Meja ner motorcyklar

Boscorelli

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
CBR 1000 RR
Med den enorma mängd snö (inte) som fallit, så nalkas nya säsongen.

Men många "fina människor på 4 hjul" som inte ser skillnad på lastbil o mc, kör sönder våra fina maskiner.

tänkte bygga på en kamera på min hoj, CBR 1000, kan någon hjälpa mig???

Tänkte filma lite, så har man proof, då bilarna alltid vinner, då vi har kommit i minst 200 enligt som själva.

Så, har någon nåt bra tips på filmning och inspelning med bild o ljud??

"Ride the big one"

mvh bosco

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross

Så, har någon nåt bra tips på filmning och inspelning med bild o ljud??
mvh bosco

Du lär ju inte vilja filma dvkamera hela tiden - drygt och mekigt med att spela tillbaka band hela tiden (kommer att tappa kvalité varje gång du spelar över bandet med nytt material.

Jag skulle satsa på typ en liten webkamera som du kan ha fäst på styret kopplad till en lapptop (minivariant). Ännu bättre om det finns någon webkamera som man kan ansluta typ en Ipod eller usbminne till, d.v.s en webkamera som har en inspelningsknapp. Sedan så lär du ju inte vilja ha superkvalité det räcker med hygglig upplösning som visa hastighet och lite suddiga objekt (bilar).

Goggla på o skriv om du hittar på något skoj!

Lycka till

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r

Jag skulle satsa på typ en liten webkamera som du kan ha fäst på styret kopplad till en lapptop (minivariant). Ännu bättre om det finns någon webkamera som man kan ansluta typ en Ipod eller usbminne till, d.v.s en webkamera som har en inspelningsknapp. Sedan så lär du ju inte vilja ha superkvalité det räcker med hygglig upplösning som visa hastighet och lite suddiga objekt (bilar).

Goggla på o skriv om du hittar på något skoj!

Lycka till

Har du något exempel på en sådan produkt som faktiskt finns? :confused: Alltså webcamera som spelar in på USB minne.

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Har du något exempel på en sådan produkt som faktiskt finns? :confused: Alltså webcamera som spelar in på USB minne.

Nä! = Det finns massor av saker att uppfinna/utveckla bara sätta igång. Tycker det borde finnas. Såna spycams - vad spelar de in på? Känns rätt förlegat att spela in på "band".

Finns det förresten inte linser som man kan koppla till mobiler än? I så fall koppla liten lins till mobilen + 2 GB minne i mobilen (med den upplösningen lär man kunna filma ett tag):tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag har kamerafästen om du behöver

Bifogat

• tank.gif
    tank.gif
    87 KB · Visningar: 95

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nä! = Det finns massor av saker att uppfinna/utveckla bara sätta igång. Tycker det borde finnas. Såna spycams - vad spelar de in på? Känns rätt förlegat att spela in på "band".

Finns det förresten inte linser som man kan koppla till mobiler än? I så fall koppla liten lins till mobilen + 2 GB minne i mobilen (med den upplösningen lär man kunna filma ett tag):tummenupp

Håller med om att band är förlegat! Dessvärre är hårddisk-kameror och dvd-r-kameror stötkänsliga, säkert smådatorer också. Men det finns väl minneskort-kameror? Borde vara små och behändiga:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=74564

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=27103

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Digital Video kamera som inte har DV skivor eller band, eller skivor som är RW
alt vanligt digital kamera som du köper en massa minne för å kör på rörligbilds inspelning.

denna fil gjordes med en Cannon A530 med 1GB minne fickplats med ca 25min fil på 1Gb i högsta ljud och bildkvalité så de går å sänka för längre tid eller köpa mer minne.

http://sporthoj.years2.com/Car/One-Love.avi

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM