Mera?!?(fzr1000)

pet

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Hoj
trx
Vad kan man vänta sig om man nu väljer att borra upp en gammal klenod som en fzr 1000...En sjujävla utgift på material jämfört med andra eller...?
Är väl inte så duktig på att "read between the lines" MEN det känns som att dessa hojar skrivs mindre om än andra vad beträffande "ingrepp"

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Man kan inte vänta sig jättemycket eftersom dom inte går att borra så långt. 1070 om jag minns rätt. Eller 1040.
Och är det gamla motorn (989 eller vad dom nu var till skillnad från 1002:an) så tror jag inte man ska göra nåt alls eftersom den motorn har sämre rykte gällande hållbarhet etc.

kithseefried

speed is life!
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
fzr 1000 -87 i delar
Robban_C skrev:
Man kan inte vänta sig jättemycket eftersom dom inte går att borra så långt. 1070 om jag minns rätt. Eller 1040.
Och är det gamla motorn (989 eller vad dom nu var till skillnad från 1002:an) så tror jag inte man ska göra nåt alls eftersom den motorn har sämre rykte gällande hållbarhet etc.

det är väl mest 2:ans drev som fixat det ryktet. eller ??

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det fanns problem med att vevstakarna tittade ut redan vid originaleffekten, men det gällde visst inte alla och det går att byta dem till nyare.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Då jag för några år sen sökte en FZR så annonserade jag efter en. Det ringde folk med 989:eek:r som hade alla möjliga motorfel. Faktiskt minns jag ingen som hade fel på 2:an men det verkar som om första motorgenerationen inte är nåt vidare i alla fall.
1002:eek:rna verkar (mig veterligt) inte ha några direkta problem förutom att de ofta behöver en borrning bortåt 5000 mil eller så. Och när man ändå har rivit isär så går man väl igenom toppen också antar jag.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln