Chassi, som i ramens struktur, fjädringskomponenter, ecu'n som är förprogrammerad med massa coola saker, gp-vinklad luftsprutaNeutral skrev:Vad menar de med mer MotoGP-prylar än någon annan hoj? Jag kan bara komma på fly-by-wire som inte "alla" andra har och det har väl Ducati också eller..?
kAtanAmAn skrev:Har aldrig kunnat förstå hur 600 kubikarna gör sig bättre tider på banan än 1000 kubikarna. (om de är original vill säga)
Det är väl skillnad tex 2.5 sec från 0-200 mellan en r6a och en r1. Eller har jag fel? Bara där borde man knapa igen iaf ngt då de kanske redan är uppe i ngn hastighet. Men tycker r1an borde ha så fett mkt mer power över 100 km/h. Sen väger de ju lika mycket också.
Vad är det som påverkar![]()
![]()
![]()
Neutral skrev:Vad menar de med mer MotoGP-prylar än någon annan hoj? Jag kan bara komma på fly-by-wire som inte "alla" andra har och det har väl Ducati också eller..?
kAtanAmAn skrev:Har aldrig kunnat förstå hur 600 kubikarna gör sig bättre tider på banan än 1000 kubikarna. (om de är original vill säga)
Det är väl skillnad tex 2.5 sec från 0-200 mellan en r6a och en r1. Eller har jag fel? Bara där borde man knapa igen iaf ngt då de kanske redan är uppe i ngn hastighet. Men tycker r1an borde ha så fett mkt mer power över 100 km/h. Sen väger de ju lika mycket också.
Vad är det som påverkar![]()
![]()
![]()
Du får helt enkelt köra skiten ur båda cyklarna i sommar så får vi väl seSwedie skrev:R1 V.S R6
Har inte R1 -06 det?P@trik skrev:Slirkoppling har den oxå,det lär ju kapa en del tid.
Slirkoppling kanske är unikt på en Yamaha men Kawa har haft det sedan -03 och Ducati ännu längre.P@trik skrev:Slirkoppling har den oxå,det lär ju kapa en del tid.
kAtanAmAn skrev:Har aldrig kunnat förstå hur 600 kubikarna gör sig bättre tider på banan än 1000 kubikarna. (om de är original vill säga)
Det är väl skillnad tex 2.5 sec från 0-200 mellan en r6a och en r1. Eller har jag fel? Bara där borde man knapa igen iaf ngt då de kanske redan är uppe i ngn hastighet. Men tycker r1an borde ha så fett mkt mer power över 100 km/h. Sen väger de ju lika mycket också.
Vad är det som påverkar![]()
![]()
![]()
Bara SP-modellensandstream skrev:Har inte R1 -06 det?
Trodde det var standard på alla litermaskiner nuförtiden.
P@trik skrev:Men du vet att en bana svänger oxå.
Slirkoppling har den oxå,det lär ju kapa en del tid.
Racercukel skrev:Ju mer det svänger ju mer till fördel för en 600:a jämfört med en 1000cc......antagligen för att 600:an är lättare att hantera, dvs att du kan köra snabbare genom kurvorna. där knappar man in en del tid.
Valentinic skrev:Full gas används kanske 20% runt en bana. Har du kört din R6:a än? Har den 'lite' effekt?
Men de roterande delarna i motorn väger inte lika mycket och det ger mer gyrokrafter i den större motorn som gör den mer svårsvängd i hastighet.kAtanAmAn skrev:ja men fattar inte det när de väger lika mycket...
Klent av Yamaha, speciellt som både Suzuki och Kawasaki har det.Martin skrev:Bara SP-modellen
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |