MC-transport...

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Annars köper man en släpkärra på typ Bauhaus eller nåt för 5000kr... det tänker jag göra :D

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Aha... den där var ju riktigt smutt. Skulle vilja ha den för 3 hojar. Smidigare än en "vanlig" kärra.

/Edit
Jag vill ha en hopfällbar jag kan ta med in i lägenheten när den inte används :rolleyes:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har varit nära att köpa en Toyota Model F en gång. Gulsvartkawwa har haft en sådan, fråga om han gillade den.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Det bästa med dessa är ju att de väger typ ingenting vilket gör att man kan hänga i rätt bra med bilen...

greven skrev:
Annars köper man en släpkärra på typ Bauhaus eller nåt för 5000kr... det tänker jag göra :D

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Faan, ska man köpa en billig buss så går det ändå inte att köra fortare än 120, de brukar dra en del soppa, du måste besiktiga och laga och grejja. Därför vill jag ha ett nytt släp. Väger inte så mycket, inte mycket krångel med grejjerna och du kan köra likafort som i en gammal buss. Kostar nästan inget dessutom...

- Johan

ZpiX skrev:
Ah! En sån ska det ju vara. Märkte igen hur surt det var att köra med släp dom korta 6 milen nu när jag hämtade nya hojen i söndags. Mycket smidigare med en buss egentligen.

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF-R1 -18
mr_rockster skrev:
Faan, ska man köpa en billig buss så går det ändå inte att köra fortare än 120, de brukar dra en del soppa, du måste besiktiga och laga och grejja. Därför vill jag ha ett nytt släp. Väger inte så mycket, inte mycket krångel med grejjerna och du kan köra likafort som i en gammal buss. Kostar nästan inget dessutom...

- Johan

Jag kör 140+ med min Mercedes Vito. :)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag kör 140+ med min passatdiesel med släp. Men det är inte mycket + för den går inte mycket fortare. Det värsta är att den bara gör 120 med flyttskåp med 4 hojjar i...

jb skrev:
Jag kör 140+ med min Mercedes Vito. :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mattias skrev:
Och den är billig?

Jajjemen. Det är därför 90% av Sveriges RR-rookies drömmer våta drömmar om Vito'n och framför allt Sprint'en. Fär att den är så billig så alla har råd med den.....

Tjejbilar säger jag bara...

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Har hört rykten om nått släp man inte behäver regga men ändå får köra 80km/h med?

Nån som vet nått?

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
Viton är dyr men 180 km/h håller man utan problem med en sådan med 2 hojar i.
Vet iofs inte vilken motor det är i den jag brukar låna men jag vet att det är en disel i alla fall.

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF-R1 -18
Tommy skrev:
Viton är dyr men 180 km/h håller man utan problem med en sådan med 2 hojar i.
Vet iofs inte vilken motor det är i den jag brukar låna men jag vet att det är en disel i alla fall.

Vito är som motorcyklar. Olika HK med eller utan turbo. Min gör kanske 150 mätarfart.
Den är gammal 21.000 mil, rostig. Ingen turbo.

SLAS

WCX: are
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -06 och ett bygge
Har en!

Jag har en sådan för en MC som väger 50kg. Den hänger jag på väggen i garaget när jag inte använder den.

Den är kanon att dra märks inte på bilen. Bensinförbrukningen märks ingen skilnad på med eller utan släp.

Två nackdelar med mitt släp är,
1, Man kan bara ta en cyckel
2, Den kan välta om man kör för fort i kurvor (Det var nära i sommras)

Last edited:

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Mattias skrev:
Jag har varit nära att köpa en Toyota Model F en gång. Gulsvartkawwa har haft en sådan, fråga om han gillade den.
Ha ha, kommer ju ihåg saker man själv har förträngt :) Funkade kanon rent platsmässigt, motormässigt så kokade den titt som tätt när slirkopplingen för fläkten inte pallade. Samma problem med kokande motorer hade jag på dom båda efterföljande Hi-ace:rna. Kanonbilar men dom pallar inte full last + husvagn i 110 utan att dra 2lit/mil och koka. Nu kör jag DodgeVan och ligger på 1,8-2,0 oavsett last eller fart. 5lit V8 :tummenupp

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Iceman1975 skrev:
Har hört rykten om nått släp man inte behäver regga men ändå får köra 80km/h med?

Nån som vet nått?

Såna som finns på bauhaus för 5bananer... :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad