Mellanklass hojar!!(25kw)

Fizzle

Born to be diffrent!
Gick med
18 Nov 2007
Hoj
Arbetar på det...
Hej på er allesamans jag har för drygt en månad klarat av teorin för A-begränsad nu väntar uppkörningen. så grejen är ju den att jag varken känner eller vet särskilt mkt om hojar, men skulle ni kunna tipsa om några mellanklass hojar på 25kw helst då med ett sportigt utseende=D:gnissla :D :tummenupp

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Köp en 600cc typ r6 eller cbr600rr och stryp den så har du en hoj även när du får köra tungt! Det går ju också att ta bort strypningen tidigare NÄR man lärt sig åka...

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Motard? kul att köra och lätt att köra upp på, och lider inte allt för mkt av 25kw strypningen om man nu vill köra lagligt.

Fizzle

Born to be diffrent!
Gick med
18 Nov 2007
Hoj
Arbetar på det...
Köp en 600cc typ r6 eller cbr600rr och stryp den så har du en hoj även när du får köra tungt! Det går ju också att ta bort strypningen tidigare NÄR man lärt sig åka...

jo det kan ju vara sant, men jag har dock hört att prestandan minskar markant och att det i så fall vore bättre att köpa en hoj med en ursprungseffekt så nära 25kw??

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
vad pratar vi om för prisklass till att börja med?

Fizzle

Born to be diffrent!
Gick med
18 Nov 2007
Hoj
Arbetar på det...
som jag då förstått det så är det bästa sättet att köpa en bra hoj och sedan strypa den?

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jo det kan ju vara sant, men jag har dock hört att prestandan minskar markant och att det i så fall vore bättre att köpa en hoj med en ursprungseffekt så nära 25kw??

vem kör en 25kw hoj med strypningen i ? :D :D

dom tar man bort de första man gör,

Fizzle

Born to be diffrent!
Gick med
18 Nov 2007
Hoj
Arbetar på det...
vad pratar vi om för prisklass till att börja med?

Hmmm sisådär någonstans mellan 20 000 - 30 000kr!

vem kör en 25kw hoj med strypningen i ? :D :D

dom tar man bort de första man gör,

jo i för sig men det är lite väl riskabelt med tanke på att man under de 2 första åren är under prövning och det skulle vara jävligt svidande om man råkade ut för en flygande inspektion:(

Last edited:

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jo i för sig men det är lite väl riskabelt med tanke på att man under de 2 första åren är under prövning och det skulle vara jävligt svidande om man råkade ut för en flygande inspektion:([/QUOTE]

jag har blivit invinkad några gånger men dom har inte sakt någon ting dom har bara frågat om det är en mellan motorcykel. inge mer.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
köp min dunderkisse... du kan få den för 25 p o k =)

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Som första hoj alltså?
den verka skit fräsch!
Du bor i nästan-Stockholm och är ung, tänk om. Även om den är registrerad som 25kw kommer försäkringen på en ss600 aldrig att vara överkomlig.

Köp något sunkigt som är äldre än 20 år så kan du vurpa lite utan större problem också.

Fizzle

Born to be diffrent!
Gick med
18 Nov 2007
Hoj
Arbetar på det...
Du bor i nästan-Stockholm och är ung, tänk om. Även om den är registrerad som 25kw kommer försäkringen på en ss600 aldrig att vara överkomlig.

Köp något sunkigt som är äldre än 20 år så kan du vurpa lite utan större problem också.

ja, men alltså det är ganska svårt och hitta en hoj som ska vara sportig och på samma gång utseende mässigt något man kan visa sig med? kan man tex inte typ ta någon sådan här hoj(http://www.blocket.se/vi/14152428.htm?ca=11_s) från 97 måste vara ganska hyfsad okej försäkring på den?:tummenupp

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09

feeeeeel!

folksam reggar på efekten som står i papprena alltså 25 kw
min hoj står på mig och kostar 810kr/mån men då är ja medlem i smc

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
feeeeeel!

folksam reggar på efekten som står i papprena alltså 25 kw
min hoj står på mig och kostar 810kr/mån men då är ja medlem i smc
Om du använder ögonen så kommer du se att jag inte har påstått något annat. Trial and error :tummenupp

ja, men alltså det är ganska svårt och hitta en hoj som ska vara sportig och på samma gång utseende mässigt något man kan visa sig med? kan man tex inte typ ta någon sådan här hoj(http://www.blocket.se/vi/14152428.htm?ca=11_s) från 97 måste vara ganska hyfsad okej försäkring på den?:tummenupp
Kikade lite på ss600or och liknande modeller men alla landade omkring 12' hel/hel om de försäkrades som mellanklass vilket var alldeles för mycket för mig.

Kollade sedan priset på en szr600 som är lite utav en uddamodell här hemma och fick halva priset. Satsa därför på en modell som är lite ovanlig och inte har vurpats av varenda tjomme med nytaget körkort. Typ Ducati 16RR. :gnissla

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
Är det någon här som ens ringt bilsport och mc och frågat om deras mellaklass försäkring? De skriver, till skillnad från andra, ner hojjen från ex. klass 5 till klass 2. Alltså är de antagligen de enda som tror på att du kör lagligt. jag skulle få betala 2400 halv /åretrunt för en xt660x -04.
Värt ett försök!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...