MC - tåg ?

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag har hört att man kan ta MC´n på tåget genom Tyskland.
Jag har en motard så jag vill inte brumma autobahn, men gärna fräsa runt på bergsvägar :banana

Någon med erfarenheter?
Kostnader ?
Bokning ?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
www.autozug.de är det tåget du tänker på. Ingen personlig erfarenhet, men har hört att det är ett utmärkt sätt att komma utvilad genom Tyskland såväl med bil som mc. Går ända till norra Italien fast med färre avgångar.

När jag tittat har det varit rätt dyrt, men det finns erbjudanden som man kan hoppa på ibland om man är smidigt. Finns olika prisklasser beroende på vilken standard man vill ha på sitt/sovvagn.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
oj det var dyrt, eller tänkte jag fel ??
se nedan:

Det angivna priset för tur- och returresan innehåller både priset för transport av fordonet och för personbefordran.

Framresa

Singelplats i liggvagn, beläggning 5 platser 206,50 €
Liggvagn, kupébokning (med upp till 5 pers.) 426,50 €
Sovvagn med tvättställ, 1 kupé 426,50 €
Sovvagn med dusch och wc, 1 kupé 496,50 €

Återresa

Singelplats i liggvagn, beläggning 5 platser 296,50 €
Liggvagn, kupébokning (med upp till 5 pers.) 566,50 €
Sovvagn med tvättställ, 1 kupé 636,50 €
Sovvagn med dusch och wc, 1 kupé 716,50 €

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har åkt med dom. Funkar skitbra. Är vid en första anblick dyra, men vad kostar din hoj att köra per mil, och hur kul är det dessutom att sitta på Autobahn när du kan chilla några timmar istället?

Dessutom slipper du betala för två nätters boende samt mat. Det är värt pengarna.
Dessutom spar du tid.

Om du lämnar Sverige tidigt så hinner du till Hamburg innan avgång. Bara att rulla på, sen ta plats i din kupé. Morgonen efter rullar du av pigg och utvilad!

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
CB1000RA
Beställde senast igår, Hamburg- Mynchen samt återresa. 3 personer och 2 hojar för 733 euro. Väl i Mynchen så är det bara ett stenkast till alperna.

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Har åkt en gång, Hamburg -> Innsbruck men då hade vi bil.
Var smidigt och så även om jag hade väldigt svårt att somna på tåget. Men det var bekvämt och tyst, inga problem. Är nog mig det beror på.

När vi skulle av var det lite förvirrat. Tåget stod i nått industriområde och det tog massa tid. Fick aldrig reda på vad det var och jag var lite borta i huvudet då men så mycket krångel är det säkerligen inte annars.

Så inte några MC då detta var vintertid men jag antar att de står fastsurrade på de öppna vagnarna.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Det kan vara värt att prova...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...