mc-online.se, lurad?

Status
Ej öppen för fler svar.

alexandern

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Hoj
1996, Suzuki Gsx-r 750
Efter min förra kedja gick av kolla jag runt lite på internet och såg att mc-online hade rätt bra priser. Så jag köpte ett drivpaket där och gjorde bort betalningen på en gång. Stod att dom skulle skicka varan på 4-7 arbetsdagar, snart har det gått en månad. Har provat att både ringa och mejla dit, utan svar.

Vad ska jag göra, kommer det något drivpaket (ni som har handlat där förut)? Kan ju inte vara ute och köra nu när det äntligen börjar bli fint väder :huvet

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
Har handlat flera grejer av honom, han är en hjälpsam norrlänning. Har också upplevt att han varierar lite i förmågan att svara på tele/mail dock ;) Men plötsligt händer det...

alexandern

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Hoj
1996, Suzuki Gsx-r 750
Har handlat flera grejer av honom, han är en hjälpsam norrlänning. Har också upplevt att han varierar lite i förmågan att svara på tele/mail dock ;) Men plötsligt händer det...
Bara vänta och hoppas på det bästa alltså? Får fortsätta försöka ringa i alla fall! Kommer inte grejerna snart köper man ju sakerna någon annanstans! Inte skoj att ha mcn stående, särskilt nu när man går hemma hela långa dagarna!

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Jag handlade 1par bromsskivor av honom sep-09 utan några helst problem. Han beställde dem och smsade när de hade kommit. Var ca 1-3v leveranstid. Betalade kontant när jag hämtade dem hemma hos honom. Jag upplevde honom som väldigt tillmötesgående och serviceminded. Hoppas du får tag i honom snart, hatar likväl som du att leva i ovishet.

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
Bara vänta och hoppas på det bästa alltså? Får fortsätta försöka ringa i alla fall! Kommer inte grejerna snart köper man ju sakerna någon annanstans! Inte skoj att ha mcn stående, särskilt nu när man går hemma hela långa dagarna!

Det avgör du själv :) Jag hade nog inte pallat vänta så länge, tycker säsongen är kort redan som den är. Är säkert inga problem att returnera grejerna om de råkar dyka upp.

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Jag kom ihåg att han var svår att få tag på mobilen men han ringde upp då han såg att jag hade ringt. Kan kolla om det står kvar hans företagsnamn/namn på hans dörr, en polare bor i porten mitt emot. Så kan ja kasta in en molotov cocktail om du vill:D nerå men hade du haft någon kontakt med honom överhuvudtaget?

Smagatusk

Guest
Det avgör du själv :) Jag hade nog inte pallat vänta så länge, tycker säsongen är kort redan som den är. Är säkert inga problem att returnera grejerna om de råkar dyka upp.

Kan trösta dig med att han har säkert en anledning till att han inte hör av sig. Han hör inte av sig till mig heller och i mitt fall är JAG skyldig HONOM pengar.

EDIT: Quotade fel person. Givetvis ämnat åt TS.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jag vet att detta inte hjälper dig ett skit i skrivande stund, men som jag alltid säger betala aldrig i förskott..... kör PF då finns det anledning för säljaren att få iväg grejerna så fort som möjligt.

alexandern

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Hoj
1996, Suzuki Gsx-r 750
Jag kom ihåg att han var svår att få tag på mobilen men han ringde upp då han såg att jag hade ringt. Kan kolla om det står kvar hans företagsnamn/namn på hans dörr, en polare bor i porten mitt emot. Så kan ja kasta in en molotov cocktail om du vill:D nerå men hade du haft någon kontakt med honom överhuvudtaget?

Jag har inte haft någon kontakt med honom! Provade skicka två mejl förra veckan (inte otrevliga eller något sånt) och provat ringa 3 dagar nu vid lite olika tider! Har dock kollat hans privata nummer så tänker prova det istället!

jag vet att detta inte hjälper dig ett skit i skrivande stund, men som jag alltid säger betala aldrig i förskott..... kör PF då finns det anledning för säljaren att få iväg grejerna så fort som möjligt.

Man lär så länge man lever!!:huvet

Last edited:

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Alltså... Med leveranstiden och förskottsbetalning han verkar ha kanske det vore bättre att beställa själv från England eller nåt?
Eller har han bättre priser än från England?

Du får iaf grejerna på någon vecka från England eller Tyskland...

alexandern

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Hoj
1996, Suzuki Gsx-r 750
Alltså... Med leveranstiden och förskottsbetalning han verkar ha kanske det vore bättre att beställa själv från England eller nåt?
Eller har han bättre priser än från England?

Du får iaf grejerna på någon vecka från England eller Tyskland...

Jo, lätt att vara efterklok! Gick fan fortare när jag köpte bromsskivor från kina :va

Monne

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
89 yamaha fzr 1000
vet du om han skulle skicka med dhl?? jag beställde lite grejer för ca 5 veckor sedan och dhl satt o höll på grejerna pga ouppklarade affärer mellan mc-online och dhl.

alexandern

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Hoj
1996, Suzuki Gsx-r 750
vet du om han skulle skicka med dhl?? jag beställde lite grejer för ca 5 veckor sedan och dhl satt o höll på grejerna pga ouppklarade affärer mellan mc-online och dhl.

okej! ingen aning faktiskt! men har för mej att jag såg någonstans på hans hemsida att han skickar något mejl när han skickar grejerna? det har jag i alla fall inte fått!

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
2x Kawasaki 500 H1 -71, KTM 525 EXC -07
Ungefär samma sak hände mig, beställde ett gäng saker och förskottsbetalade. Först fick jag två orderbekräftelser och mailade om att han skulle makulera den ena. Någon vecka senare fick jag svar om att han hade varit utomlands men att han nu hade fixat det men också att han inte hade alla saker hemma så han skulle skicka det han hade och återbetala resten.

Drygt två veckor efter beställning kom sakerna på posten, men ännu ingen återbetalning gjord. Han svarade inte på telefon och via mailen fick jag ett svar, att han skulle fixa det nästa vecka då han hade avstämning. Dock skedde inte det och det tog ytterligare någon vecka innan pengarna fanns inne. Under denna tid så svarade han inte i telefon alls och väldigt sällan på mail.

Kommer nog inte beställa från MC-Online igen.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Ungefär samma sak hände mig, beställde ett gäng saker och förskottsbetalade. Först fick jag två orderbekräftelser och mailade om att han skulle makulera den ena. Någon vecka senare fick jag svar om att han hade varit utomlands men att han nu hade fixat det men också att han inte hade alla saker hemma så han skulle skicka det han hade och återbetala resten.

Drygt två veckor efter beställning kom sakerna på posten, men ännu ingen återbetalning gjord. Han svarade inte på telefon och via mailen fick jag ett svar, att han skulle fixa det nästa vecka då han hade avstämning. Dock skedde inte det och det tog ytterligare någon vecka innan pengarna fanns inne. Under denna tid så svarade han inte i telefon alls och väldigt sällan på mail.

Kommer nog inte beställa från MC-Online igen.

när jag beställde kedjeverktyg på PF gick det undan, och det gick rätt fort när jag fick ny på garantin. så jag har bra erfarenhet av MC-Online, men jag kommer aldrig förskottsbetala för något online..

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Du kan ha hamnat mitt i en konkurs i värsta fall...Då är det nog lite segt att få igen pengarna!

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
RSV4 R
Låter konstigt. Jag köpte en laptimer av honom förra året. Han var hur trevlig och serviceinriktad som helst. Det var inga som helst problem. Trist om han har konkat.

alexandern

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Hoj
1996, Suzuki Gsx-r 750
han ringde upp idag! nu är pengarna påväg tillbaka! bättre sent än aldrig :tummenupp ingen konkurs för er som undrar heller!

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...