Mc-tillbehörsrea på Lidl måndag den 25 april

Snorfen

Guest
Chrille skrev:
Andra heta tips är salami-pizzan. 3 för trettio och smakar ok när det finns roligare saker att göra än att laga mat.
Cevpsichissoeoeeeihihoö..... eller vad fan de nu heter smakar också j-t bra. om man vill snabbsnickra något.
Revbensspjällen e ok.
Wokgrönsakerna är finfina tex tesammans med kebabkötte. Men pga kärringfaktorn så skulle jag ju aldrig erkänna det högt....

osv osv...

Jaaa!
Allting är roligare än att laga mat...
Stog och velade där ett bra tag,men blev fiskpinnar och lite kycklingfile,blandade grönsaker m.m...
Frysta grönsaker var det bra priser på såg jag.
Ska inventera pizzautbudet någon annan dag!

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
intercomen?

är den trådlös? altså kan jag och en polare på en annan hoj snacka?
eller e det bara för driver/passagerare??
jag menar det e ju jobbigt med sladdar :D
tacksam för svar
fast det kommer jag nog få massor av om man läser resten av inläggen :rofl

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Köpte tankväskan idag. Den verkar ju skitbra i kvalité anser jag. Det enda som verkar fungera halvbra är väl alla blixtlås. Ett fastnade direkt första gången jag skulle öppna skiten :D Men det fixade man till lite lätt genom att slita och dra!

Davidk

Guest
Demp@ skrev:
är den trådlös? altså kan jag och en polare på en annan hoj snacka?
eller e det bara för driver/passagerare??
jag menar det e ju jobbigt med sladdar :D
tacksam för svar
fast det kommer jag nog få massor av om man läser resten av inläggen :rofl
Det är sladdar som gäller men man kan koppla in mp3:n och det är bra ljud iden inget buller när man kör.

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
Davidk skrev:
Det är sladdar som gäller men man kan koppla in mp3:n och det är bra ljud iden inget buller när man kör.

ok tack för svaret. får väl köra och köpa en för testa.
det e ju naice med mp3.

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Har nyss köpt två stycken kedjelås, bra pris :tummenupp
Dock skall jag inte ha det till motarden, utan till cykeln samt minimptorn.

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Mark skrev:
Ska du dit nu?
Kan du köpa en tankväska och regnställ stl XL till mig då? :)

Kommer du sen på fikat på onsdag så betalar jag för det ;)

Marky

När jag skrev om att jag hade köpt väskor så hade jag natuligtvis redan varit där. Fika?! Du har förmodligen citerat fel person.

/stefan

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Var tvungen att åka inom lidl idag jag med, köpte mig en tankväska, verkar helt ok! En fråga bara till er som har den (eller ni som bara vet), de två "säkerhetsspännena" i bakkanten, hur fungerar de? :confused:
Har aldrig haft eller tittat särskilt noga på en tankväska innan, så hjälp mig gärna!

MikkE

Guest
Finns en massa tankväskor kvar på Lidl i Vallentuna. Om det är någon som är intresserad :)

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Benke skrev:
Var tvungen att åka inom lidl idag jag med, köpte mig en tankväska, verkar helt ok! En fråga bara till er som har den (eller ni som bara vet), de två "säkerhetsspännena" i bakkanten, hur fungerar de? :confused:
Har aldrig haft eller tittat särskilt noga på en tankväska innan, så hjälp mig gärna!

Spänn dem runt pungen så inte väskan trillar av :banana

Eller också vänder du på väskan och spänner i styrinfästningen

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
jag handlar oxå på lidl bland annat blöjor o tvättlappar till min 3 månaders tös och dom grejorna är billiga o funkar perfekt,sen dricker jag tysk mjölk oxå.
Endel saker är ju inte bäst där men det gäller alla billiga saker oavsett affär.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
WestW skrev:
Det senaste var ju att dom klassade köttfärsen som något annat för att slippa salmonella tester på köttet. Uhhm va gott med lite salmonella till kvällsmat. :död

Väldigt intressant när Svensson tycker det är synd om dom svenska djuren och sen köper dom billigt skit från Tyskland. :kocko

Har sett hur djurhållningen skiljer i t .ex Indiana USA mot Sverige. Dom var ca 10-20år efter oss. Var det något djur som nös då gav man dom bara lite extra antibiotika istället för att höja värmen. Lösgående djur och en ströbädd att ligga på bara garvade dom åt. Bättre att ha djuren stående så trångt att dom bara kan ligga eller stå. Kräver ju mindre utrymme.
Det dem gör är ju att spruta in div. kemikalier i köttet, och då blir det "marinerat kött" och slipper därmed testas i dyra salmonellatester, (som f.ö är rätt opålitliga då det bara görs stickprov och inte ALLT kött testas..)

