Meetup/hojtur till Stockholm-Mora hegen 28-29/8

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Funderar på en tältvända till Mora nu till helgen, innan jobbet börjar nästa vecka. Nån som är intresserad av att haka eller möta upp? Så länge vädret är ok. Är det massa regn får det vara...

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Hoj
Många Hyndor
Nu är inte jag någon tältare, men uppskattar likafullt dina försök att bringa nytt liv i campingen. Så det blir en klockren bonus-tältpinne, Perjul!

1629754260827.jpeg

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Fick min beskärda del av väta på mina två Norge-turer tidigare i augusti ;)
Vi hade en kort regnskur efter att lämnat ett soligt och alldeles för varmt Bergen. Sen slog vi upp vårat tält i sol och vaknade med sol.

Men är du inte klen så kan vi synas i oktober då jag kommer att tälta, oavsett väder.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hmm, det kliar ju lite, men det är osäkert om jag får ledigt från Regeringen... Hur ser planerna ut, avgångstid, resväg? Nu säger prognosen regn här, sol i Mora, men det kan ju ändras.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Hmm, det kliar ju lite, men det är osäkert om jag får ledigt från Regeringen... Hur ser planerna ut, avgångstid, resväg? Nu säger prognosen regn här, sol i Mora, men det kan ju ändras.
Vi blir två som kör, som det ser ut nu. Åker från Bålsta/Shell kl. 9.00. Kompisen nobbade tält, så vi övernattar i stuga hos hojklubben Redwings i Mora i stället. Blir finåka på lite blandade vägar, och säkert en del grus också. Blir transportköra på gruset, ej grusbus. Släta däck på kompisens Vstrom.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vi blir två som kör, som det ser ut nu. Åker från Bålsta/Shell kl. 9.00. Kompisen nobbade tält, så vi övernattar i stuga hos hojklubben Redwings i Mora i stället. Blir finåka på lite blandade vägar, och säkert en del grus också. Blir transportköra på gruset, ej grusbus. Släta däck på kompisens Vstrom.
Det hade varit trevligt, men jag hann få schemat fullt hemmavid istället :gnissla Men en sväng iväg och fiska med grabben ska det bli, det ser jag som fullgod kompensation för en hojtur.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tyvärr, har annat bokat. Men bra att någon (som du i det här fallet) tar den här typen av initiativ! (y)

OT: Jag försökte ju locka med mig någon till Römö Motor Festival förra helgen. Det gick sådär... ? Så jag körde själv! Ut med Stena torsdag morgon, hem igen söndag kväll. 123 mil var det Göteborg-Römö-Göteborg på mestadels slingriga småvägar. Danmark är ju inte så stort.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Första hojträffen jag åkte till var där i Mora 1982.
Det största minnet är förare på en CBX 1000 som kördes både på bakhjulet men också nere i diket utan att gå omkull...

Tältade naturligtvis liksom i helgen fast några mil öster om Mora...

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Första hojträffen jag åkte till var där i Mora 1982.
Det största minnet är förare på en CBX 1000 som kördes både på bakhjulet men också nere i diket utan att gå omkull...

Tältade naturligtvis liksom i helgen fast några mil öster om Mora...
CBX jag funderar på att köpa nu. Kompis på Åland har den och kollade in den i helgen. Dom är så jäkla läckra ?
20210828_113911.jpg

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...