MC-Poliser...

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Jag måste bara få spy ur mig lite, var på väg till stockholm på morgonen i dag och Pga alla statsbesök så stod det och åkte poliser i varje gathörn... I min lilla by Uppsala så brukar jag alltid heja på MC-poliser som istort sätt alltid hejar tillbaks, åkte förbi en mc polis som körde i 70 och slängde ut armen för att hälsa...

På med blåljus, tvingar in mig tillkanten och frågar vad fan jag håller på med :finger

Hejade, svarade jag , så som hojåkare brukar göra´! "- Man släpper för fan inte styret under färd!" Blev svaret, varvid han naturligtvis gick bakom hojen och gnällde om skylten! -"Den här är ju för fan inte laglig! Tur som fan för dig att jag inte har tid att skriva någon bot, men om du visar dig igen med en hand på styret då jävlar blir det böter och ombesiktning"

:mad: Fan vad trevlig, ok, jag slapp böter, men Mc-poliser i stockholm gillas härmed mindre än innan!!!

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Här i Tokholm är alla hojåkare potentiella mördare och tjuvar enligt haffa.
Det är bara utanför länets gräns det möjligtvis går att prata med dem.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Sicket nöt. Nästan roligt att få böter för att man hälsar, för att sedan överklaga och njuta av polisens min när man vinner. :D

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Kongo skrev:
<snip>
"- Man släpper för fan inte styret under färd!"
<snip>

Men snälla lilla konstapeln, gå nu hem och lägg sig och sov en stund och se till att vakna på rätt sida nästa gång! Polisen har tillräckliga PR-problem ändå, det finns INGEN anledning för dom att vara puckade och ohövliga också.

Hrmpf.

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Å, vilken trevlig kille! Det är sådana som han som ger poliser gott rykte :jisses (edit: ny smiley) Eller också hade han inte fått nåt :slicka på länge

Tur man sluppit såna :6surkart i Götet!

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jag hälsar inte på dem man vet aldrig vad de hittar på.

tänk vilken trafikfara du var när du under några sekunder släppte styret på hojen.
Undrara om han stoppar bilister som inte har båda händerna på ratten med?

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
det är ju därför man aldrig hejar på dem utan gasar allt vad man kan där ifrån bara för att jävlas...
låter barnsligt men det är ömsesidigt!

Man of War

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Kymco Stryker 125
Om man alltid måste använda båda händerna när man kör, hur fäller man då ned/upp visiret? Stannar vid vägkanten?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Va fan, det finns väl inget som säger att man inte får släppa styret med ena handen? På körskolan fick jag lära mig att markera med handen om det va nödvändigt vil filbyte t.ex.

Ok, sen kanske det finns ngt som säger att man ska undvika att bara ha en hand på styret osv... men hur djälva grinig får man vara?

:finger till sånna poliser

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Kongo skrev:
:mad: Fan vad trevlig, ok, jag slapp böter, men Mc-poliser i stockholm gillas härmed mindre än innan!!!

alla är mänskliga men ibland undrar man
idioter finns överallt tyvärr :fakta

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hornet 900
Han får dagens fåntratt, vilken sopa!
poliskonstapel.gif

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Fy Laban vilken tråkig snut. Hela hans liv måste vara en enda stor finne i röven. Tänk vad vidrigt, hemskt och jobbigt det måste vara för honom att leva bland andra trevliga och artiga människor. Han är säkert den typen som säger något elakt när någon håller upp dörren för honom. Det är svårt att inte bli illa berörd av sådana människor, men egentligen är de inte värda det. De är bara rent sorgliga och de som lider mest av det är de själva.

Edit
Du borde frågat honom om han har båda händerna på täcket när han sover.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Va synd att det inte var mej han stoppa. Jag hade nog sett till att jag fick med mej en bötes lapp på hejandet, sen hade det överklagats och han hade stått där med långnäsa bland dom andra Mc poliserna. Alla mc poliser har hejat på mej när jag gjort liknande.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Måste ligga något annat bakom. Antingen var han supertaggad eller också trodde han att du visade fingret. Mycket har vi nog oss själva (eller våra tvåhjulsvänner) att skylla för den bistra attityden. Skicka era böter till SWT-racing.. :rolleyes:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år