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
X-up skrev:
Har inte & tänker inte sätta min fot eller annan kroppsdel innanför Lidls område av ren princip. Att köpa något på det stället är för mig helt obegripligt. :kocko

Orsak?? :kocko :kocko :kocko

Allt jag köper där förvandlas till skit, precis som de jag köper på ICA, willys OBS mm

Men du kanske menar prular som inte har med mat att göra ??

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
X-up skrev:
Har inte & tänker inte sätta min fot eller annan kroppsdel innanför Lidls område av ren princip. Att köpa något på det stället är för mig helt obegripligt. :kocko

Allt jag köper där förvandlas till skit, precis som de jag köper på ICA, willys OBS mm.

Men du kanske menar prylar som inte har med mat att göra ??

natron

även gammalt järn går att smida...
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
Kawasaki GPz 750
Benke skrev:

Det är faktiskt framkanten (!) Den breda änden uppåt (eller mobilfacket närmast dig, om man så vill) Säkerhetsspännet längst upp (blir det då) är till för att spänna om styret för att väskan inte ska kana ner.
Mobilfacket sitter bra när väskan är på, men värdelöst när man ska ställa ifrån sig väskan, då ställer man den ju på mobben, om man inte plockat ur den innan.

MVH /G

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Köpte intercommet.. funjkade inte på ena kanalen! :huvet
3 års garanti var det dock!
regnkläderna med har inget vettigt o ha utanpå skinnstället!
Så det funkar!
Tankväska me... Skall ju ut några mil i sommar så det kan ju vara bra o ha all dom där grejjorna=)
319 spänn för allt e ju som hittat ju!
Sedan så skiter jag i om det e tyska grejjer!
3M på regnkläderna o det e inget skit det!

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
natron skrev:
Det är faktiskt framkanten (!) Den breda änden uppåt (eller mobilfacket närmast dig, om man så vill) Säkerhetsspännet längst upp (blir det då) är till för att spänna om styret för att väskan inte ska kana ner.
Mobilfacket sitter bra när väskan är på, men värdelöst när man ska ställa ifrån sig väskan, då ställer man den ju på mobben, om man inte plockat ur den innan.

MVH /G

Tackar ödmjukast för svaren! :Bugar Nu börjar jag förstå lite!
Tänk vad utskrattad man hade blivit på alla touringträffar runt om i världen :rolleyes: !

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
Köpte kättingen för 120, rånarluvan för 50? och pringles, totalt 184kr... Hahahah.
Kättingen är perfekt, väger 3kg och avskräcker bovarna, man har ju ändå andra godkända lås också.
* NÖJD LIDL KUND *

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
Färnbo skrev:

Allt jag köper där förvandlas till skit, precis som de jag köper på ICA, willys OBS mm.
Men du kanske menar prylar som inte har med mat att göra ??

Det finns något som kallas kvalité och där man värdesätter hur varan producerats. Freoner är ett otroligt effektivt universalmedel, det går att göra rent saker med, det är inte dödligt om man råkare få det i sig och det är bra att kyla saker med samt effektivt som drivgas. MEN det finns baksidor även hos de fantastiska freonerna.

Lika så kan det hända att den "skit" de häller ut på andra sidan östersjön inte är det Östersjön helst av allt vill ha. Om man handlar svenskproducerat får man: en bättre semesterupplevelse, iom att ängar hålls öppna, renare kött och mjölk som innehåller mindre föroreningar. Dessutom minskar viltrisken eftersom du ser bättre åt sidorna.

Slutligen så minskar även risken för att du skall sluta en vurpa som trädkramare. Genom att handla allt till lägsta pris utarmar vi köpkraften i landet och ger över lag sämre kvalité på de produkter vi använder.

IOW: Vi lurar oss själva när vi köper lågvärdesprodukter. Vilket vill man helst ha; ett bra eller en sketen billig Lidlkomradio för 69 kr?
Mänskligheten jobbar enbart för sig själv. Valutan är självuppfunnen för att lura folk att jobba. Skulle man inte få något för sitt slit blir det inte mycket gjort.

Genom att köpa det från Lidl slår du ut de svenska tillverkarna som sedan i sin tur blir arbetslösa och därmed inte har råd att köpa högföräldade produkter och sedan i sin tur måste handla på Lidl och därmed utarmar landet ännu mer.

De som producerar de billiga produkterna bor på fabriker och pengarna hamnar hos globaliseringskapitalisterna, så det så!

Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Holger skrev:
jag handlar oxå på lidl bland annat blöjor o tvättlappar till min 3 månaders tös och dom grejorna är billiga o funkar perfekt

Nu fick de som påstår att Lidl säljer skitprodukter vatten på sin kvarn. :D

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...