Mekhjälp i eller i närheten av Upplands Väsby

AndreasStam

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2012
Hoj
2007, Suzuki Gsxr 1000
Har en Honda cbr 600 fs 2001 som jag skulle vilja ha hjälp med att byta kamkedjespännaren, kylvätska och bromsvätska på.
Någon som skulle kunna tänka sig ställa upp? Självklart betalar jag
Vid intresse skriv vad du skulle vilja ha för att hjälpa mig.
Andreas

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Jag och en polare i gävle har bra koll på just den hojen, vi kan hjälpa till om du inte hittar nån som bor närmare

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Kanon ska ha det i bakhuvudet. Tyckte att honda va lite dyra då dom skulle 2500 för att byta kedjesträckaren enbart

Har du en mekhandbok? Om inte finns den säkert att tanka hem någonstans, att byta kylarvätska med hjälp av boken är ungefär samma svårighetsgrad som att sätta ihop en duplo-modell. Dock ska du se till att ha fasta nycklar.

Byta bromsvätska är skönt om man är 2 som hjälps åt med, kamkedjesträckaren har jag ingen aning om hur den ser ut på din hoj, men det brukar inte vara toksvårt, mest lite knöligt att komma åt och mycket saker som ska bort. Jag jobbar för ögonblicket i väsby-krokarna, så skulle nog kunna komma förbi någon eftermiddag så kan vi fixa bromsarna och så kan du få byta kylarvätskan själv under handledning istället om du vill. Fixa dock fram mekhandboken så vi får lite moment och sånt. Jag kan inte då min lappy har gått i pension och jag inte har råd o fixa ny då banhojen äter upp alla mina pengar :huvet

AndreasStam

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2012
Hoj
2007, Suzuki Gsxr 1000
Har du en mekhandbok? Om inte finns den säkert att tanka hem någonstans, att byta kylarvätska med hjälp av boken är ungefär samma svårighetsgrad som att sätta ihop en duplo-modell. Dock ska du se till att ha fasta nycklar.

Byta bromsvätska är skönt om man är 2 som hjälps åt med, kamkedjesträckaren har jag ingen aning om hur den ser ut på din hoj, men det brukar inte vara toksvårt, mest lite knöligt att komma åt och mycket saker som ska bort. Jag jobbar för ögonblicket i väsby-krokarna, så skulle nog kunna komma förbi någon eftermiddag så kan vi fixa bromsarna och så kan du få byta kylarvätskan själv under handledning istället om du vill. Fixa dock fram mekhandboken så vi får lite moment och sånt. Jag kan inte då min lappy har gått i pension och jag inte har råd o fixa ny då banhojen äter upp alla mina pengar :huvet

Jo jag har en mekhandbok. Tyvärr har jag lite platsbrist för att meka för tillfället. Så min förhoppning var att någon kanske var king på min hoj och kunde ta den och hjälpa mig fixa dessa saker. Egentligen är det ju sträckaren som är det som känns svårt. Men när den redan är nerplockad tänkte jag.
Tackar och bockar för erbjudandet iallafall riktigt snällt :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kolla med AnderssonTurbo, han håller ju både hus och verkstad i Upplandsväsby.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring