Mc-tillbehörsrea på Lidl måndag den 25 april

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag skulle glatt ha tjackat tankväskor, för hur mycket sämre än en ryggsäck inslagen i plast fäst med gaffa tejp på tanken kan den vara?

Jag skulle glatt ha tjackat ett par intercom grejor oxo, om inte annat för hörlurarna och mickarna.

Regnstället är förmodligen inte heller sämre än att vara utan.

Ryggskydd körde jag utan tills för ett år sedan då det var ett jäkla liv om att man kunde dö redan innan man trillade av hojen om man inte hade ett, då stoppade jag in dambindan som satt orginal i mitt goretex (obs, en massa fina godkännande märken satt det på dambindan)

Lås, tja, jag har ett abus granit skivbromslås, som jag tror att jag använde en natt när jag sov på camping, en kedja extra att låsa ihop med kompisen hade inte skadat. (vi var fyra hojar på campingen, varav två hade skivbromslås, dom andra hade bara tändningslås så vi som hade skivbromslås parkerade in dom andra)

Dom har säkert en massa annat som hade funkat också, men jag har väl ungefär 60 mil till närmaste butik, så jag kan bara gratinera er som har handlat.

För ingen av er ids väl köpa en tankväska och skicka upp till mig, frakten torde bli lika dyr som väskan, men det kanske den är värd?

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
GuW skrev:
Dom har säkert en massa annat som hade funkat också, men jag har väl ungefär 60 mil till närmaste butik, så jag kan bara gratinera er som har handlat.

60 mil ? Din lilla lögnare där :tungan

LIDL
Kungsvägen
861 35 Timrå
Region 2 Avstånd: 209,8 km

Är ju bara att åka :)

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Jag köpte skivbromslåset & kättingslåset, kanske inte superkvalité men det kanske avskräcker lite iallafall!, vill tjuvarna ha hojen så spelar det nog ingen roll hur man låser den tyvärr!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
cleaner skrev:
60 mil ? Din lilla lögnare där :tungan

LIDL
Kungsvägen
861 35 Timrå
Region 2 Avstånd: 209,8 km

Är ju bara att åka :)

Jo jag hittade hemsidan och kollade själv, men jag åker inte i enkom.
Däremot konstaterade jag glatt att under sommarens irrfärder kanske jag passerar en Lidl, och om gud vill och solen skiner kanske dom har kvar en tankväska åt mig, så att jag får riva gaffatejpen av min moppe och känna mig som en riktig touring åkare :hihi

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
GuW skrev:
För ingen av er ids väl köpa en tankväska och skicka upp till mig, frakten torde bli lika dyr som väskan, men det kanske den är värd?

Känns det fortfarande aktuellt framåt helgen så hör av dig. Med lite tur (otur) kan det bli några vändor mellan Linköping och Nkpg så ett Lidl-stopp kunde kanske arrangeras.

Väldigt nöjd med min införskaffade tankväska, gör det mesta jag kan önska av en sån. Bara därför lär den inte passa på hojen, det har jag inte provat än... :D

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Lindén skrev:
3M på regnkläderna o det e inget skit det!

Det viktigaste för dig när du köper regnställ är tillverkaren av reflexerna?

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
kowal skrev:
Köpte kättingen för 120, rånarluvan för 50? och pringles, totalt 184kr... Hahahah.
Kättingen är perfekt, väger 3kg och avskräcker bovarna, man har ju ändå andra godkända lås också.
* NÖJD LIDL KUND *

Härligt med MC stövlar mellan leverpastejen och Kellogs Frosties. :kocko

för övrigt så hade dom yoghurt ute i rumstemp! eeew. :zpy

nä, maten handlar jag hellre på ICA.

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
flipm0de skrev:
Härligt med MC stövlar mellan leverpastejen och Kellogs Frosties. :kocko

för övrigt så hade dom yoghurt ute i rumstemp! eeew. :zpy

nä, maten handlar jag hellre på ICA.
kan det vara så att det var tysk yoghurt??
Tyskarna gör något med sina mejeri produkter så att den INTE behöver stå i kylen..ÄVEN mjölk...låter sjukt för oss svenskar, jag vet..
( den får en längre bäst före datum oxå, dock inte ett halvår som övre talare spör om)

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Upptäckte att min tank inte funkar med magneterna på tankväskan.
Trist. Får väl använda medföljande snöre och binda fast den istället...
Fler kommer säkert att råka ut för samma sak.

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
E22 skrev:
Tyskarna gör något med sina mejeri produkter så att den INTE behöver stå i kylen..ÄVEN mjölk...låter sjukt för oss svenskar, jag vet..
( den får en längre bäst före datum oxå, dock inte ett halvår som övre talare spör om)

Det kallas konserveringsmedel. Mera sånt så lever vi längre, hurra! :rolleyes:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Ingen som ska dit som kan köpa ut??

Vill gärna ha:
*Skivbromslåset
*"Ansiktshuvan"
*Batteriladdaren
* Intercom

Om nån kan köpa detta vore det kanon, gärna nån som bor i gbg, annars kanske det kan lösas via post??

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
E22 skrev:
Jag vet att vi pratade mkt om det där på Svensk Mjölks konferens i Nynäshamn för ca. ett år sedan, men jag kommer fasen inte ihåg vad det heter som de gör med mejeriprodukterna.
De håller förvisso inte i ett halvår, men de behöver inte hållas i kyla eller så heller...

JAG handlar inte på Lidl för att:
* Jag betalar hellre mer för svenskt, kontrollerat kött än "marinerat"
*Jag vill stödja den svenska gröna näringen
*"Det går inte att importera öppna landskap"
*Svenska djur kan få det mycket bättre, det är sant, men de har det i mångt å mycket bättre än utomlands.
* Om man ska kunna bygga bättre stallar och få en ännu bättre djurhållning, så måste det ju finnas en framtid och en ekonomi i det
*Jag vill köpa svensk mjölk, inte dansk eller tysk eller nått annat. (Finns ju iof dansk mjölk även på ICA, coop m.fl. med Kelda-produkterna som exempel)

Och den största anledningen av alla för MEJ är att jag jobbar inom den gröna näringen i Sverige och vill fortsätta med det. Därför köper jag svensk mat.

nuff said.
sorry att jag vart off-topic, men jag var inte den första iaf :hihi

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
TinaTjejen skrev:
Jag vet att vi pratade mkt om det där på Svensk Mjölks konferens i Nynäshamn för ca. ett år sedan, men jag kommer fasen inte ihåg vad det heter som de gör med mejeriprodukterna.
De håller förvisso inte i ett halvår, men de behöver inte hållas i kyla eller så heller...

*Svenska djur kan få det mycket bättre, det är sant, men de har det i mångt å mycket bättre än utomlands.
* Om man ska kunna bygga bättre stallar och få en ännu bättre djurhållning, så måste det ju finnas en framtid och en ekonomi i det
*Jag vill köpa svensk mjölk, inte dansk eller tysk eller nått annat. (Finns ju iof dansk mjölk även på ICA, coop m.fl. med Kelda-produkterna som exempel)

Och den största anledningen av alla för MEJ är att jag jobbar inom den gröna näringen i Sverige och vill fortsätta med det. Därför köper jag svensk mat.

nuff said.
Ja köper alltid ekologisk mjölk! :banana trots att den kostar 1 hel krona extra :rolleyes:

E22

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
TinaTjejen skrev:

nuff said.

Många jätte bra argument du hade tyckte jag, förutom ett..

Om du nu menar med denne mening att svensk kött & andra svenska mat prudukter är mer kontrolerade, njaaaa tveksamt va??inte sen vi gick med i EU va..

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såld
Trådarna här på SH spårar för fan ut nästan varje gång...

LÅT FOLK FÅ KÖPA SINA GREJJER DÄR DOM VILL utan att alla ska spy galla över andras val av affär och produkt.

Vad hände med "Vi bor i ett fritt samhälle" ?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
E22 skrev:
Många jätte bra argument du hade tyckte jag, förutom ett..

Om du nu menar med denne mening att svensk kött & andra svenska mat prudukter är mer kontrolerade, njaaaa tveksamt va??inte sen vi gick med i EU va..
framförallt är utländskt kött mindre kontrollerat:nicka
Iom att det är marinerat med nån lösning så är det "tillagat" i någon mening och kontrolleras därför inte.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Oj vad ni vet mkt om bakterier och hygien. Vet ni hur många bajspartiklar som skvätter upp i luften och landar på tandborstar o annat när ni spolar på toan? Just de! Glöm inte o fälla ner locket.

Hur fan överlever alla människor utanför Sverige om deras mat är så jävla dålig?

/ Hannes

E22

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
HanneZ skrev:
Oj vad ni vet mkt om bakterier och hygien. Vet ni hur många bajspartiklar som skvätter upp i luften och landar på tandborstar o annat när ni spolar på toan? Just de! Glöm inte o fälla ner locket.

Hur fan överlever alla människor utanför Sverige om deras mat är så jävla dålig?

/ Hannes

njaaa överlever & överlever..dansk kyckling med salmonella i.. "bara som ett exempel helge.."
Vet du hur fräcka effekter det kan få om du käkat åå sen drar på ditt nya skinställ... :D

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...