MC-olyckor i vår närhet.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Igår var det tre mc olyckor i vår närhet enligt den lokala blaskan.

En i LA och två i Klippan o Färingtofta.
Bilister (högst troligt) skyldiga i två av fallen, men det som gör mig förbannad är att en bilist smet. Ogilla!
http://hd.se/klippan/2013/06/15/bilist-korde-pa-mc-forare/

Någon som vet/hört nått? Blomman?
Jag håller gärna ett extra getöga på ev förövare i mina trakter när info om bilen framkommer.

Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Olyckan i Landskrona var iallafall inte ngn bils fel. Men där är märkligt lite info om vad som hänt.
Har inte ens lyckats på reda på vem det var.

Pellehbg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Billesholm samt varannan vecka med lille Olle
Hoj
BMWR 1200 GS Adventure 2018
Kan ju säga så att den i Klippan det var helt o hållet bilistens fel hon fick 3000:- i böter på plats av länsman med för att inte iaktagit lämna företräde.
Då vi kom inne i rondellen o det kom en bil mellan mig o hon som gick omkull (övningskörning jag handledare) o vi skulle mot Kristianstad så då vi kom runt infarten från Hbg hållet så kör det in i rondellen en gammal dam o kan ju bara säga så att tack vare han var så snabb o bromsade så slapp vi värre olycka för han hade annars kört in i hennes förardörr o då hade min övningsförare nog inte bromsat omkull sig utabn kört den andre bilen i häcken med svårare skador.
Detta hände vid 11 tiden o hon sade hon fick solen i ögonen o den var ifrån Ljungbyhed hållet o vi kom från Klippan i rondellen alltså motsatt hål.
Sedan ville hon ej stanna fast övnförs kille körde ifatt o stannade damen hon tyckte att vi mc vissar ej hänsyn då behövde man ej göra det tbx.

Övnförarens skador är bara lite blåslagen o repor på hojen vi körde vidare till Kortegen i Åhus efter detta otrevliga stopp.:tummenupp
Pelle

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Kan ju säga så att den i Klippan det var helt o hållet bilistens fel hon fick 3000:- i böter på plats av länsman med för att inte iaktagit lämna företräde.
Då vi kom inne i rondellen o det kom en bil mellan mig o hon som gick omkull (övningskörning jag handledare) o vi skulle mot Kristianstad så då vi kom runt infarten från Hbg hållet så kör det in i rondellen en gammal dam o kan ju bara säga så att tack vare han var så snabb o bromsade så slapp vi värre olycka för han hade annars kört in i hennes förardörr o då hade min övningsförare nog inte bromsat omkull sig utabn kört den andre bilen i häcken med svårare skador.
Detta hände vid 11 tiden o hon sade hon fick solen i ögonen o den var ifrån Ljungbyhed hållet o vi kom från Klippan i rondellen alltså motsatt hål.
Sedan ville hon ej stanna fast övnförs kille körde ifatt o stannade damen hon tyckte att vi mc vissar ej hänsyn då behövde man ej göra det tbx.

Övnförarens skador är bara lite blåslagen o repor på hojen vi körde vidare till Kortegen i Åhus efter detta otrevliga stopp.:tummenupp
Pelle

Vårdslöst, beslagta skiten och få bort dessa totala dödsfällorna från vägarna..

Smitning slapp säkert den söta gamla häxan ifrån!!!!

Jag blir så arg, hade du inte varit vittne så kan jag sätta glädjedraken i pant på att länsman sett det som hojens fel..

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sedan ville hon ej stanna fast övnförs kille körde ifatt o stannade damen hon tyckte att vi mc visar ej hänsyn då behövde man ej göra det tbx.

Övnförararens skador är bara lite blåslagen o repor på hojen vi körde vidare till Kortegen i Åhus efter detta otrevliga stopp.:tummenupp
Pelle
Herrejösses, hon skulle ju förlorat körkortet, inte bara fått böter! :dummer

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Problemet är väl bara nu att IOM att hon redan har fått böter kan hon inte bli straffad igen. Eller?

nope

du kan få böter för t.ex bakhjulskörning + att en rapport skickas till transportstyrelsen som sedan beslutar om indragning av körkort.

så tanten kan bli av med kortet om nu poliserna skickar in om vårdslöshet

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...