Med sådana teamkompisar behövs inga motståndare...

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Då var B-racet i Falkenberg avklarat, färdigt, finito!
Det mest kompakta tidschema jag varit med om där de stackare som hade lite problem på det enda 15 min långa kvalet fick åka hem efter att ha betalat 53 kr/min fast det tidigare utlovats att ingen skulle bli utkvalad.

Så här med facit i hand hade någon av dem gärna fått ta min plats. Kvalet gick sådär då jag hade problem med att hojen ville överstyra i de snabba kurvorna, men jag fick stå som 8:a på grid (tredje 600). Funderade lite på att använda Björn E:s rekommendationer att "vrida två klick på returen hjälper mot allt" men chansade istället på att spänna upp gaffeln lite inför racet för att den inte skulle villig att gena över innercurbsen. Starten gick och som vanligt var jag dåligt med och tappade flera placeringar, bland annat till Tony, min teamkompis, som startade i fjärde led. Jäklars vilken start han gjorde! Men bortsett från starten gick körningen som en dans, hojen gick kanon och hamnade precis där jag ville ha den! Även om inte varvtiderna var så imponerande gick det riktigt fort (för mig!) bitvis, på de andra bitarna var det nämligen gulflagg. Det var väl i princip gulflagg överallt utom i startkurvan. Efter tre varv var jag ikapp Tony och när jag såg Morgan kasta sin hoj i chikanen gick det upp för mig att vi låg tvåa och trea i R600! Men mycket vill ha mer och jag kände att jag kunde köra betydligt fortare bara jag kom om Tony. Samtidigt såg jag ettan sakta dra ifrån, fan jag borde kunna komma ikapp honom med! En ganska sen inbromsning i in i chikanen och jag trodde jag var förbi, men swisch, där dök han in precis framför framhjulet på mig, puh. Då var det bara att försöka samma sak igen varvet efter. En sen inbromsning och..........Troligen drev jag lite för långt ut åt höger där det låg kvar en del kattsand sedan ERF-killar tömt lite olja där på sitt kval. Jag han tänka att denna gång är jag före in i böjen när framhjulet bara försvann och jag blev liggande som en skalbagge på rygg. Pang igen, då gick det upp för mig att jag blivit påkörd av Tony och sedan såg jag våra hojar hångla loss det på väg in i sandfållan! Fan fan fan, jag hade inte bara sumpat min pallplats jag hade dessutom fällt min polare från sin!

Som sagt var, med sådana kompisar behöver man inga ovänner......
Att dessutom vårt tillskott i teamet Max Persson highsideade ut på startrakan gjorde att Kinds MK fick vända hem ömma och med tre kraschade hojar.

Fy fan vad livet är surt ibland.

By the way. Om det finns någon som är sugen på att byta ut sin teamkompis kan ni ringa till Tony, han byter nog i nu läget mer än gärna ut sin!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag fattar inte, du har väl skrivit att han körde på dig? Det kan du väl inte rå för? Vad är det jag missar? :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
HanneZ skrev:
2246944 Jag fattar inte, du har väl skrivit att han körde på dig? Det kan du väl inte rå för? Vad är det jag missar? :)
Du missade nog "...pang igen...". Att han blev påkörd av Tony var ju för att han vurpade framför honom.

Beanise

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Vit plastraket
Hänger inte, heller riktigt med... :confused:

Det låter, och du säger ju själv. Att du var först in? :gnissla

Ädit: Du skrev ju dessutom, att du hade blivit påkörd av Tony. Var det inte han som fällde dig då? :va

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
RecOn #56 skrev:
2246956 Fattar inte heller :va :confused:

Fattar det som att han klandrar sig själv eftersom han låg och ålade på backen mitt framför honom...

Surt sa räven när han sket rönnbär...

.

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
HanneZ skrev:
2246944 Jag fattar inte, du har väl skrivit att han körde på dig? Det kan du väl inte rå för? Vad är det jag missar? :)

Visserligen var jag om, sedan vurpade jag och fällde honom också.....Kan knappast bli hans fel när jag slänger mig framför hans framhjul..... :tungan

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
VM i jag-fattar-inte. Kolla här: Killen försöker bromsa om sin kompis i innerspår men faller och glider rakt fram. En hoj som ligger ner och glider på asfalten bromsas knappt. Hans kompis som ligger i ytterspår och svänger blir torpederad av den glidande hojen. Förstår ni nu? Pelle B gör ett olyckligt ordval när han säger att "jag blivit påkörd av Tony". Det är snarare mer korrekt att säga att "jag fällde Tony" vilket han också senare säger. Det är dessa två motsatser som skapar förvirringen. Summa sumarum: Pelle B bromsade på sig och drog med sig teamkompisen i fallet. Inte så bra förståss men det var ju inte meningen utan ett misstag och sånt som händer när man ligger och fightas om topplatserna. Personligen anser jag att det hade varit värre om någon fällt en varvning som inte hade med fighten att göra. Be din teamkompis om ursäkt och sen får det vara nog med det.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Pelle B skrev:
2247007 Visserligen var jag om, sedan vurpade jag och fällde honom också.....Kan knappast bli hans fel när jag slänger mig framför hans framhjul..... :tungan

Äh, han filma juh! Du skulle ha ställt dig vid sidan om honom och gjort "dyk i poolen"-gesten eller "filma med vevkamera"-gesten.

:)

.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Pelle B skrev:
2247007 Visserligen var jag om, sedan vurpade jag och fällde honom också.....Kan knappast bli hans fel när jag slänger mig framför hans framhjul..... :tungan
Va? Jaså, du var om honom också. Men då har du ju inget att vara ledsen för eller att be om ursäkt för.

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Teddy skrev:
2247014 VM i jag-fattar-inte. Kolla här: Killen försöker bromsa om sin kompis i innerspår men faller och glider rakt fram. En hoj som ligger ner och glider på asfalten bromsas knappt. Hans kompis som ligger i ytterspår och svänger blir torpederad av den glidande hojen. Förstår ni nu? Pelle B gör ett olyckligt ordval när han säger att "jag blivit påkörd av Tony". Det är snarare mer korrekt att säga att "jag fällde Tony" vilket han också senare säger. Det är dessa två motsatser som skapar förvirringen. Summa sumarum: Pelle B bromsade på sig och drog med sig teamkompisen i fallet. Inte så bra förståss men det var ju inte meningen utan ett misstag och sånt som händer när man ligger och fightas om topplatserna. Personligen anser jag att det hade varit värre om någon fällt en varvning som inte hade med fighten att göra. Be din teamkompis om ursäkt och sen får det vara nog med det.

jag kanske var lite otydlig. Jag gick omkull i slutet på inbromsningen när jag bromsat om Tony. Jag flög ut åt vänster vilket gjorde att han körde på mig när jag sprattlade omkring på banan. Summa summarus: Jag fällde honom, även om det var en "race-incidens". Visst är det sådant som händer men visst är det fan så onödigt att sompa våra första pallplatser på det viset!

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Aj aj aj...Om du släppt två klick hade det aldrig hänt :mattias

"Träligt" det där att du ska behöva fälla din trevlige vän bara för att du är så kåt på att ta dig i mål fort. Nu har du hoppat av hojen 2 av 3 räjs kanske dags för stödhjul :hihi Se nu till att få ihopp den där saken du kallar hoj så jag kan få piska till dig här för sen kanske det är för sent.

Men jag lider lite med er det är inte alls kul när det händer hoppas ni klarade er bra hela bunten och hälsa Tony.

björn

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
björn.e skrev:
2247313 Aj aj aj...Om du släppt två klick hade det aldrig hänt :mattias

"Träligt" det där att du ska behöva fälla din trevlige vän bara för att du är så kåt på att ta dig i mål fort. Nu har du hoppat av hojen 2 av 3 räjs kanske dags för stödhjul :hihi Se nu till att få ihopp den där saken du kallar hoj så jag kan få piska till dig här för sen kanske det är för sent.

Men jag lider lite med er det är inte alls kul när det händer hoppas ni klarade er bra hela bunten och hälsa Tony.

björn

Grejorna är iordning tills Linköping, lita på det. Och pilsnern är på kylning! :mattias

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Pelle B skrev:
2247752 Grejorna är iordning tills Linköping, lita på det. Och pilsnern är på kylning! :mattias

Jap har ställt in en åt dig med, så den kommer vara på gränsen till frusen. Kommer Tony-The-Tiger också? Jag har liiiiite revange att utkräva på den herrn med :mad:

björn

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
björn.e skrev:
2248561 Jap har ställt in en åt dig med, så den kommer vara på gränsen till frusen. Kommer Tony-The-Tiger också? Jag har liiiiite revange att utkräva på den herrn med :mad:

björn

Hela Team Kinds MK kommer vara representerade med nya kåpor på samtliga hojar!! :yoparty

jontec

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-08 Räser
Se det hela positivt Pelle; Du har ju satt hela Rookie fältet i skräck med dina avkörningar. Jag skulle definitivt släppa om dig om du stack in framhjulet. :hihi

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
jontec skrev:
2253582 Se det hela positivt Pelle; Du har ju satt hela Rookie fältet i skräck med dina avkörningar. Jag skulle definitivt släppa om dig om du stack in framhjulet. :hihi

Blablabla. Skall komma ihåg det om jag kommer ikapp dig, då är det bara att hålla undan! Jag kan väl hålla med om att en kraschstatistik på 66% är lite i övre regionerna, för att inte tala om att plånboken börjar bli genomskinlig. :huvet Men lite extra laddning kan man faktiskt komma upp i 75% i Linköping den 2:a :banana

Grattis till förstaplatsen förresten!

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Pelle B skrev:
2255582 Blablabla. Skall komma ihåg det om jag kommer ikapp dig, då är det bara att hålla undan! Jag kan väl hålla med om att en kraschstatistik på 66% är lite i övre regionerna, för att inte tala om att plånboken börjar bli genomskinlig. :huvet Men lite extra laddning kan man faktiskt komma upp i 75% i Linköping den 2:a :banana

Grattis till förstaplatsen förresten!

ä va fan jag har 100% men jag har ju iaf ännu en hel hoj :hihi

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj