Medicinsk fråga: Har jag ont i njurarna?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Vaknade imorse och steg upp och upptäckte att jag hade nånting som kändes som nån lätt träningsverk precis där understa revbenen slutar, vid översta magmusklerna på sidan typ... Men när jag spänner magens muskler har jag inte ont. Det gör mest ont när man hoppar, och när man klämmer och trycker lite där, Det gör ont på framsidan av kroppen liksom, käns som att smärtan sitter precis under huden typ... Jag vet att njurarna sitter på det stället på kroppen, men jag vet inte hur långt in, om de sitter på framsidan, mitten eller bak i ryggen liksom... vet nån? Är det njurarna jag har ont i när jag hoppar?
Som jag ser det kan det vara 2 saker...

1. jag körde med helställ för första gången igår... det satt tajt och det spände hyffsat över magen och jag hade ju ryggskyddet spänt där över också... Kan det vara det som käns av idag?

2. Jag krökade mkt igår... Kan njurarna ha börjat säga ifrån nu?

Snälla bullen, hjälp mig. :)

Ofan, då är det ju inte njurarna jag har ont i antar jag! Smärtar till precis vid understa revbenen... Måste vara MC-turen med det tajta korv-skinnstället. Kanon! FEST! :fyllisar (kanske ska ta det lite lugnt idag ändå).

Tack :tummenupp

Njurarna säger ju inte ifrån om du krökar för mycket.
levern däremot kan ju bli kass och det e direkt livsfarligt så om du tror att det har med supandet att göra så bör du kolla upp det snart som fan. helst igår :)
krya på dig.

Det kan ju vara tarmvred eller blindtarmen eller vad fan som helst ju. Men om det e nåt av dom 2 grejerna så lär du ha extreeeemt ont.

yonsson skrev:
Njurarna säger ju inte ifrån om du krökar för mycket.
levern däremot kan ju bli kass och det e direkt livsfarligt så om du tror att det har med supandet att göra så bör du kolla upp det snart som fan. helst igår :)
krya på dig.

Äsh... Krökar en gång i veckan, aldrig redlös... Kan väl inte vara SÅ farligt? Har gjort alkoholprofilens tester och jag ligger i näst lägsta skiktet av alkoholberoende, av 5 skikt. Under medel. :yoparty

Då e det nog lugnt du :)
visste ni förresten att om man mår extremt dåligt och spyr så mycket att det inte finns nåt kvar att spy så kan man spy upp sitt eget bajs. tarmarna töms.

smaskens.

lämnar tråden. over and out

yonsson skrev:
Då e det nog lugnt du :)
visste ni förresten att om man mår extremt dåligt och spyr så mycket att det inte finns nåt kvar att spy så kan man spy upp sitt eget bajs. tarmarna töms.

smaskens.

lämnar tråden. over and out

Menar du på riktigt? Shit.. Jag har varit så kass att jag spytt inget alls, inte fan kom det nåt bajs där... Men fyfan vad gräsligt...

Kay skrev:
Menar du på riktigt? Shit.. Jag har varit så kass att jag spytt inget alls, inte fan kom det nåt bajs där... Men fyfan vad gräsligt...
hehe
det e ju i extrema fall. har en kompis som åkte på nån konstig bakterie utomlands och gjorde det.

Om du nu gjorde något som du inte brukar göra igår så kan det vara så att det är någon form av träningsvärk du dras med. Man har många konstiga stabiliseringsmuskler i det partiet du pratar om som man inte använder speciellt mycket till vardags.

Jag har upplevt smärta på precis samma ställe som du beskriver när jag t ex gjort vissa övningar som min kiropraktor givit mig. Så tänk efter om du gjort något som du misstänker orsakar ansträngning i buk/midjepartiet, som du inte normalt sett gör.

jtds: tsssss... Lunarsjukan har jag aldrig hört talats om... Men jag lär ha den :D
Får se hur det blir ikväll!

Penguin skrev:
Så tänk efter om du gjort något som du misstänker orsakar ansträngning i buk/midjepartiet, som du inte normalt sett gör.

-Måste ha med stället o göra... Tack :)

cRoC skrev:
Det är inte så att det kanske är levern som strejkar? Vänster eller höger sida?

-båda... Det är inte levern. Det är på framsidan det smärtar, altså rätt ytlig smärta.

SM 570 RR skrev:
Muskelbesvär.
Om du inte har invärtes sjukdomar?

Inte om man räknar bort de i knoppen :tungan
Smärtan påminner mer om ett resultat efter att man fått en box eller två på magens framsida igår... Altså sån "ont"-smärta... "klämp fäsk/kött"-smärta.
Börjar bli ganska säker på att det är skinstället som måste töjjas lite.

Last edited:
Och som vanligt är det inte pojken i filmen som har skrivit brevet..... LOL

Kay skrev:
Vaknade imorse och steg upp och upptäckte att jag hade nånting som kändes som nån lätt träningsverk precis där understa revbenen slutar, vid översta magmusklerna på sidan typ... Men när jag spänner magens muskler har jag inte ont. Det gör mest ont när man hoppar, och när man klämmer och trycker lite där, Det gör ont på framsidan av kroppen liksom, käns som att smärtan sitter precis under huden typ... Jag vet att njurarna sitter på det stället på kroppen, men jag vet inte hur långt in, om de sitter på framsidan, mitten eller bak i ryggen liksom... vet nån? Är det njurarna jag har ont i när jag hoppar?
Som jag ser det kan det vara 2 saker...

1. jag körde med helställ för första gången igår... det satt tajt och det spände hyffsat över magen och jag hade ju ryggskyddet spänt där över också... Kan det vara det som käns av idag?

2. Jag krökade mkt igår... Kan njurarna ha börjat säga ifrån nu?

Snälla bullen, hjälp mig. :)

När du har ont i njurarna så känner du ett molande ihållande tryck "inne i ryggen" i höjd med din armbåge. Om leverna har nedsatt funktion känner man även samma "tryck" i njurarna. Om det är njurarna bör trycket öka om du ligger ner. När en lever (bålens vänstra sida) strular så är det oftast inte en molande stålande tryck, utan det hugger mer...om du förstår vad jag menar.

Porsche Harry skrev:
När du har ont i njurarna så känner du ett molande ihållande tryck "inne i ryggen" i höjd med din armbåge. Om leverna har nedsatt funktion känner man även samma "tryck" i njurarna. Om det är njurarna bör trycket öka om du ligger ner. När en lever (bålens vänstra sida) strular så är det oftast inte en molande stålande tryck, utan det hugger mer...om du förstår vad jag menar.
OK tack! Det är inget av det du beskriver jag har så jag e lugn. :)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick