Mek.hjälp Skåne (strypning)

Pilif

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
Suzuki Sv650s -05
Hej,

Vet ni någon som kan montera 25kW strypbrickor i min Suzuki Sv650s i närheten av hässleholmstrakten?

Vet själv Claessons i Bromölla men har en känsla av att det kommer bli relativt dyrt så undrar ifall ni vet någon mindre verkstad alternativt någon person som mot betalning skulle vara intresserad av att hjälpa till.:pannkyss

Samt, hur svårt är det? Dumt av en person som jag (Relativt händig i allmänhet men ingen störra hojskruvarerfaret) att försöka sig på det?

Uppkörning den 2:e så vore mycket glad om någon ville svara på ett såhär tråkigt ämne.:)

Mvh
Filip

Futump

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Sv650-01
Tjenare!

Ska montera min imorgon på en exakt likadan hoj...

Kan inte tänka mig att det kan vara så svårt, ska dock få expert hjälp....

Kan se om jag kan ta några foto, som kanske kan hjälpa dig på vägen...

Solid snake

Guest
Insugsstrypningar eller avgas?

Insug är inte alls svårt.

Pilif

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
Suzuki Sv650s -05
Insugsstrypningar eller avgas?

Insug är inte alls svårt.

Det rör sig om insugsstrypningar. Det var ett glädjande besked, då ska man kanske ge det ett försök:yoparty

Tjenare!

Intressant!

Foto skulle jag mer än mycket gärna uppskatta ifall du har möjlighet att ta. Skulle underlätta mycket för mig :)

Last edited:

Lazze-J

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
13, Triumph STR
Någon som vet någon sida med instruktioner inför en liknande insugsstrypning?

Monterade precis ut strypningarna ur min SV650S 03, det du behöver göra för att sätta in dem är att skruva upp skruvarna som håller fast slangarna i luftburken och lossa dem, kläm sen i de 2 brickorna mellan tätgummit i luftburken och insugslangen och skruva fast dem igen därefter. Detta va för en 03 om du har en äldre vet jag inte riktigt hur det fungerar, men det borde va samma grundtanke, eller?.

Om man har små fingrar och bra koll på skruvar kan man klara det utan att behöva montera isär något.

Dock går min hoj bättre men fortfarande som en påse nötter i högra hastigheter så jag vet inte om det är något mer än de 2 brickorna.

Är precis som du ganska teknisk men kan inte ett jota om hojjar mer än hur man får dem att köra för fort.

// Lasse

Pilif

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
Suzuki Sv650s -05
Monterade precis ut strypningarna ur min SV650S 03, det du behöver göra för att sätta in dem är att skruva upp skruvarna som håller fast slangarna i luftburken och lossa dem, kläm sen i de 2 brickorna mellan tätgummit i luftburken och insugslangen och skruva fast dem igen därefter. Detta va för en 03 om du har en äldre vet jag inte riktigt hur det fungerar, men det borde va samma grundtanke, eller?.

Om man har små fingrar och bra koll på skruvar kan man klara det utan att behöva montera isär något.

Dock går min hoj bättre men fortfarande som en påse nötter i högra hastigheter så jag vet inte om det är något mer än de 2 brickorna.

Är precis som du ganska teknisk men kan inte ett jota om hojjar mer än hur man får dem att köra för fort.

// Lasse

Nu börjar jag snart få hopp om att klara det själv :tungan

Trodde man var tvungen att gå "djupare" ner än så? Jag har en - 00 men det borde, som du säger, vara samma princip. Någon som kan bekräfta det?

Btw. Tack för alla svar änsålänge, uppskattas!

Last edited:

Pilif

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
Suzuki Sv650s -05
Är det inte så att man måste ha med ett intyg på installationen från en aktoriserad firma?:confused:

Nej som jag förstått det får man ett intyg av leverantörerna som intygar att brickorna kommer att ge 25kW. Sen måste man kompletera med ett eget intyg där du intygar att de är monterade osv.

Mvh
Filip

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Mp Racing i Billesholm.

Mp Racing billesholm= ASDYRT :p, har en polare som skulle mappa hojen bara dem ville ha 10000 papp, riktigt sjukt :va :va :va lite väl överdrivet, vet självav erfarenheter när man skullle ha kåpglas, dem ville ha 2000 för ett dubbel bubbel men hitta ett orginal via yamaha center för 1400 så dem kryddar med priserna:gnissla

Pilif

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
Suzuki Sv650s -05
Mp Racing billesholm= ASDYRT :p, har en polare som skulle mappa hojen bara dem ville ha 10000 papp, riktigt sjukt :va :va :va lite väl överdrivet, vet självav erfarenheter när man skullle ha kåpglas, dem ville ha 2000 för ett dubbel bubbel men hitta ett orginal via yamaha center för 1400 så dem kryddar med priserna:gnissla

Ojdå, då vet man iaf vart man inte ska lämna den ifall jag skulle bestämma mig för att göra det..

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge

Då var det säkert annat som skulle köpas till hojen och monteras inräknat i de där 10000:-. Annars kan du ju kolla på prislistan på sidan http://www.mp-racing.se/

ARBETEN I DYNOJET BROMSBÄNK :

EFFEKT KONTROLL 595:-
# EFFEKTKONTROLL + 795:-
## EFFEKT KONTROLL "ÖPPET HUS" (MC med Ramair : 600:) 300:-
LÖPANDE TIMME 750:-
MAPPNING AV PC-3 I SAMBAND MED KÖP 2500:-
SOM OVAN + MPR RAMAIR 3000:-
MAPPNING AV PC-3 (PC EJ KÖPT AV MPR) 3000:-
SOM OVAN + MPR RAMAIR 3500:-
INJUSTERING AV FÖRGASAR-MC 1000-3500:-
EFFEKT-REDUCERING INK INTYG FÖR REG-BES FRÅN 1000:-
Mappning av orginal ECU FRÅN 1000:-
Mappning av orginal ECU (hoj med ramair) FRÅN 1500:-
# Avser : Effekt , vrid-moment , airfuel
## Avser : Enbart effekt vid "öppet hus eller dyno-dag"

Inga 10000:- där inte. Som mest 3500:- om man inte köpt PC:n där och han kör med ramair-systemet.

Till trådstartaren, enligt ovan så kostar det från 1000:- inklusive intyg, men var den övre gränsen är vet jag inte. Maila och fråga, lättast att nå honom så. mp-racing@swipnet.se

Last edited:

Pilif

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
Suzuki Sv650s -05
Då var det säkert annat som skulle köpas till hojen och monteras inräknat i de där 10000:-. Annars kan du ju kolla på prislistan på sidan http://www.mp-racing.se/

ARBETEN I DYNOJET BROMSBÄNK :

EFFEKT KONTROLL 595:-
# EFFEKTKONTROLL + 795:-
## EFFEKT KONTROLL "ÖPPET HUS" (MC med Ramair : 600:) 300:-
LÖPANDE TIMME 750:-
MAPPNING AV PC-3 I SAMBAND MED KÖP 2500:-
SOM OVAN + MPR RAMAIR 3000:-
MAPPNING AV PC-3 (PC EJ KÖPT AV MPR) 3000:-
SOM OVAN + MPR RAMAIR 3500:-
INJUSTERING AV FÖRGASAR-MC 1000-3500:-
EFFEKT-REDUCERING INK INTYG FÖR REG-BES FRÅN 1000:-
Mappning av orginal ECU FRÅN 1000:-
Mappning av orginal ECU (hoj med ramair) FRÅN 1500:-
# Avser : Effekt , vrid-moment , airfuel
## Avser : Enbart effekt vid "öppet hus eller dyno-dag"

Inga 10000:- där inte. Som mest 3500:- om man inte köpt PC:n där och han kör med ramair-systemet.

Till trådstartaren, enligt ovan så kostar det från 1000:- inklusive intyg, men var den övre gränsen är vet jag inte. Maila och fråga, lättast att nå honom så. mp-racing@swipnet.se

Tack för infon! Tyckte väl det lät lite väl dyrt. Det där lät lite mer realistiskt!

Tror dock jag gör ett försök själv snart. Verkar ju enligt er inte vara något större ingrepp:)

Pilif

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
Suzuki Sv650s -05
Tjenare!

Hur har det gått för dig idag Sv- broder? :tungan

Du råkade möjligtvis inte knäppa några bilder? :)

Mvh
Filip

Pilif

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
Suzuki Sv650s -05

// Lasse

Hej Lasse!

Har tagit av min tank och försökt luska ut lite. Som jag har förstått det ska brickorna sättas mellan förgasare och block, i insugsgummit. Alltså inte mellan förgasare och luftburk? Vet inte om jag missförstod dig men lät som om du tagit bort några brickor vid luftburken. Tänkte att det kanske är därför den går som den går nu. Som sagt jag är allt annat än motorkunnig men det var bara en tanke :va

Futump

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Sv650-01
Hej Lasse!

Har tagit av min tank och försökt luska ut lite. Som jag har förstått det ska brickorna sättas mellan förgasare och block, i insugsgummit. Alltså inte mellan förgasare och luftburk? Vet inte om jag missförstod dig men lät som om du tagit bort några brickor vid luftburken. Tänkte att det kanske är därför den går som den går nu. Som sagt jag är allt annat än motorkunnig men det var bara en tanke :va

Nu ska vi se, ska försöka föklara hur vi gjorde....
Han tyvärr inte ta bilder, allting gick för fort....

Började med att lyfta upp tanken,
Sen skruvade vi ut slangklämmorna som sitter på gummit mellan luftburk och förgasare, efter det tog vi av slangarna som går till luftburken (de på vänster sida) när detta var gjort var det bara till gunga loss luftburken...

Med luftburken borta ser man hela förgasarbryggan.
nu lossade vi på slangklämmorna som sitter mellan förgasare och cylinder, efter det så kunde man lyfta upp hela bryggan en liten bit. nog för att man skulle få plats att droppa ner brickorna....

Sen är det färdigt.... bara till att montera tillbaka allting igen

MVH

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras