R2 skrev:ok fler än mcCoy sladdar så nu, men på nått sätt e han ballast..
Jonne_boy skrev:Men Går det fortare av att man sladdar??
verkar inte så på gary iår iaf
Pålle skrev:Rossi kan också sladda på varvstoppet, när han leker. Förförra loppet var det väll han firade lita på näst sista varvet med en sladd så håret på ryggen reste sig, RESPEKT! '
Dessutom kan han wheela, och inte minst vinna.
Nyteknik skrev:Detta kan urarta till något som liknar "min idol är bättre än din", men:
Är det värt mer respekt när Rossi låter bakdäcket ryka för att showa än när McCoy gör det som en naturlig del av sin körstil - i racetempo? Köra på bakhjulet finns det säkert många på detta forum som gör lika bra som Rossi.
För övrigt är det knappast "på varvstoppet" med full gas och 230 hk mot asfalten man sladdar genom en sväng utan med osannolik gaskontroll och balans.
![]()
Troligen inte. Om det vore varvstopp under en powerslide så innebär det tappad power och den highsidern som följer kommer vara omöjlig att rädda.Pålle skrev:Nä, ja, kanske.
Om jag orkar ska kolla upp vilket lopp det var, men iaf. grundade jag utrycket "på varvstoppet" på det faktum att det låter som om drar rullen fullt, och i slutet av den härliga powersliden börjar den då misstända en aning precis som om tändingen bryts(vilket den säkert inte gör, men iaf.)
![]()
mr hånda skrev:Eller så gör man som Xaus efter loppet igår, eller om det var Hodgeson, en stoppsladd med en 360 backflip.... En mycket snygg efter race vurpa.
jesseboy skrev:Jag är ett stort McCoyfan sedan några år tillbaka, jag hoppas verkligen att han kommer till ett stall där han åtminstone har grejer som är bra nog så han kan hålla sig i bild.
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |