Mer musik från mig! Dock klassisk nu!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Efter att ha gjort klart filmmusiken till "Hemligheten" som kommer i början av nästa år på DVD (svensk skräck) så har jag redan börjat med musiken till nästkommande film från samma bolag som är en drama! Dock är det bara smakrpov åt regisören så att det är inget som kommer vara med kanske, tänkte bara höra vad ni tyckte om kvaliteten rent ljudmässigt då jag använder nya avancerade samplingar, och naturligtvis melodimässigt också. Här kommer den lilla snutten!

http://www.bostream.nu/ptr/Div bilder/Kay_-_Drama_theme_intro_test_2003.mp3

Last edited:

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
oj! INTE illa. Var riktigt bra kvalité på de där samplingarna. Lät inte som några sådana till en början.

:tummenupp

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Kay skrev:
Efter att ha gjort klart filmmusiken till "Hemligheten" som kommer i början av nästa år på DVD (svensk skräck) så har jag redan börjat med musiken till nästkommande film från samma bolag som är en drama! Dock är det bara smakrpov åt regisören så att det är inget som kommer vara med kanske, tänkte bara höra vad ni tyckte om kvaliteten rent ljudmässigt då jag använder nya avancerade samplingar, och naturligtvis melodimässigt också. Här kommer den lilla snutten!

http://www.bostream.nu/ptr/Div bilder/Kay_-_Drama_theme_intro_test_2003.mp3

Samplingskvalitén är det definitvit inget fel på. Bra djup och klangfärg. Vad gäller musiken som sådan är det svårt att uttala sig om då det beror så oerhört mycket på filmen.
Det som jag reagerade på är frånvaron av tema (vilket inte är lätt att skapa på den korta snutten). Luftigt, insmickrande (på ett positivt sätt) med lite oboe, piano och stråkar utan att man egentligen kommer ihåg den efteråt.
Men stycket var kort och du hade precis börjat.
Oavsett är det ju hur coolt som hellst att ha en egen filmmusikskapare på SH. Om det finns någon filmare och regisör på hoj härinne så har vi ju upplägget till dramat "SH-the final typo" fixt och färdigt :hihi

gladh

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Hehe.. Mjo, en egen litem SH-film! :)

Somsagt har jag inte kommit fram till temat än, filar på det fortfarande... Jag skulle nog egentligen vilja sätta det som inledande bakgrundsmusik till första scenerna eller ngt... låter mer som det än ett tema. Teman ska man somsagt komma ihåg, detta är mer bakgrundsmusik. Nåja, det är ju bra att ni gillar samplingskvaliteterna! Det är otroligt najs att ha en orkester på sina fingertoppar :banana

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Vad använder du för grejer? lät skitbra..:)

kanske lite mer djup? lite fylligare,, ellr förlorar det effekt då??

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
twinner666 skrev:
Vad använder du för grejer? lät skitbra..:)

kanske lite mer djup? lite fylligare,, ellr förlorar det effekt då??

Tack ska du ha! Jag kör med Cubase SX bland annat... Det är avancerade samplingar, som tack och lov inte jag behövt lägga upp stålar för utan filmbolaget... En DVD med dessa samplingar kostar runt 20 000.- .
Det får inte heller vara för fylligt som bakgrundsmusik... det ska bara finnas där. Till rätt film och miljö så ökar naturligtvis den musikaliska upplevelsen väldigt mkt. Tror det kommer bli bra!

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...