McCoy tillbaks till WSB - nu hos Foggy.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Foggy:

"Garry is a very exciting rider, with a proven pedigree, who I think will adapt well to our bike. He has a radical style and he has won Gps on a high revving two-stroke machine. The FP1's power characteristics are probably closer to that type of machine than the Ducati he rode last year."

McCoy:

"I am really looking forward to it. It is still only early days for the FP1 but, from the results the team has been achieving lately, it's clear it has potential. I never set myself targets, I just go out to win. But I am really hoping to do better than last year as I now know a lot of the tracks that I didn't know in my first season, which made it really tough. I am also really pleased to have Steve as a team-mate and the chance to share information in trying to get the bike up there challenging for podiums."

Efter att ha tittat på delar av Faster känns det bedrövligt att McCoy kör WSB och inte MotoGP.
 
Han har en ball åkstil men vad har han presterat i MotoGP de senaste säsonger han kört (Aprilia, Kawa)? Inga höjdarresultat väl?
 
Coola Ola skrev:
Han har en ball åkstil men vad har han presterat i MotoGP de senaste säsonger han kört (Aprilia, Kawa)? Inga höjdarresultat väl?

Tja, han har bara kört tre rejs och då han han vart i närheten av Aprilias försteförare. Så helt kass är han ju inte.
 
Andreförare i Foggy Petronas blir Steve Martin.


Chris Walker går över till PSG Kawasaki Italy.



En av orsakerna till att McCoy kanske inte gjorde sig så bra på aprilias Cube sägs vara bl.a att chassiet är väldigt styvt på hojen vilket gör det svårt att få till känslan och att få den till att komma ut i sladd. Vilket säkert McCoy skulle vilja haft för sin åkstil. Inte ens Haga när han körde på aprilian körde med så mycket sladd som man var van att se honnom köra med. Aprilias teorier angående hur ramar ska byggas fungerar fint till 125/250 men tydligen inte lika bra i största klassen. Sen led Cuben av en massa småfel som bilfolken som gjorde motorn inte hade en aning om hur det fungerade i mc. Tex att veven roterade åt fel håll vilket gjorde den mera stegringsbenägen mm. Aprilia har byggt en egen motor till nästa år som Lucci var och testade på Valencia ihop med dom andra. Väntar bara på att det löser sig med nån sponsor eller att Dorna går in och hjälper aprilia så dom kan köra nästa år i MotoGP.
 
Bedrövligt att McCoy inte kunde få vara kvar i GP. Garry på en Ducati istället för tråkskallen Checa hade varit något. Ducatin är nog den GP-hoj som hade passat honom bäst.
 
Nyteknik skrev:
Efter att ha tittat på delar av Faster känns det bedrövligt att McCoy kör WSB och inte MotoGP.
Nja, det var ju några år sedan. Tror inte McCoy kan tillföra något 2005.
 
valmers skrev:
Nja, det var ju några år sedan. Tror inte McCoy kan tillföra något 2005.

Jag tror inte heller att han är lika vass nu som han var 2000. Men kanske kan han bli det på rätt hoj och med en säsong för att bli varm i kläderna. Jag tycker det vore märkligt att diskriminera förare för att de inte är 22 bast längre.
 
Nyteknik skrev:
Haga körde i samma team som McCoy 2001 och presterade usla resultat. Han verkar inte tillräckligt motiverad. Kanske nöjd med WSB eller AMA.

Visst han crashade en hel del men han var iallafall i några race med högt upp och fightades.
Sen att gå från superbike till att köra en gp500:a är nog inte det lättaste,kanske skulle det funka bättre nu när det är fyrtakt.

Och visst var han nog inte riktigt motiverad efter blivit snuvad på superbike titeln.
Får väl hoppas att han blir mer motiverad ,för han är en härlig förare att se rejsa..
 
P@trik skrev:
Visst han crashade en hel del men han var iallafall i några race med högt upp och fightades.
Sen att gå från superbike till att köra en gp500:a är nog inte det lättaste,kanske skulle det funka bättre nu när det är fyrtakt.

Och visst var han nog inte riktigt motiverad efter blivit snuvad på superbike titeln.
Får väl hoppas att han blir mer motiverad ,för han är en härlig förare att se rejsa..


Fightades högt upp? Nja, han tog en fjärdeplats. Resten 8-10:e platser samt avåkningar.

Vore han sitt forna jag borde han vara WSB-titeln vid det här laget.
 
Haga körde kungligt publikfriande i WSBK, sen pratades det stort om hur han skulle köra skitball i 500, vilket aldrig riktigt inträffade, iaf inte i samband med bra resultat. Han gjorde aldrig dåligt ifrån sig, men det har i stort sett alltid varit vassare förare i 500/motoGP än förarna från Superbike.
 
När det gäller Haga så är det svårt att glömma hans suveräna race på Suzuka 1998 där han blev trea. Helt suveränt race! Där han var mindre än en tiondel efter Okada.
När det gäller hans två säsonger i MotoGP så var den första i Red Bull WCM-teamet en besvikelse vilket till stor del berodde på Michelindäcken vilka aldrig passat Haga, se tex hur illa det gick första året på R7:an då de körde med Michelin. Haga har flera gånger sagt att han inte kom överens med Michelin.
Förra säsongen på Aprilia var väl ungefär vad man kunde vänta sig på den hojen. Han spöade ju Edwards ett antal gånger speciellt på slutet av säsongen.
 
Vill iallafall se vad han skulle prestera på en motogp hoj,är övertygad att han skulle göra bättre ifrån sig än mccoy..

Får man drömma lite så vill jag se team Rossi/Haga på yamaha.
 
Haga är ju definitivt inte dålig, som sagt spöade han ju Edwards flera gånger. Dessutom var han genomgående betydligt vassare än McCoy förra året.

Det jag tror talar för McCoy är om han hade kommit på ett riktigt jävla monster till hoj, något som åtminstone är i närheten av vildheten hos en tvåtakts-500. Till exempel Desmosedicin. McCoy är en besttämjare vars talang inte skiner igenom i sadeln på en sävlig Superbiketwin.
 
Goodstuff skrev:
När det gäller Haga så är det svårt att glömma hans suveräna race på Suzuka 1998 där han blev trea. Helt suveränt race! Där han var mindre än en tiondel efter Okada.
När det gäller hans två säsonger i MotoGP så var den första i Red Bull WCM-teamet en besvikelse vilket till stor del berodde på Michelindäcken vilka aldrig passat Haga, se tex hur illa det gick första året på R7:an då de körde med Michelin. Haga har flera gånger sagt att han inte kom överens med Michelin.
Förra säsongen på Aprilia var väl ungefär vad man kunde vänta sig på den hojen. Han spöade ju Edwards ett antal gånger speciellt på slutet av säsongen.

Suzuka -98 är Hagas all time high! :yoparty
 
Chris Ash skrev:
McCoy är en besttämjare vars talang inte skiner igenom i sadeln på en sävlig Superbiketwin.

Han klarade inte ens att tygla kawan!
En medioker förare skall inte köra i MotoGP,
Vad jag vet så har han inte presterat något
i MotoGP på en fyrtaktshoj.
 
Holy Rider skrev:
Han klarade inte ens att tygla kawan!
En medioker förare skall inte köra i MotoGP,
Vad jag vet så har han inte presterat något
i MotoGP på en fyrtaktshoj.

Vad har han kört för fyrtaktshojar i GP-VM då? Kawasakin när den var helt värdelös och Aprilian som bara var marginellt bättre i tre race i år. McCoy är knappast en medioker förare även om han inte är lika bra som 2000.
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top