Mer vibrationer med polini 160 cc?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Det är ju så här att jag har klagat om vibrationer innan som kanske några minns.

Jag hade chansen att lyssna på en Cagiva Mito och den vibrerade också, fast inte som min. Min vibrerade en aning mer.

Kan det vara polini kitet?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Vi uteslutar dessa faktorer och säger att allt är balanserat.

Är det fortfarande mer vibrationer med 160 cc?
 

chris rr

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2004
Ort
gbg
Hoj
honda
H4 skrev:
Vi uteslutar dessa faktorer och säger att allt är balanserat.

Är det fortfarande mer vibrationer med 160 cc?



Kan inte tänka mig att det är en sån skillnad mellan 125cc och 160cc cylinder vad gäller vibrationer!

Men vad fan vet jag :tungan
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
H4 skrev:
Vi uteslutar dessa faktorer och säger att allt är balanserat.

Är det fortfarande mer vibrationer med 160 cc?


Nej, varför skulle det vara det?

Tror du det är mer vibrationer i en 250 eller? Det är nästan mindre.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
Nej, varför skulle det vara det?

Tror du det är mer vibrationer i en 250 eller? Det är nästan mindre.
Ja, och en tusenkubikare är vibrationsfri :tummenupp

:D (vet att det är av andra anledningar...)


Motorer i 125cc har väll balansaxel...? Har man inte kvar orginalbalansaxlen när man byter till 160cc? ISF kan det väll vibrera mer, iom att balansaxlen är avsedd för 125cc....Men vad vet jag, är inte specielt insatt i ämmnet.... Tyvärr...
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Itacha75 skrev:
Låt killen skryta.

?

Menar du allvar?

Fan va du borde bli bannad... skriver om moppefuckos här och där och så skriver du någonting sådant här, man undrar vad du är för en typ?
 
Last edited:

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
H4 skrev:
Det är ju så här att jag har klagat om vibrationer innan som kanske några minns.

Jag hade chansen att lyssna på en Cagiva Mito och den vibrerade också, fast inte som min. Min vibrerade en aning mer.

Kan det vara polini kitet?


En 160cc kolv borde ju väga mer så har du samma balansaxel som du hade när du åkte 125 så borde det vibrera mer pga det.

balansaxeln är vägd för 125, byter du till 160 stämmer inte motvikten i den riktigt vilket ger vibbar.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Fluxir skrev:
En 160cc kolv borde ju väga mer så har du samma balansaxel som du hade när du åkte 125 så borde det vibrera mer pga det.

balansaxeln är vägd för 125, byter du till 160 stämmer inte motvikten i den riktigt vilket ger vibbar.

Tack för det.

Kan detta medföra några problem i framtiden?
 
Last edited:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
H4 skrev:
Tack för det.

Kan detta medföra några problem i framtiden?


aaaaaa, hela ramen skakar sönder, sen går garageporten sönder. Asså jag lovar.


Men, det är så liten skillnad på vikten så lite mer kanske det vibrerar. Men jag tror inte det känns direkt mycket. Om det känns mycket så är det nåt fel. Tror du inte tillverkarna har tänkt på att den kanske väger lite mer så att dom gör så den väger lika mycket? Du är inte den första som har satt på större cylinder..

Annars kan väl lager och sånt vibrera sönder. Men som jag sa ovan så går allt sönder efter 2mil. Akta dina njurar dom kan få ben.
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Min teori tagen helt ur luften stämde tydligen :va Ska jag gå o köpa en lott?? :hihi


nej köp ingen lott. Man vinner ändå inget, har också försökt.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
nej köp ingen lott. Man vinner ändå inget, har också försökt.
Fan...Får väll jobba istället... :gnissla

Jag upplever inte att min hoj vibrerar nått märkvärdigt, men när jag skussade min kompis på motorvägen så sa han att det vibrerade nått jävulskt, hehe.... NSRen borde va bra o skussa tjejer på då ;)
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
H4 skrev:
Vi uteslutar dessa faktorer och säger att allt är balanserat.

Är det fortfarande mer vibrationer med 160 cc?
Va är det för fråga? Om allt är balanserat, vibrerar det då?
Tänk nu, vad tror du det är som skapar vibrationer? Jo, någonting som är mindre bra balanserat.
Men man märker ju om det är 160cc elelr 125cc, en 160cc väger ju inte så mycket mer så att någoting riskerar att gå sönder men jag tror du märker det ganska lätt.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Hela hojen vibrerar, det kan man se på däcket och kåporna... sedan när man sitter på den och gasar lite då känns det mycket...

Men över 4000 varv går vibrationerna bort.

Så något fel är det. Men vi får hoppas att det är balansaxeln.
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
H4 skrev:
Hela hojen vibrerar, det kan man se på däcket och kåporna... sedan när man sitter på den och gasar lite då känns det mycket...

Men över 4000 varv går vibrationerna bort.

Så något fel är det. Men vi får hoppas att det är balansaxeln.


det är inget fel, men då du har trimmat så slits lager å sånt mer. så tänk på att kontrolera sånt när du kört en bit, du ska nog kolla det var 500ade mil eller nåt... blir onödiga utlägg om dom skär.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top