MC-Tripp

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Som sagt Brorsan är på intåg ..bokad mc 7 dagar.. Han har ju inte kört mc högertrafik i Svedala på 30år! Blir intressant!:) Så vi utgår från Sthlm! Han är ju jävligt sugen på Nordkap ..inte jag :) Tips på resor i Skandinavien, så där 5 dagar!! Så ÖS på med tips! Vägar o sevärdigheter! Snälla! Mvh/Surgubbe!
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Hm...klurar på blå vägen...Tärnaby , Mo i Rana ..nått att se ? :)
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Så elak är jag väl inte! Nån norrut i vårt avlånga land kan väl Tipsa om nåt!:)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hm...klurar på blå vägen...Tärnaby , Mo i Rana ..nått att se ? :)
Nej.

Men om du är snäll skall du få ett gpx-spår av mig från Hjulstabron till Maunu (och tillbaka). Fina vägar, vackra miljöer och din brorsa med ÄventyrSHoj får ett eget spår ibland med LÖST underlag.

Skämt åsido, i närheten av Blå vägen finns det också bra vägar för motorcyklister.
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Nej.

Men om du är snäll skall du få ett gpx-spår av mig från Hjulstabron till Maunu (och tillbaka). Fina vägar, vackra miljöer och din brorsa med ÄventyrSHoj får ett eget spår ibland med LÖST underlag.

Skämt åsido, i närheten av Blå vägen finns det också bra vägar för motorcyklister.
Jo men jag är en snäll pojke!:hjarta
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Hela Skandinavien! är på bordet ! Förutom Arvidsjaur där gjorde jag värnplikt! Dit vill jag inte återvända till!:arsele Annars öppen för alla förslag! Kört mycket i Europa ,Usa ,Asien, Australien och Norge! Nu är det Svedala som gäller! Norrut har jag inte varit så mycket, typ, Dalarna !(Thats it) Funderar på att köra upp genom Svedala och ner genom Finland! Kan det va något?
 
Last edited:

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Yep pratat med Knallkorken! Det blir Sthlm-Nordkap!:)
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Nädå, men nu ger ni fan i E4/E45 och kör snyggt. Hur bor ni? Behövs tips?
Haha vi kör Alltid snyggt! Enligt grävlingen kan man tydligen bo i ett Dike! Men det löser vi!
Vi är ju Glassare!;) Tack ändå :hjarta
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Jaha om nån nu skulle vara intresserad?! Vi kom iväg!, Brorsan på bönpallen mot Avesta för att hämta upp GSA-n jävla nervös va han för att sitta bakom!:lol Så navigator ställt in för att undvika Motorvägar! Så in i Norge Trondheim och vidare Dag 2, Prognos Regn och Pissväder i 5 dagar framöver mot Nordkapp! Nä det skiter vi i ! vi har ju för fan semester !Så vi blåste ner genom Norge och genom Småland, Skåne och Danmark och jagade efter solen!:cool: Sen vände vi upp från Tyskland! Till Böda sand Öland. Camping paradiset! Många småvägar vart det genom Norge och Svedala! Och en hel del grusvägar :skrämd 50 mil... av BrooklynS fick man ju en del fina vägar/spår att köra på:tummenupp Det vart väl en 250 mil på nåra dagar! och fick se en hel del av Norge och Svedala som vi inte sett förut! Man undrar ju va fan folk jobbar med ute i obygden när de bor så fint i sina stora Hus!:vaJa men det va kul ! Roligast va ju se Brorsan paddlande med sina fötter vid varje Stopp på GSA-n, kort som han är så nådde han aldrig ner till Marken!:hihi..Men Nordkapp står kvar på Bucketlist! Först blir blir det en Hojtur i Australien..sen så!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top