MC uthyrning på Gran Canaria

Persia

Guest
Hej! :)

Har lite info för folk som vill åka till Gran Canaria och kanske hyra en mc under semestern.

www.motorent.eu finns på två ställen, Puerto Rico och Maspalomas.

Det framgår inte på deras sida vilka krav som gäller för att hyra en mc endast tel nr för att ringa och boka.

Åkte dit nyligen och tog med mig hela mitt mc ställ med sikte att hyra en cool mc, helst en Transalp 700 för att utforska ön.

Men mc uthyraren sa att man måste ha mc kort i minst 5 år för att hyra tung mc. (Jag har haft mc kort nu sen i maj 2011). Han sa att du kan hyra en scooter, vilket jag inte ville.

Till slut gav han mig ett alternativ för att hyra, vilket jag tog, var att ha runt 1500 euro på mitt kort, som försäkring, ifall jag pajar hans mc.

Då ändå fick jag inte den mcn jag ville ha. Fick ta en Yamaha XT 660 R, store bror till min yamaha XT 600 här i Sverige. Den var ok för att åka runt med och utforska hela ön. Lite mindre lämpligt att köra på deras motorväg då den var placerad vid havet, det blåste som helsike.

Detta är lite info ifall ni reser dit och vill hyra mc på dessa ställen, så ni inte får en chock gällande deras krav på plats. :)

Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Vad fick du betala i hyra då?
Själv kan rekomendera http://www.motostivolirent.net/galeria1EN.html mycket trevliga och responsiva på epost, ligger en bit in från playa del ingles.
Hyrde en dr400, helt perfa för supersnirkliga bergsvägar, 3k för en vecka, vet inte om det var nåt krav på att ha haft körtkort en viss tid, jag hade haft mitt kort ca 4 år då.
Man gör klokt i att boka en hoj INNAN man åker ner så man vet att det man vill ha finns...

Persia

Guest
Vad fick du betala i hyra då?
Själv kan rekomendera http://www.motostivolirent.net/galeria1EN.html mycket trevliga och responsiva på epost, ligger en bit in från playa del ingles.
Hyrde en dr400, helt perfa för supersnirkliga bergsvägar, 3k för en vecka, vet inte om det var nåt krav på att ha haft körtkort en viss tid, jag hade haft mitt kort ca 4 år då.
Man gör klokt i att boka en hoj INNAN man åker ner så man vet att det man vill ha finns...

Jag fick betala 306 euro för 5 dagar. Vet inte om det är bra eller dåligt.
Jo nu vet jag i alla fall att jag bör boka innan jag åker nånstans. Tack för tipset. :tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping