Mc-ticks och konstiga vanor?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Dom har inte stödet på andra sidan.

Så tråkigt och enkelt är det.
Jag har däremot ägt en hoj med sidostödet på höger sida. Det var en smula obekvämt tills man hade vant sig.

JGA

Trött...
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
CBR Lax -08
Växla upp till 7ans växel försöker man ju med hela tiden.
Den värsta ticksen jag har är att kolla så att ryggsäcken är stängd på rätt sätt.
Ibland får jag ta på och av mig ryggsäcken flera ggr innan jag kan åka iväg. Och när jag väl sitter på hojen så blir jag orolig att jag inte stängt den rätt och får då sitta och övertyga mig själv om att jag har stängt den rätt och att jag har dubbelkollat den minst en gång.

Blinkersknappen kommer jag aldrig ihåg att stänga av, så den kan jag inte påstå att jag trycker på tillräckligt ofta.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Lustigt det där med att man alltid kliver på från vänster sida.
Inte alls konstigt i sig, om man ser till hur hojen lutar, mm, men även hästar ska ju alltid gränslas från vänster. Tjejer likaså.
Sen kan man dra det vidare till fåtöljer, gungbrädor, toalettstolar osv om man vill, men det vill man inte.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Inte alls konstigt i sig, om man ser till hur hojen lutar, mm, men även hästar ska ju alltid gränslas från vänster. Tjejer likaså.
Sen kan man dra det vidare till fåtöljer, gungbrädor, toalettstolar osv om man vill, men det vill man inte.

Och icke att förglömma; Man går in i bilen från vänster sida också :brinnerup

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Gränslar inte tjejen dig? :va

:strapon

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Växellägesindikator rocks! :yoparty Har man inte det lär man sig relation mellan varv/fart på femman-sexan.

Jag har en vana att köra slalom mellan körfältspilarna på stora tråkiga vägar mest för att ha nåt att göra och slita lite mer på däckssidorna.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Om jag blir uttråkad som får jag för mig att agera kommentator åt min egna körning i hjälmen eller får för mig att sjunga massa konstiga låtar...

Hoppar runt och flyttar på mig i sadeln hela tiden eller kör bakhjul så fort tillfälle ges.

Ser jag att någon är på väg över övergångstället (när jag står vid rödljus) måste jag nästan alltid brappa till på gasen för att se hur personen i fråga reagerar...

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Trycker på blinkersreglaget i genomsnitt 500 gånger varenda dag.
Minst :fakta

förr hade jag också blinktrycksmani men jag tror det har försvunnit! :)
Och nu rullar du runt med konstant höger/vänsterblink. Jävla nerköp ;)

Vid varje rödljus får jag tunnelseende och lyssnar på tomgången i några sekunder. :gnissla

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Måste alltid ta på mig grejerna och starta hojen i en viss ordning, kolla att allt är stängt osv. Om ritualen störs kan det få katastrofala följder. I somras blåste jag ut på Autobahn efter en pisspaus och upptäcker att jackan var helt öppen, hjälmen oknäppt, öronpropparna ur och tankväskan halvstängd. Är ju böter på att stanna så jag fick ligga på till nästa avfart och det var +11 och spöregn, la mig i 130 men det var de kallaste 4 milen jag upplevt.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
varvar alltid upp lite när jag skall köra från rödljus, alltså ett litet brumbrum innan jag släpper upp kopplingen. Något jag aldrig skulle göra med bilen t ex.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har en dumhet(?) som jag upptäckte på den tiden man körde moped.

Alltid när jag växlar så håller jag andan.
Andas medans man varvar, men när koppling trycks in så slutar jag andas o sen fortsätter jag när jag växlat klart.
Vet inte vart det kommer ifrån, får väl hoppas man inte utvecklar 28 växlade hojar med täta steg, då dör jag ju.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
En kompis glömmer i 99% av fallen att knäppa hjälmen när vi ska köra iväg. Så han får alltid stanna vid kanten och knäppa den. Jävligt frustrerande för oss andra. Han borde skaffa sig ticks så han kollar hjälmen flera ggr innan han kör.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Efter ett motorras lyssnar jag alltid efter nåt som kan låta som dåliga lager.
T.ex när man fäller upp visiret vid ett rödljus och faktiskt hör hojen...
Fan, ska den låta så, eller är det nåt fel?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Klart man kollar om 6:an är i några gånger, man kan ju inte tuffa runt på 5:an!
Klart man stiger av/på från vänster, man vill ju inte lägga skiten på backen om man skulle ha glömt fälla ner stödet!
Klart man fäller upp visiret när det går sakta, annars immar det ju igen!
Klart man kollar efter heta cheyor i bilar, standardbeteénde även när man kör bil!
Klart man kollar om man har dragit upp kedjan på stället hela vägen några gånger under färd, det drar ju!
Sen verkar jag även ha som tvångstanke att få till riktiga kärringstarter vid rödljus. :va

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Eftersom man inte har nån soppamätare på hojen (i sann sportanda) så kollar jag i tanken varenda gång jag parkerar hojen. Oavsett om jag tankade fullt för 10 minuter sedan. Bensinsnoar'n™ kanske har tömt hojen precis som Oljesnoar'n™ gjorde häromsistens. :(

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Det där med att du tar på din vänsterhandsken först beror på att du är högerhänt.

Själv så låtsas jag att jag tuggar tuggummi när jag har hjälmen på, antagligen för att när jag köpte den sa dom i affären att den ska sitta så tajt att du inte ska kunna ha tuggummi i munnen.

Jo.. men varför tar jag då på högerstöveln först? Är ju högerfotad också :näsblod

Det där med tuggummi känner man igen.. Har alltid min mun öppen.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag kommer ofta på mig själv med att försöka nynna/humma med exakt samma ton som motorljudet.... Inte så att jag försöker imitera själva ljudet och dess karraktär utan snarare sitter jag där och hummar/brummar/låter för att simulera tonen vid det aktuella varvtalet.....

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år