Meka i vinter

Fabrikörn

Livet leker med nya ljuddämpare...
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
VTR Firestorm
En tråd för att samla mekartips för vinterns skruvande behövs så klart.

Min första fråga är hos vem man vågar lämna in hjulen för att byta däck, vill inte messa upp finishen på mina polerade fälgar. :tomten

Spaced

Speed Triple
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
Triumph Speed Tripple -08
Ja jag måste byta mitt bakdäck, har kommit på vad kul det är att BÖÖÖRNA :)
Vart jag lämnar den vet jag intemen det blir nog UG däck i härnta..

Sedan skall jag sätta startsnurra på husan, anledningen är för lite vikt på kicken :)

Fabrikörn skrev:
En tråd för att samla mekartips för vinterns skruvande behövs så klart.

Min första fråga är hos vem man vågar lämna in hjulen för att byta däck, vill inte messa upp finishen på mina polerade fälgar. :tomten

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Inte helt otppat säger jag Sundsvalls Gummiverkstad längst bort på Axvägen i Sundsvall (gamla bilprovningen). De har jättebra grejer och det brukar inte bli någon åverkan på fälgarna.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
billig pulver lack?
hels t nere under bordskanten...kanske nån här kan? :rolleyes: :)

Fabrikörn

Gick med
25 Sep 2004
Hoj
VTR Firestorm
Spaced skrev:
Ja jag måste byta mitt bakdäck, har kommit på vad kul det är att BÖÖÖRNA :)
Vart jag lämnar den vet jag intemen det blir nog UG däck i härnta..

Sedan skall jag sätta startsnurra på husan, anledningen är för lite vikt på kicken :)

Jag börnade också, ganska ordentligt :D , det var två veckor sen då jag skulle ställa av, sen vart det så bra väder så nu åker jag på corden :va

Fabrikörn

Gick med
25 Sep 2004
Hoj
VTR Firestorm
KennethN skrev:
Inte helt otppat säger jag Sundsvalls Gummiverkstad längst bort på Axvägen i Sundsvall (gamla bilprovningen). De har jättebra grejer och det brukar inte bli någon åverkan på fälgarna.

Jag tror på dig Kenneth, det blir Sundsvalls Gummiverkstad men jag åker ju fortfarande :tummenupp

Per skrev:
E inte du lite för gammal för sånt ?? :rofl

Per mannen, när du är lika erfaren som jag kommer du att vara gammal, jag är bara mogen :lol :arsele

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Allmänt underhåll och service blir det i vinter, kanske byta ut lite andra delar också, inte för att de är trasiga men det är bättre att förekomma än att bli förekommen.

Sen har jag ibland funderat på lacka cykeln helt i vitt men jag vet inte riktigt, har blivit lite av min grej att tuffa runt på stans mest luggslitna R1 :yoparty

Bifogat

• allwhiter151361.jpeg
    allwhiter151361.jpeg
    97.7 KB · Visningar: 93

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Abloy skrev:
Allmänt underhåll och service blir det i vinter, kanske byta ut lite andra delar också, inte för att de är trasiga men det är bättre att förekomma än att bli förekommen.

Sen har jag ibland funderat på lacka cykeln helt i vitt men jag vet inte riktigt, har blivit lite av min grej att tuffa runt på stans mest luggslitna R1 :yoparty

Finns en vit R1 här i krokarna som tuffar runt.. kika in den om du får möjlighet.

Men, är det någon ide att lägga dyra ölpengar på lack när man ändå har den i backen snart igen?
(kanske beror på föraren med, ser det mest till egna erfarenheter) :rolleyes:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Red skrev:
TopCoat fixade mina fälgar.. tog lite tid men såg schysst ut.. :)

Däckfirman i kuben sabbade dom dock när dom krängde på dom nya däcken :3freak

Top Coat, Sundsvallslacken och Linda på www.flickan.com rular megafett när det gäller lackjobb :yoparty När det gäller val av däckfirma låter det som om du nog skulle ta och byta till Sundsvalls Gummiverkstad du också :tummenupp

Fabrikörn skrev:
Jag tror på dig Kenneth, det blir Sundsvalls Gummiverkstad men jag åker ju fortfarande :tummenupp
Inga problem. Jag åkte dit med "fin-bläjden" och de lyfte upp hojen med gaffeltrucken och lyftband medan de skiftade däck åt mig. Funkade kanon :tummenupp Dessutom har de massor av bra däck som man kan köpa. Det är perfekt för då slipper man släpa på däcken också.

Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Abloy skrev:

Lacka hojen för din del är väl som att kasta pärlor till svin?
Köp däck för pengarna i stället :tummenupp

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
norrlansguld skrev:
Lacka hojen för din del är väl som att kasta pärlor till svin?
Köp däck för pengarna i stället :tummenupp

Ni har rätt i det ni skriver

Inte mycket talar för en lackering

Det kostar pengar men inte går motorcykeln bättre för det. Blir onödigt arbete när jag har för vana att utsätta den för asfaltspeeling lite nu och då. En fin cykel är även mer stöldbegärlig. Sist men inte minst är vitt inte en kompatibel färg med varvstopps burnouter på sista växeln.

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Bling Faktorn

Abloy skrev:
Ni har rätt i det ni skriver

Inte mycket talar för en lackering

Det kostar pengar men inte går motorcykeln bättre för det. Blir onödigt arbete när jag har för vana att utsätta den för asfaltspeeling lite nu och då. En fin cykel är även mer stöldbegärlig. Sist men inte minst är vitt inte en kompatibel färg med varvstopps burnouter på sista växeln.

:va Klart cyckeln går bättre & käns bättre :yoparty & det känns bättre psykiskt & glöm inte bling faktorn i depåerna hos alla gridgirls :yoparty

Ps vet av en schyst lackerare :tummenupp

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
988R skrev:
:va Klart cyckeln går bättre & käns bättre :yoparty & det känns bättre psykiskt & glöm inte bling faktorn i depåerna hos alla gridgirls :yoparty

Ps vet av en schyst lackerare :tummenupp

Abloy passar inte på en blank och fin hoj, ungefär som att se Crister Petersson i frack :D

Vad tar din kontakt för en lack?

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Krack i lack

norrlansguld skrev:
Abloy passar inte på en blank och fin hoj, ungefär som att se Crister Petersson i frack :D

Vad tar din kontakt för en lack?
:va Beror på dags form & dylikt det brukar alltid ordna sig. :tummenupp (lackad gixxer måste man vaxa & putsa på samt ha i garage på natten :7peta ) Sa en vis man.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
rostfria rör o böjar för avgassbygge?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping