McCoy längst fram?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
“I would like to qualify on the front row again like last year, but that will depend on how the ZX-RR and our tyres shape up."

- Gary McCoy

:D

Mer

Bifogat

• 224820.jpg
    224820.jpg
    75.9 KB · Visningar: 420

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ok fler än mcCoy sladdar så nu, men på nått sätt e han ballast..

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
McCoy är forfarande min idol hur sist han än är.

ps. Har ett par handskar från GPteamet........ :rock

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skillnaden mellan McCoy och de andra är ju att han sladdar i princip hela kurvan och med en underbar gaskontroll. De flesta andra skulle nog föredra att det inte sladdade.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jonne_boy skrev:
Men Går det fortare av att man sladdar??
verkar inte så på gary iår iaf

Hur motsägelsefullt det än kan verka så är det ibland snabbare och mer vänligt mot däcken att sladda. När McCoy vann på sin Red Bull Yamaha så sladdade han vilt i kurvorna men eftersom han körde på 16,5 tums bakdäck jämfört med de andras 17 tums däck så hade han ett övertag i grepp och livslängd på däcken som gjorde att han kunde vinna, tex i Sydafrika 2000 kom han som en raket på slutet, med vilt sladdande bakdäck, pga bättre hållbarhet på däcken.....

Att han inte varit längre fram i år beror mest på att Kawasakin är för dålig helt enkelt.

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Rossi kan också sladda på varvstoppet, när han leker. Förförra loppet var det väll han firade lita på näst sista varvet med en sladd så håret på ryggen reste sig, RESPEKT! '
Dessutom kan han wheela, och inte minst vinna.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Pålle skrev:
Rossi kan också sladda på varvstoppet, när han leker. Förförra loppet var det väll han firade lita på näst sista varvet med en sladd så håret på ryggen reste sig, RESPEKT! '
Dessutom kan han wheela, och inte minst vinna.

Detta kan urarta till något som liknar "min idol är bättre än din", men:

Är det värt mer respekt när Rossi låter bakdäcket ryka för att showa än när McCoy gör det som en naturlig del av sin körstil - i racetempo? Köra på bakhjulet finns det säkert många på detta forum som gör lika bra som Rossi.

För övrigt är det knappast "på varvstoppet" med full gas och 230 hk mot asfalten man sladdar genom en sväng utan med osannolik gaskontroll och balans.

:7peta

Last edited:

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Nyteknik skrev:
Detta kan urarta till något som liknar "min idol är bättre än din", men:

Är det värt mer respekt när Rossi låter bakdäcket ryka för att showa än när McCoy gör det som en naturlig del av sin körstil - i racetempo? Köra på bakhjulet finns det säkert många på detta forum som gör lika bra som Rossi.

För övrigt är det knappast "på varvstoppet" med full gas och 230 hk mot asfalten man sladdar genom en sväng utan med osannolik gaskontroll och balans.

:7peta

Nä, ja, kanske.

Om jag orkar ska kolla upp vilket lopp det var, men iaf. grundade jag utrycket "på varvstoppet" på det faktum att det låter som om drar rullen fullt, och i slutet av den härliga powersliden börjar den då misstända en aning precis som om tändingen bryts(vilket den säkert inte gör, men iaf.)

:fatta!

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Pålle skrev:
Nä, ja, kanske.

Om jag orkar ska kolla upp vilket lopp det var, men iaf. grundade jag utrycket "på varvstoppet" på det faktum att det låter som om drar rullen fullt, och i slutet av den härliga powersliden börjar den då misstända en aning precis som om tändingen bryts(vilket den säkert inte gör, men iaf.)

:fatta!
Troligen inte. Om det vore varvstopp under en powerslide så innebär det tappad power och den highsidern som följer kommer vara omöjlig att rädda.

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
McCoy ÄR KUNG!!!
Så är det bara.
OK att alla sladdar numer, minns bara Hayden hur han sladdade sin Honda i helgen, men McCoy är lixom ursladdaren!

Hoppas han får en bättre styrning till nästa år så man får se mer av honom i rutan!!

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Eller så gör man som Xaus efter loppet igår, eller om det var Hodgeson, en stoppsladd med en 360 backflip :crash .... En mycket snygg efter race vurpa.

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
mr hånda skrev:
Eller så gör man som Xaus efter loppet igår, eller om det var Hodgeson, en stoppsladd med en 360 backflip :crash .... En mycket snygg efter race vurpa.

Va?? det såg jag inte!!
Var det på ärovarvet??
Fränt!!

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag är ett stort McCoyfan sedan några år tillbaka, jag hoppas verkligen att han kommer till ett stall där han åtminstone har grejer som är bra nog så han kan hålla sig i bild.
Glömmer aldrig Brno-racet för två säsonger sen när han backade hela banan.

Sen måste jag säga efter att ha sett grabbarna live att Bayliss är en showare av stora mått han också. Det var lite av McCoy över honom efter varje tidsträning och efter racet i Brno. (Skillnaden är att han sladdar mest efter allvaret, även under, men betydligt mindre)

Han och Gazza var de som bjöd på mest och bäst.

Till sist, en banan. -----> :banana

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
jesseboy skrev:
Jag är ett stort McCoyfan sedan några år tillbaka, jag hoppas verkligen att han kommer till ett stall där han åtminstone har grejer som är bra nog så han kan hålla sig i bild.

Någon som hört något tillförlitligt rykte? Om någon förtjänar en bättre styrning är det Mäckoj.

Vad har denna för användningsområde?? ------> :musik

:confused:

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...