Mc-tillbehörsrea på Lidl måndag den 25 april

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Dweezil skrev:
Jag handlar på Lidl
*Det är billigt
*Jag är läskunnig så jag kan läsa vad som står på burkar och dylikt
*Det är billigt
*Jag är ute efter mat, inte efter en promenad

:hihi :hihi :hihi

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
pitte skrev:
Mycket troligt. Men de kanske har fler än de som låg i butiken. Det är ett klipp iaf. Nu kan jag köpa db-glas också :)
Ska du dit nu?
Kan du köpa en tankväska och regnställ stl XL till mig då? :)

Kommer du sen på fikat på onsdag så betalar jag för det ;)

Marky

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
R2 skrev:
:tummenupp

:lol
Hjälm från lidl, blir mörkrädd av bara tanken

E22, ryggskydd från lidl eller inget? självklart svar
men
ryggskydd från lidl för299:- eller lägg på 1000:- och slipp åka rullstol garanterat? (så långt det nu går att garantera det)
Åker nog förbi och köper en låskätting, till trampcykeln :)
Handlar ofta mat på Lidl, snabbpasta, 6kr, gott och enkelt
Men i övrigt skulle jag inte handla där, luktar skumt i mjökdisken ju...

Med tanke på ryggskyddet...har du bevis på det? är det priset på skyddet som skydar vid en olycka.eller är det ryggskyddet i sig som skyddar*nyfiken*.
(tacksamm för överbevisning.. :) )

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
E22 skrev:
Med tanke på ryggskyddet...har du bevis på det? är det priset på skyddet som skydar vid en olycka.eller är det ryggskyddet i sig som skyddar*nyfiken*.

Men kom igen nu. Allt som är billigt är ju dåligt. Det vet väl alla. :rolleyes: :död

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
E22 skrev:
Bevis på vad?

E22

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
Zee skrev:
Men kom igen nu. Allt som är billigt är ju dåligt. Det vet väl alla. :rolleyes: :död
"Favoriter i repris:"
Visst är det så att allt inte är relatift..priset & kvalliten brukar ju hålla varandra han i hand..men långt ifrån alltid..
Bara som ett litet ex..har varigt i stan nu ett par gånger..ser att många stabofjantar..särskilt i Kristianstad..går & köper kamobyxer för FLERA hundra..jag vet inte om dom jagar elg eller något i stan..men men...kände på kvallen på dessa kamobyxer,,trode jag skulle kunna ha dom som endast dassa papper...NEeeee tacka vet jag en riktig "ÖB butik" rediga brallor för en hundring...dom håller ihop fastän dom varigt med i en hel del " krig"..hehe!
eller köp nya för 400 hundring.. (DETTA ÄR BARA ETT EXEMPEL HELGE)

eller har jag fel??

edit:
Hannez..Jooo att ett billigt ryggskydd är sämmre än ett dyrt?
för att säga såhär..tänk om det är rea på det dyraste, bästa skyddet. så att det är billigare än alla andra..dåååå helt plöttsligt är det ju det sämsta helt plöttsligt oxå..jag som trode kvaliten var det som gjore ett skydd till det bättre..
För all del..jag har inte "klämmt & kännt" på skyddet irl..(bara en tanke ställare)
& joooo jag vill INTE ha ett ryggskyd som är skit..men däremot så skulle det vara bra om man fick tag i ett billigt
Överbevisa mig..vad är det som gör ett ryggskydd bra & varför är inte lidls skydd bra????*nyfiken*

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
E22 skrev:

R2 vet mer om ryggmärgsskador än de flesta här på sajten men det gör ju ingen skillnad. Köper du ett dyrt ryggskydd av ett välkänt märke så får du bra, testade grejer. Köper du billiga grejer får du lite på ditt eget omdöme. Är det värt det?

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Handlat följande idag på Lidl:

Batteriladdare
Mc-lås(har redan ett bra, men ett till kass lås på skrämmer kanske lite)
Pump(jag behövde en till cyklar o dylikt, tyckte denna verkade ok)

Totalpris: 140 kr, helt ok för min del.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
E22 skrev:
"Favoriter i repris:"
Visst är det så att allt inte är relatift..priset & kvalliten brukar ju hålla varandra han i hand..men långt ifrån alltid..
Bara som ett litet ex..har varigt i stan nu ett par gånger..ser att många stabofjantar..särskilt i Kristianstad..går & köper kamobyxer för FLERA hundra..jag vet inte om dom jagar elg eller något i stan..men men...kände på kvallen på dessa kamobyxer,,trode jag skulle kunna ha dom som endast dassa papper...NEeeee tacka vet jag en riktig "ÖB butik" rediga brallor för en hundring...dom håller ihop fastän dom varigt med i en hel del " krig"..hehe!
eller köp nya för 400 hundring.. (DETTA ÄR BARA ETT EXEMPEL HELGE)

eller har jag fel??

Ja men fjollorna som springer omkring i kamo-braller i Kstad köper ju dyre braller bara för att de ska kunna säga till polarna hur dyra de är, vart de köpt dom, samt hur liten kuk de har och att de måste kompensera detta med fräna plagg och 18-tums fälgar på deras Opel Kadett GSi. Typ.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
E22 skrev:
nej jag har inte "bevis" på det, då får man ju göra ett test av de olika ryggskydden på marknaden, kanske ska jag köpa ett och skicka till Bike så dom kan ha med det nästa gång, eller ska ännu bättre, du vurpar i ditt lidl skydd, för du har väl ett? så kan vi se hur det går
nej ännu bättre idé, du har ett lidl skydd, jag har mitt som jag har nu.
valfri person drar en slägga mot våran ryggrad.. :)
den är du väl med på? :7peta

E22

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
Zee skrev:
Ja men fjollorna som springer omkring i kamo-braller i Kstad köper ju dyre braller bara för att de ska kunna säga till polarna hur dyra de är, vart de köpt dom, samt hur liten kuk de har och att de måste kompensera detta med fräna plagg och 18-tums fälgar på deras Opel Kadett GSi. Typ.
Misstänkte att det var något sådant, men vågade inte säga det.hahahahah!

Snorfen

Guest
Va f-n...nu lurade ni iväg mig dit med allt snack här! :tungan
Blev ett kättinglås och en nattmössa åt gammelskabben. Kanske håller moppefuckosarna som stryker runt här borta iaf.

Å ett par välkryddade argentinska biffar åt mig själv,smakade utmärkt.
Få se om man överlever nu då med tanke på allt snack....
:hihi

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Snorfen skrev:
Va f-n...nu lurade ni iväg mig dit med allt snack här! :tungan
Blev ett kättinglås och en nattmössa åt gammelskabben. Kanske håller moppefuckosarna som stryker runt här borta iaf.

Om biffarna var billiga så är det bäst du skriver testamente. :rolleyes:

Var de dyra, så var de nog bra. :)

E22

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
R2 skrev:
nej jag har inte "bevis" på det, då får man ju göra ett test av de olika ryggskydden på marknaden, kanske ska jag köpa ett och skicka till Bike så dom kan ha med det nästa gång, eller ska ännu bättre, du vurpar i ditt lidl skydd, för du har väl ett? så kan vi se hur det går
nej ännu bättre idé, du har ett lidl skydd, jag har mitt som jag har nu.
valfri person drar en slägga mot våran ryggrad.. :)
:3freak har faktiskt inget ryggskydd till min nya pjamas. men ska köpa ett.
skulle vara intresant att göra ett test på dom , gemföra dom mot märkes.. :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
E22 skrev:
" Överbevisa mig..vad är det som gör ett ryggskydd bra & varför är inte lidls skydd bra????*nyfiken*
Ett ryggskydd är bra när det är konstruerat på ett sätt och av material som sprider och minskar rörelseenergin (känns onödigt att skriva det, eftersom du redan vet detta, men du envisas ju)
Dessa material måsta man betala för, utformningen kan man sno, visst
Även en tillverkning (när man sätter ihop delarna till ett ryggskydd) kostar en del om den skall hålla en absolut hög standard (som man ju vill ha på ryggskydd, vart 25 ska ju inte vara bristfälligt)
lägg sedan på att en viss rörlighet och komfort gör det till en, om inte bättre i skydds synpunk, så en bekvämare produkt.
+löner+skatt+vinst+frakter+reklam så kommer iaf jag fram till att det är omöjligt att producera ett bra ryggskydd som kostar 299sek

men som sagt, mycket bättre att nånn köper ett lidl skydd idag än att vurpar utan nått alls ikväll.
Ett Dainese wave gör ingen nytta när det hänger i butiken.

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
R2 skrev:
nej ännu bättre idé, du har ett lidl skydd, jag har mitt som jag har nu. Valfri person drar en slägga mot våran ryggrad.. :)

Får jag slå? Får jag det? Snälla!!!!!!!!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Snorfen skrev:
...

Andra heta tips är salami-pizzan. 3 för trettio och smakar ok när det finns roligare saker att göra än att laga mat.
Cevpsichissoeoeeeihihoö..... eller vad fan de nu heter smakar också j-t bra. om man vill snabbsnickra något.
Revbensspjällen e ok.
Wokgrönsakerna är finfina tex tesammans med kebabkötte. Men pga kärringfaktorn så skulle jag ju aldrig erkänna det högt....

osv osv...

Davidk

Guest
Jag köpte intercomsystemet för 70 spänn jag tänkte att det va värt å pröva och gissa om jag blev förvånad, det funkade.
Helt klart godkänt! men resten av grejjerna skratta man åt :)

Snorfen

Guest
Zee skrev:
Om biffarna var billiga så är det bäst du skriver testamente. :rolleyes:

Var de dyra, så var de nog bra. :)

Haha...mmm! 35kr för 2st.
Tror jag skänker allt till livets ord! Längesen herr Ekman fick någon uppmärksamhet.... :hihi

Skämt å sido...tror inte det är ngn somhelst fara, om jag inte minns fel är Argentina en av de största köttproducenterna....och kan herr och fru Medelsvensson klämma i sig flera kilo jävla ihjälkryddade flintastekar per sommar, som i bästa fall skulle klassas som riskavfall så kan man nog med gott mod tugga i sig ngt långväga argentinska biffar.... :tungan

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin