Mer pulver i Folkessons 600:a

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Utdrag från hans hemsida Folkessonracing.nu

Men så är det man måste testa för att komma vidare och ibland blir det bättre ibland sämre. Det är det som kallas för utveckling, alla delar måste lira tillsammans för att man ska få ut maximalt med effekt och nu lirar det. Var så säkra. När Krille ringde mej på kvällen så frågade han mej om jag satt ner, då tänkte jag "va fan. nu har han sprängt motorn i bänken......". Vet du vad din motor lämnade? frågade han. Nä svarade jag.....137,8 hk på bakhjulet.... Va sa du?.... Ja 137,8 du hörde rätt, sa Krille. Fy fan vad fräckt. Och om jag inte mins helt fel så är rakan på Mantorp väldigt lååååååååång. Så nu får jag dela ut silvertejp till konkurrenterna så att dom kan tejpa sockorna annars kommer dom att snurra när hondan passerar!!! Vi ses i Mantorp.... "

Snacka om imponerande för en 600:a :tummenupp

Bifogat

• folke hoj.jpg
    folke hoj.jpg
    98.2 KB · Visningar: 267

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Och hur psykar man sin motsåndare bäst !!!!!
Jo man skriver att man har 137,8Hk på hjulet så Cralle å grabbarna spöar upp sina motorbyggare och blir förtvivlade....

OK det är en racehoj så förlusterna i låda, drivlina mm är minimerade så säg runt 8% förlust på en 4-taktare. Det ger ca 148Hk på veven...på en 600 i en svensk serie....Högst tveksam !!!

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Lite psykisk krigsföring... Som att jimmy lindström körde med otrimmad originalmotor förra säsongen och tog pallplats efter pallplats... Han sa iaf. att han körde original och motståndarna kunde inte fatta att han körde ifrån dom ändå...

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Triggerhappy skrev:
Och hur psykar man sin motsåndare bäst !!!!!
Jo man skriver att man har 137,8Hk på hjulet så Cralle å grabbarna spöar upp sina motorbyggare och blir förtvivlade....

OK det är en racehoj så förlusterna i låda, drivlina mm är minimerade så säg runt 8% förlust på en 4-taktare. Det ger ca 148Hk på veven...på en 600 i en svensk serie....Högst tveksam !!!

Tror du inte på det så tror jag att du är lite ute och cyklar, är du medveten om att det finns cyklar som gått i VM i denna serien???
Får väl köra hem till honom imorgon och titta på papprena då från bänkningen, de som visade 134.9 nånting såg jag så jag får väl se dessa också....

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det kommer väl att synas bra på rakan om siffrorna stämmer?

B.t.w. Sk-tsamma, bara Folke vinner så :tummenupp

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Snabbe_jag skrev:
Tror du inte på det så tror jag att du är lite ute och cyklar, är du medveten om att det finns cyklar som gått i VM i denna serien???
Får väl köra hem till honom imorgon och titta på papprena då från bänkningen, de som visade 134.9 nånting såg jag så jag får väl se dessa också....

Förvisso rullar det ex VM cyklar i VT. Hur bromsar de hojen, har de en fet fläkt med tokdrag på så kanske de "överladdar" hojen lite också....ser ju bra ut på pappret.
Nå väl, jag skall ned till Mantorp på söndag så jag håller ögonen grabbarna på rakan.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy