Mc-ticks och konstiga vanor?

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07

dude_822

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
honda 929cbrr fireblade
Nu har jag läst igenom denna tråd och har fått bekräftat att jag inte e dumihuvet sj längre. med tanke på att 80 % av era ticks besitter man sj.
Då e nog fään den här me att sluta andas värst tror jag (när man står still)
:D

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Bara för att drog jag på mig vänster handske först efter lunchen, samt hoppade på från höger sida. Det gör jag gärna inte om. Kändes ju hur knepigt som helst att sätta på vänsterhandsken före höger dito. :gnissla

Jag kommer ofta på mig själv med att försöka nynna/humma med exakt samma ton som motorljudet.... Inte så att jag försöker imitera själva ljudet och dess karraktär utan snarare sitter jag där och hummar/brummar/låter för att simulera tonen vid det aktuella varvtalet.....

Du får prova göra tvärtom någon gång: Nynna din favoritlåt och försök få motorcykeln att låta som den. :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hummar ofta i samma tonläge som varvtalet när jag kör. Väldigt stimulerande men helt omedvetet. Det bara blir så.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Justerar varvtalet till ett jämnt och fint nummer.
Blir småirriterad när mottrafikanterna stör mitt injusterade varvtal.
Räknar ständigt på hur mycket soppa det finns kvar i tanken.
Tankar nästan alltid aldeles för tidigt.
Ibland snurrar jag till det, så att soppan tar slut (reserven kvar), då funderar jag som fan på vad som gått fel.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Drar gång på gång åt handskarna genom att dra dem på benet. Ser antagligen ut som om jag har värsta handsvetten. Eller kanske runkar från fel vinkel.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Ibland när jag accelererar JÄTTEfort så flaxar jag till med armarna precis i växlingsögonblicket i en mycket överdriven växelrörelse, precis som värsta kycklingen. Moppefukkon gör så har jag sett och jag skäms oerhört.

Ettan-flax-tvåan-flax-trean-flax osv.

Jag vet att jag ser ut som en jävla idiot och har försökt vänja mig av med det men det går verkligen inte. Jag har bara lyckats tona ner tickset en aning.
Suck...så nu kör jag mest jäääättesakta.

Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Hehe fan vad roliga ni är. Det enda jag gör (förutom blinkersknappen och den sjunde växeln) det är att jag titt som tätt känner efter med vänsterfoten på motorkåpan där svänghjulet sitter, jag känner efter vibrationer då jag är rädd att svänghjulet skall ha börjat lossna.

Det där med att ta på sig vänster handske först o liknande. Kolla vilken arm ni stoppar i jackan först och prova att göra tvärtom, det är betydligt svårare. Iaf för mig.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hehe fan vad roliga ni är. Det enda jag gör (förutom blinkersknappen och den sjunde växeln) det är att jag titt som tätt känner efter med vänsterfoten på motorkåpan där svänghjulet sitter, jag känner efter vibrationer då jag är rädd att svänghjulet skall ha börjat lossna.

Haha, det ENDA!? Du har åkt Ducati för länge när man väntar på att grejjerna ska hoppa ut :D

The Rolf

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
zx666r
Nä,jag menar ticks på riktigt.
Om jag måste kliva på från höger för att hojen står trångt till,så måste jag kliva av igen och sen på från vänster.

läs lite om OCD, Obsessive Compulsive Disorder ! Obsessive Compulsive Disorder ! Obsessive Compulsive Disorder !

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Då kan vi väl hitta på att jag rycker i snasen och sjunger LillBabs låtar, bara för att se om du gör det nästa vecka?

Jag, till skillnad från alla andra i tråden, kollar blinkersknappen för sällan.

Däremot händer det väl att jag lägger in både sjuans och åttans växel...

Dröjde bara en dag. Ska till Uppsala i morrn. Hur många gånger hinner man sjunga Klas-Göran mellan Solna och Uppsala? Hmm, får väl rycka i snasen på hemvägen.

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Fipplar med flärpen på tanklocket, konstant.

Word! Kan inte låta bli den :p Ibland kan jag tillochmed töja liiite extra bara för att se om den går att ha sönder :p...

Sen har jag alla andra fina tics med växer, blinkers och hel/halvljus.
Däremot att hålla andan vid rödljus och flummiga saker som kycklingdansen i växlingar är inget jag sysslar med xD

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
aha ! stänger du spisen o kylen, låser dörrar, släcker lysen, räknar cigg,sätter bilnyckeln åt "rätt håll" o såna grejer

Jag hade en speciell rutin när jag stängde butiken förut, gjorde jag något i fel ordning blev jag alltid osäker på om jag hade gjort allt och fick börja om.

När jag kände att det övergick från rutin till mani tvingade jag mig att sluta med det.

Såna människor är jävligt jobbiga och blir begränsade i sin vardag.

Dottern har lite såna drag, volymen på bilstereon (har en modell där det visas i siffror) måste alltid stå på ett jämnt nummer, hon kliver inte på ett visst steg i trappen och så vidare.

Jag brukar säga åt henne att bryta det mönstret ibland, vilket hon gör, och inget hemskt händer.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Dottern har lite såna drag, volymen på bilstereon (har en modell där det visas i siffror) måste alltid stå på ett jämnt nummer, .

Jag måste också ha min stereo på ett jämnt nummer. Inget konstigt med det ju! :)

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag brukar variera mig med lite blandade småticks. Tack för alla nya man kan prova nu efter att ha läst tråden! :tummenupp

Just nu är favoriten att kolla så att fickorna är stängda på mitt nyinköpta rejsställ. (som saknar fickor) :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år