mek

Jsson

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa -02
Hallåj!
Har en Wmoto-1 (bilden, tror att den heter så)
Nå´n som vet nå´t om hur viktig centrumskruven i svänghjulet är? Hur pass bra sitter svänghjulet utan den skruven? Kan man köra utan?
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Jsson skrev:
Hallåj!
Har en Wmoto-1 (bilden, tror att den heter så)
Nå´n som vet nå´t om hur viktig centrumskruven i svänghjulet är? Hur pass bra sitter svänghjulet utan den skruven? Kan man köra utan?

vad tror du själv?? :kocko tror du att den sitter där för att det ska se snyggt ut. skruva dit en ny så klart. annars lossnar den på nolltid.
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Nu vet jag inte riktigt hur din motor ser ut men om den är som min så sitter svänghjulet bara bakom en plastkåpa. Om det lossnar när du kör så finns risken att det helt enkelt kommer farande ut ur plastkåpan och tuggar sönder din fot. Sådant gör inte bara ont utan det kan lämna otäcka men för lång tid framöver.
 

Jsson

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa -02
Klart att den sitter där för att hålla svänhjulet på plats men det tråkiga i historien är att gängorna har gått sönder på skruven så det går liksom inte att skruva ur skruven och den drar inte heller. :mad: Har försökt att känna på hur pass bra svänghjulet sitter och det går ju inte att rubba med mer än att jag förmodligen måste använda nå´n slags avdragare eller nåt. Får väl lägga ner lite tid på att fixa det där innan jag sticker ut och kör..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top