg.........:3freak

mitt tillstånd var riktigt kritiskt första dagarna läkarna visste inte om jag hade nån hjärnskada men alla mina polare hävdar att man inte kan skada nått som va trasigt och sjukt innan:banana

tappat hjälmen efter jag gått in i rutan och hade inte hjälmen lossnade hade jag brutit nacken och antagligen blivit förlamad och jag ens hade överlevt det.....

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
shit... missa helt när ja läste först, glömde kolla datum på inläggen så läste det som att det hände idag o du va inne redan nu o surfa lite.. :huvet :3freak ..

de va ju dock lite värre än så... jävla tur du klara dig iaf...

jasmine

R.I.P-FALLEN RIDERS
Gick med
16 Feb 2005
Hoj
R1-01
sx-pojken skrev:
r1 + förare = 300kg.....
Skönt att du fixade dig,känner igen allt skitsnack om idioten som körde hojen(Varit med om det själv).Grabbarna o tjejerna här MÅSTE kolla fakta innan man skriver något dumt.

Krya på dig hälsningar från LOCCO MATTI.
:tummenupp

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
Jag som gav upphov till tråden ber mycket om ursäkt till sx-pojken. Självklart det jag skrivit är baserat på rykten av vad jag hört från de som bor i Möklinta. Dumt av mig att skriva dessa då dom oftast är överdrivna och fel. Ångrar mig verkligen. Jag hoppas att du inte tog för illa upp, sx-pojken. Är glad av att du lever samtidigt som jag sänder en tanke för alla omkomna i mc-olyckor. Hoppas att allt går väl i framtiden. /Jompa

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln