Mentor Sökes

Gilseg

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
Honda Transalp XL600V
Tjosan..
[kontaktannons]
Glad/kunskapstörstande 24-årig amatör söker äldre/yngre mentor.. Har en Honda Transalp -96a 600cc och ska runt i europa ca 4 månader och äventyra och inser att jag måste kunna basic mecka i alla fall if shit hits the fan.

Köpte mig en gör-det-själv-manual(Heynes Honda Africa Twin and Transalp Service Repair Manual) och trodde att mina grundläggande skills skulle vara nog för att förstå mig på de mesta men så var inte fallet..

Bor i Lund men kan tänka mig ta mig var fan som i skåne för lite lektioner. Vill nån ha pröjs för att ta sig ann mig så förstår jag men har inga stora slantar att kasta runt.. Är som sagt inte ute efter nå superadvanced bara så man kan hantera basicproblem själv och lite allt i allo hoj kunskap haha..
[/kontaktannons]

:D

Peace!

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Bor lite för långt ifrån men ett tips när du ska iväg, ta med dig extra gas- och koplingswire och extra lampa till åtminstonde framlampan.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Bor lite för långt ifrån men ett tips när du ska iväg, ta med dig extra gas- och koplingswire och extra lampa till åtminstonde framlampan.

Och där står stackaren med en gas- och kopplingswire med runda ögon och hoppar hopprep. :näsblod

Han vill ha lite mektips - och eftersom jag INTE kan ge han några, så bjuder jag istället på en *bump*!

Lycka till! :)

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Och där står stackaren med en gas- och kopplingswire med runda ögon och hoppar hopprep. :näsblod

Han vill ha lite mektips - och eftersom jag INTE kan ge han några, så bjuder jag istället på en *bump*!

Lycka till! :)

Haha jo det kunde ju se kul ut. Givetvis behöver Gilseg lära sig hur man byter gas- och kopplinswire först innan han ger sig ut på sin resa. Det jag menade är att ska man ut på en längre resa är dessa bra att ha med sig eftersom enligt lagen-om-alltings-jävlighet går alltid dessa av när du är mitt ute i ingenstans och där ingen hjälp finns att få.

Gilseg

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
Honda Transalp XL600V
Hehe jo precis.. ingen aning om hur ja skulle fixa skiten ändå.. inte än.. Anyone?? Teach me ?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
När åker du? Jag bor i skåne periodvis och kan kanske tänka mig att ställa upp...

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tja, du kan ju få titta på när jag gör iordning Adventuren inför Island i sommar om du vill:p

Blir lite kränga däck, bestycka om den, göra någon form av service på framgaffeln och lite sånt. Mycket i skolan gör att sånt kan ske med rätt kort notis, men kan det låta lockande så absolut.

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
en hyfsat bra sida. lite äldre, men det täcker det mesta.

http://www.dansmc.com/

du måste prova översättnings programet som finns på längst ner på första sidan :)

sen måste det finnas ett nerd-forum för din motorcykel med massa bra mek info

gåd lack:glömdet

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...