-MLM- skrev:Du kan börja med att öppna orginal ljuddämparen och ta bort strypningen. Ta bort luftburken och bestycka om förgasaren till 165 (huvudmunstycke) dessutom bör du flytta trottelnålen ett hack upp. Det kostar nästan inget och du får en roligare motor.
Du kan ev dreva ner från 17 till 16 kugg om du vill ta upp duken på slangen i flera växlar..
Sedan om du vill lägga mkt pengar på trim, så finns det massor att köpa..
/Lycka till
Hallen skrev:Hur mycket liv blir det om man "öppnar ljuddämparna", alltså kastar insatsen och sätter i ett rakt hålborrat rör i lämplig (?) diameter med lite dämpull runtomkring.
Kan man klara besiktningen med det?
Urre skrev:Vad är det mer exakt ni gör med luftburken.. Jag tog loss gummisnorkeln som sitter uppe på luftburken nu
helgen.
Tyckte bara att det blev burkigare ljud och att den svarade sämre på gas..
Tog även loss kontaktstycket till EPC:n vet inte om jag drog loss rätt kontakt men jag tog det kontaktstycket som satt på vänster sida om förgasaren den där det sitter en svart och en vit kabel.
Vet inte om det var rätt. Hur har ni gjort? Har ni tagit loss hela EPC systemet?
Hallen skrev:Hmm, menar du att du har helt rensade dämpare, INGET där inne? Ordet "burkigt ljud" dyker upp i mitt huvud. Eller?
Halleskog, känner igen namnet, jag har sett annonsen, men nej, jag vände mig till tyskarna. Tog in en nästan ny -02:a därifrån.
odysse skrev:jag körde förra sommaren men bortplockad snorkel , 160 MJ och helt öppnat org system (52,45 hk ) det blev att ta till skärbrännaren för att få bort hela strypningarna vilket resulterade i mattsvarta " slutkoner" iställlet för krom , passade även på att punkta muttrar på insidan så man slipper eventuellt omnitande innan varje besiktning ...
-MLM- skrev:Självklart är dämpullen och sånt kvar i dämparna. Man tar bara bort insatsen som är 15-20 cm långt. Det blir inte burkigt ljud här inte. Ta bort skiten bara
zäta skrev:Jag gjorde egna slutrör me 40mm rör istället för org. Har tyvärr inga bilder men kan kanske ordna det. Det ser väl hyfsat ut å låter gött gör de. Har en polare som har akra 02-pipiporna som går på 10-pistoler, mina låter minst lika bra å kostade bara 60-spänn och några timmar i garaget. Åsså har man ju org kvar.
WestW skrev:Låter intressant. Du klarade besiktningen med insatserna borta. Du gjorde inget annat? Någon bild på jobbet du gjorde kanske?
Funderar på att kapa lite i mina med
zäta skrev:Jag gjorde egna slutrör me 40mm rör istället för org. Har tyvärr inga bilder men kan kanske ordna det. Det ser väl hyfsat ut å låter gött gör de. Har en polare som har akra 02-pipiporna som går på 10-pistoler, mina låter minst lika bra å kostade bara 60-spänn och några timmar i garaget. Åsså har man ju org kvar.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |