MC-planer 2008?

Madroman

höhö
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
XR600 -87 !!!STULEN!!! natten till söndag den 17e
va har ni för hojreleterade planer för 2008?

sj har man planer på en 2 veckors mc semester till frankrike o spanien i sommar :p

funderar oxå på att ta nån SMC kurs :)

sen är jag väldigt sugen på att klämma ur lite fler hästar ur hojen men får se hur långt pengarna räcker :huvet
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Dina planer ser fin fina ut madro! :tummenupp

Själv går jag i valet o kvalet att sälja WR:en och köpa mig en 250 2t cross o börja köra bana o sånt..

dock kommer jag nog sakna landsvägen alldeles för mycket.. :rolleyes:
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Planerar att gå SMC-kurs och sen försöka få till ett par bankörningar. :)
Sen hade det vart kul med en liten MC-resa men det bli nog inom Sverige isf. Upp till Höga kusten kanske. Något skall det bli iaf :)
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
eller tja. först o främst skall jag nog bygga klart hojen :yoparty

bifogar nuvarande läget.
 

Bifogat

  • yoshi.JPG
    yoshi.JPG
    69.3 KB · Visningar: 71
  • yoshi2.JPG
    yoshi2.JPG
    70.8 KB · Visningar: 68
  • motorn.JPG
    motorn.JPG
    120.2 KB · Visningar: 76
  • yamman.JPG
    yamman.JPG
    130.8 KB · Visningar: 67
  • styre.JPG
    styre.JPG
    112.2 KB · Visningar: 75

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Planerna till sommaren är bl.a. en Europatrip, som dock bara är i planeringsstadiet. Men vi är ett gäng som är sugna, så det blir ju en mctrip någonstans i sommar iaf. Madro, när hade ni tänkt åka? Funderar på om man skulle timea det med EM eller om man skulle sticka lite senare på sommaren...

Sen e även jag sugen på att gå en SMC-kurs i sommar. Så vi kanske kan styra upp något datum här i sommar?
 

Kneedrag

Guest
resa

Hoj hoj alla :)
Jag o min sambo Peter R1 är gott sugna på att åka till Assen med motorcykel och titta på MotoGp live.
Då vi gjort det en gång förut så vill jag göra det igen. :tummenupp

eller tja. först o främst skall jag nog bygga klart hojen :yoparty

bifogar nuvarande läget.

Ser clean ut Kiel:tummenupp
Gillar grenröret snyggt. Är det yoshimura?
 
Last edited:

Madroman

höhö
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
XR600 -87 !!!STULEN!!! natten till söndag den 17e
Planerna till sommaren är bl.a. en Europatrip, som dock bara är i planeringsstadiet . Men vi är ett gäng som är sugna, så det blir ju en mctrip någonstans i sommar iaf. Madro, när hade ni tänkt åka? Funderar på om man skulle timea det med EM eller om man skulle sticka lite senare på sommaren...

Sen e även jag sugen på att gå en SMC-kurs i sommar. Så vi kanske kan styra upp något datum här i sommar?


är oxå bara i planeringsstadiet. har inge planer på när, bara att det ska bli av. o hur vi ska åka. altså inte vilka vägar o så utan att vi ska köra 1 dag sen dagen efter softar man runt i staden man hamnade i kvällen innan. sen dagen efter där så fortsätter man att köra. så att man slipper svettas fast på hojen totalt, så varannan dag e lagom skulle jag tro, e ju dessutom ingen goldwing man har :p haha
e jag o en polare o våra brudar. ännu en anledning att slöa varannan dag hehe

självklart ska vi plöja de första 2-3 dagarna så att man ganska snabbt hamnar på lite sydligare breddgrader.

a vore kul om vi här på "trestad" kunde dra på nån SMC-kurs ihop.
jag måste verkligen det, kör som en tant gör jag :D
 
Last edited:

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Med MC finns det lite planer.. Första turen är ner till Sweden Rock o sen planeras en tur till Öland.
Visst, Europa vore kul men... 2009 kanske? :)
 

Madroman

höhö
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
XR600 -87 !!!STULEN!!! natten till söndag den 17e
Med MC finns det lite planer.. Första turen är ner till Sweden Rock o sen planeras en tur till Öland.
Visst, Europa vore kul men... 2009 kanske? :)

SRF suger ju i år :huvet
Peace & Love blir däremot kanon :yoparty

ska finnas en hel del sköna vägar på öland har jag hört :tummenupp
 

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
SRF suger ju i år :huvet
Peace & Love blir däremot kanon :yoparty

ska finnas en hel del sköna vägar på öland har jag hört :tummenupp

JUDAS PRIEST KOMMER TILL SRF! Bara det gör det värt. Testament och gosiga Def Leppard är inte fel heller. Jag tror Kiss kommer med... :rolleyes:

Vi ska lägga två dagar på att köra runt Öland, då hoppas det blir kanonväder med. Du är liten sugen på att komma med va? ;)

Ska du till Metaltown?
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
är oxå bara i planeringsstadiet. har inge planer på när, bara att det ska bli av. o hur vi ska åka. altså inte vilka vägar o så utan att vi ska köra 1 dag sen dagen efter softar man runt i staden man hamnade i kvällen innan. sen dagen efter där så fortsätter man att köra. så att man slipper svettas fast på hojen totalt, så varannan dag e lagom skulle jag tro, e ju dessutom ingen goldwing man har :p haha
e jag o en polare o våra brudar. ännu en anledning att slöa varannan dag hehe

självklart ska vi plöja de första 2-3 dagarna så att man ganska snabbt hamnar på lite sydligare breddgrader.

a vore kul om vi här på "trestad" kunde dra på nån SMC-kurs ihop.
jag måste verkligen det, kör som en tant gör jag :D
Jag rekommenderar CSS. Jag var grymt nöjd med den kursen.
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
JUDAS PRIEST KOMMER TILL SRF! Bara det gör det värt. Testament och gosiga Def Leppard är inte fel heller. Jag tror Kiss kommer med... :rolleyes:

Vi ska lägga två dagar på att köra runt Öland, då hoppas det blir kanonväder med. Du är liten sugen på att komma med va? ;)

Ska du till Metaltown?

Ha, bara hoa till så kan jag nog visa dig lite "off the beaten track" när du ändå är nere i mina hemtrakter.

:tummenupp
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
OM jag varit utan familj, utan jobb och miljonär skulle jag köpt mig en nya sju-helvetes on/offoroad-hoj och tagit mig en satans resa runt jorden med backup team och allt. Efter att ha sett Long way round och halva Long way down kan jag inte tänka på annat... Men nu är så inte fallet...

Så mina planer blir att få i ordning på hojen och åka betydligt mer än förra året. :)
 

Madroman

höhö
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
XR600 -87 !!!STULEN!!! natten till söndag den 17e
JUDAS PRIEST KOMMER TILL SRF! Bara det gör det värt. Testament och gosiga Def Leppard är inte fel heller. Jag tror Kiss kommer med... :rolleyes:

Vi ska lägga två dagar på att köra runt Öland, då hoppas det blir kanonväder med. Du är liten sugen på att komma med va? ;)

Ska du till Metaltown?


har man redan sett judas priests återförening 04 lr vilket år det var så är det inte så intressant att se dom igen o verkligen inte för de priserna som srf tar, höjer ju alla priser varje år o bokar sämre o sämre band.

def leppard var la där i fjol föresten. o inte en chans att kiss kommer. spela för en liten mesig publik ( ca 25000 ) e nog inget för dom dessutom e srf för snåla att boka ett så dyrt band. hade de kommit så hade det vart det enda som fått mig till srf i år.

självklart, alltid sugen att köra hoj ;)

Jag rekommenderar CSS. Jag var grymt nöjd med den kursen.

va e det för kurs? :p
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top