MC olycka idag

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Från VK
"En skadad i mc-olycka i Umeå
En motorcykelolycka inträffade vid lunchtid på måndagen i centrala Umeå.
Olyckan hände kl. 11.40 vid Östra gymnasiet.
Vittnen har till polisen uppgett att föraren körde på bakhjulet men att han inte lyckades hålla motorcykeln kvar på vägen.
Vakthavande befäl vid umepolisen, David Hellman, uppger att föraren förts till universitetssjukhuset. Det är ännu oklart hur svåra skador han ådragit sig."

Vi är några på klubben som känner killen.......hoppas bara att det gått bra

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Den man i 30-årsåldern som vid lunchtid fördes till sjukhus efter en mc-olycka i Umeå har livshotande skador.

Från universitetssjukhusets akutmottagning meddelas att mannen befinner sig på intensivvårdsavdelningen.

Hoppas att han klarar sig :(

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Otrevligt värre...

Bakhjulskörningen ska jag väl inte morala om, hoppas bara han haft skyddsutrustning, så man inte går åt av en sådan enkel petitess...

Körde förbi där vid 13-14 ungefär, såg inge skräp efter hojen eller någonting..

Håller tummarna för föraren...

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Tyvärr så är killen tydligen känd att inte bruka sin skyddsutrustnings så ofta :(

Hojjen var ordentligt illa där an så jag kan förstå att föraren inte mår så bra .. han har nog gjort en ordentlig flygtur..
Hela frampartiet på hojjen var som bortblåst!

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Just nu låter det inget vidare, men man kan bara be att att han ändå klarar det

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
olycksplatsen

jag var förbi där idag efter jobbet och han har driftat ut precis där den svaga kurvan börjar, sen har han åkt längsefter vägen ute på gräset tills han komm till tunneln som gå under vägen. Där har han troligtvis flygit in i motstående gräskulle och där var det ett rejält nedslag. Sen har han flygit upp på gräskullen där hojjen låg när jag såg den idag.

Om man ser till hur det gått till så är han nog ganska illa däran efter som det tagit tvärstop i gräsvallen..

Hoppas att det inte är livshotande längre...

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag pratade med Polisen som var på plats. Men han hade kommit dit i efterhand så han visste inte hur illa det var med killen. Hjälmen och gympaskorna låg kvar, tillsammans med en hel del delar. Motorcykeln gjorde ett rejält märke i gräset, just vid tunnelöppningen. Gissar att den sen flög därifrån upp på kullen.
Hoppas han klarar sig.

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
saxat från vk

Ytterligare en mc-olycka i Umeå
Ännu en mc-olycka har inträffat i Umeå, denna gång
på Västra esplanaden i centrala staden. Och även
denna förare tappade kontrollen när han körde på
bakhjulet – men han klarade sig utan skador vid
fallet, och har inte behövt sjukvård. Olyckan
inträffade strax före nittontiden.

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
tl1000s skrev:
saxat från vk

Ytterligare en mc-olycka i Umeå
Ännu en mc-olycka har inträffat i Umeå, denna gång
på Västra esplanaden i centrala staden. Och även
denna förare tappade kontrollen när han körde på
bakhjulet – men han klarade sig utan skador vid
fallet, och har inte behövt sjukvård. Olyckan
inträffade strax före nittontiden.

4Stroke? Bandit?

Vem kör på bakhjulet i centrum......

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag känner då inte så många som kör på bakhjulet. Så det är mycket möjligt att det är Molin, men det kan även vara LillMange.
Eva vet jag att det inte är. Skulle möjligtvis vara Kawarider, då det hände i centrum. Har sett han hänga där rätt mycket på sistone.

:rolleyes:

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag kör ibland på bakhjulet, men jag vurpar inte :fakta

Dock finns det ju ett folkslag som är klart överrepresentativt när det gäller slangning, och de kallas Motardianer, dessa kan oftast ses åka omkring på bakhjul, dock glöms de lika snabbt bort när det är nån liten incideent, för då måste det ju vara en "sporthoj/mördarmaskin" som är skyldig...

Säger inte att det är en sådan, men det kan vara, och då öppnas möjligheterna för vem den skyldige är snabbt...

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Advance4Stroke skrev:
Jag kör ibland på bakhjulet, men jag vurpar inte :fakta

Dock finns det ju ett folkslag som är klart överrepresentativt när det gäller slangning, och de kallas Motardianer, dessa kan oftast ses åka omkring på bakhjul, dock glöms de lika snabbt bort när det är nån liten incideent, för då måste det ju vara en "sporthoj/mördarmaskin" som är skyldig...

Säger inte att det är en sådan, men det kan vara, och då öppnas möjligheterna för vem den skyldige är snabbt...

Var bor dessa Motard indianer, dem verkar ha kul.......kanske jag måste flytta dit :)

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
De håller till i bergen och skogarna, där trivs de bäst eftersom de lever i flockar och inte vill bli störda av andra varelser, lättartad terräng forserar de snabbt, vilket för andra motorrcyklister snabbt blir ett problem.
Dock tar det mycket på krafterna att bemästra dess framfarrtsfordon, och de överlever inte länge på de bär och nötter som naturen erbjuder, därför beger de sig ofta i flock in mot staden där de handlar föda och gärna passar på att sstegrar vid allt vad rödljus heter.

På grund av väldigt lätta fakoster med ett rappt effektregister har man inga större problem att visa upp sina kunskaper för diverse honor man kan tänkas störa på i asfaltsdjungeln. Dock bleer det sällan parning eftersom honorna tycker att dessa varelser är alderrles för ociviliserade.

Att ta sig in i en Motardianflock är ganska enkelt, dock kostar det mycket pengar i inträdesavgift, samt att man ska vara beredd på att vårda och sköta sin farkost som ett nyfött barn, den behöver daglig tillsyn och mycket oljebyten.

Mer information finns att läsa i Nationalencyklopedins uppslagverk, se även under "Enduro" och "Bergsgetter"

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Advance4Stroke skrev:
De håller till i bergen och skogarna, där trivs de bäst eftersom de lever i flockar och inte vill bli störda av andra varelser, lättartad terräng forserar de snabbt, vilket för andra motorrcyklister snabbt blir ett problem.
Dock tar det mycket på krafterna att bemästra dess framfarrtsfordon, och de överlever inte länge på de bär och nötter som naturen erbjuder, därför beger de sig ofta i flock in mot staden där de handlar föda och gärna passar på att sstegrar vid allt vad rödljus heter.

På grund av väldigt lätta fakoster med ett rappt effektregister har man inga större problem att visa upp sina kunskaper för diverse honor man kan tänkas störa på i asfaltsdjungeln. Dock bleer det sällan parning eftersom honorna tycker att dessa varelser är alderrles för ociviliserade.

Att ta sig in i en Motardianflock är ganska enkelt, dock kostar det mycket pengar i inträdesavgift, samt att man ska vara beredd på att vårda och sköta sin farkost som ett nyfött barn, den behöver daglig tillsyn och mycket oljebyten.

Mer information finns att läsa i Nationalencyklopedins uppslagverk, se även under "Enduro" och "Bergsgetter"

hahahahaa SWEEEEEET :rock

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...