mc tankar

Finnen

Hårdrockare
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Cresent wrangel
Som vissa av er kanske minns så krockade jag med min hoj förra sommaren. Dom senaste veckorna har varit Mycket tunga.
Man ser fler o fler hojar på vägarna för varje dag som går.
Jag är så Jäääävvlllaaaa sugen på o köpa en hoj, finns ba ett krux, no money.. :rolleyes:
Har dock smidit på en liten plan. För tillfället så är jag tvungen o ha en bil pga mitt jobb. Så den enklaste lösningen e väll o byta jobb, sälja bilen o köpa en hoj. :bow
Men det känns ba så jävla tungt o klippa banden med gamla jobbar kompisar + att det känns som att man inte kommer o bli uppsagd pga arbetsbrist på mycket länge.
Annars så har jag e B plan oxo. Snååååååååla som fan i 1 års tid. Kan antagligen skrapa ihop till en hyffsat schyst hoj till nästa sommar, har lån så det räcker så det är inget alternativ.
Sen har vi plan C oxo. Köpa nån skrothög för 10-15.000kr... helst inte då... tacksam för alla sortes tips..

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Finnen skrev:
Som vissa av er kanske minns så krockade jag med min hoj förra sommaren. Dom senaste veckorna har varit Mycket tunga.
Jag är så Jäääävvlllaaaa sugen på o köpa en hoj, finns ba ett krux, no money.. :rolleyes:
Har dock smidit på en liten plan. För tillfället så är jag tvungen o ha en bil pga mitt jobb. Så den enklaste lösningen e väll o byta jobb, sälja bilen o köpa en hoj. :bow
Men det känns ba så jävla tungt o klippa banden med gamla jobbar kompisar + att det känns som att man inte kommer o bli uppsagd pga arbetsbrist på mycket länge.
Annars så har jag e B plan oxo. Snååååååååla som fan i 1 års tid. Kan antagligen skrapa ihop till en hyffsat schyst hoj till nästa sommar, har lån så det räcker så det är inget alternativ.
Sen har vi plan C oxo. Köpa nån skrothög för 10-15.000kr... helst inte då... tacksam för alla sortes tips..

Sälj bilen och kör hoj BARA, fungerade för mig i ett helt år :tummenupp
Körde runt på en iofs ganska sur Kawa 650 offroadare men det gick och man sparar pengar under tiden (särskilt om det är långt till jobbet) :fakta

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Finnen skrev:

leasing genom jobbet!!!

=)

Finnen

Hårdrockare
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Cresent wrangel
Re: Re: mc tankar

bebbe skrev:
Sälj bilen och kör hoj BARA, fungerade för mig i ett helt år :tummenupp
Körde runt på en iofs ganska sur Kawa 650 offroadare men det gick och man sparar pengar under tiden (särskilt om det är långt till jobbet) :fakta

Som sagt, Måste ha bil pga jobbet. funkar inte med mc, annars skulle jag ju inte ha haft en bil.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...