Meka lagom!?

Jalle1

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2013
Hoj
Honda st 1100 -97
Hej på er.

Har som 50 åring börjat att fundera på en satsning på motionscross. Bra fysisk träning o löjligt roligt.
Kalla d 50-kris om du vill men, MEN SLUTA ALDRIG LEKA.

Man pratar ofta om motocross som dyrt och att d e mycket meka.
Hmmm. Har ägnat mig åt kappsegling tidigare o DET ÄR DYRT. Dessutom konstant meka.

Motocross för motionärer verkar i jämförelse som rena sparbössan. Visst måste hojen skötas o underhållas men inte behöver vi motionärer som puttrar runt i 4-takt klyva motorn o byta alla lager stup i kvarten. Nej jag säger som min gamla bilmek. Serva o sköt om det men ge dig inte på saker du inte kan eller förstår. Klok man.

Tror tyvärr att många avhåller sig för att börja pga allt uttalat mek.snack. synd. Hade d förstått att man inte måste vara supermekaniker hade vi haft fler både killar o tjejer i klubbar o på banorna. Framförallt personer som inte har föräldrar släkt o vänner som är etablerade.

Summa sumarum:Vi kör för att det är kul. Man måste inte vara supermekaniker. Kör; serva o lämna bort d du inte kan ( o inte skall pilla på ) . Du blir glad o lycklig.

Hälsningar
Jalle

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
:tummenupp Dom som e födda trettio år efter dig och mig har inte kommit till den insikten ännu. Om du tröttnar på att tvätta kan du höra av dig så ska du få prova något som e minst lika roligt. Och fortfarande hög motionsfaktor. Jag har ett läger i Örebro helgen efter valborg. I år blir det 4-5 maj. //Lasse

Alelale

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Kawasaki Z800
Motionscross? Låter som enduro är något för dig.
Skaffa en två-taktare, en 250cc t.ex går att få väldigt snälla.
Eller så kör du fyrtaktare, vet inte hur ditt tempo men är det inte elittempo så behövs ju ingen värstingmekning.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning