Mest ekonomiskt försvarbar hoj. Eller mest kul/krona.

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
BMW R nineT -14
Är på G att byta hoj. Suktar efter en VTR1000 eller ev. en VFR800.
Problemet är att jag pluggar och därför har begränsad ekonomi.
VTRen kostar 5820/år att helförsäkra. VFRen kostar 5200 (bägge på IF). Någon som vet vad de kostar att serva?
Vilka andra hojar finns det med ca 100 hästar som är billiga att serva och försäkra (äga)? Kom gärna med förslag!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
gsxr 1100....alla årsmodeller. :) :yoparty :yoparty

TomTen6

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
VTR 1000
en vtr ska servas med 600 mils intervall, den dyra är vid 2400 och kostar 3-4000 skulle jag tro. Vill du veta mer så titta in på www.vtr.nu

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Aleleo skrev:
VTRen kostar 5820/år att helförsäkra. VFRen kostar 5200 (bägge på IF). Någon som vet vad de kostar att serva?
Vilka andra hojar finns det med ca 100 hästar som är billiga att serva och försäkra (äga)? Kom gärna med förslag!
Köp min GPZ900R, (eller nån annans :D )

Min kostar 428:-/helförs./helår. (veteran, bostadsort & ålder på ägaren spelar ingen roll, bor själv i Stockholm)

115 häst, toppenhoj. Ingen R1'a, men klart roligast per krona & blir inte avhängd i första taget.

(Gsxr1100 håller jag med om, men är inte lika billiga.)

Bifogat

• GPZ B6.JPG
    GPZ B6.JPG
    35.3 KB · Visningar: 199
Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Servicarna tar du ju hand om själv. Lite onödigt att betala flera tusen för att någon ska byta vätskor och göra en "koll" av hojen. (ventiljusteringen kan man väl låta verkstaden göra om det behövs). Jag kan slå ett slag för Firestormen, mycket nöje för pengarna. :tummenupp
VFR:en är säkert en bra hoj också, men jag tror nog att VTR:en är lite sportigare.

Inte min hoj på bilden men likadan.
attachment.php

Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
fazerfun skrev:
gsxr 1100....alla årsmodeller. :) :yoparty :yoparty

Var med polaren igår och köpte en gsxr1100 -87:a. MYCKET fint skick och faktiskt INGET att klaga på. Går som en skållad råtta med 128 bänkade bakhjulshästar. DET kallar jag mycket hoj för pengarna. 195:-/hk är väl ett rimligt pris :D

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
TRX, inte riktigt 100 kusar, men den svänger bättre än ovanstående alternativ. Billig i både försäkring och inköp :tummenupp

MC Doktorn

Guest
Hitta en VFR 800/750är det bästa alternativet kvaliten är outstanding finns dom som rullat över 20000 mil utan att motorn öppnats.

Gamla sporthojar är ofta nedkörda en VFR ägs ofta av folk som är sansade och lättare att hitta välvårdade ex.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
El Garto skrev:
Var med polaren igår och köpte en gsxr1100 -87:a. MYCKET fint skick och faktiskt INGET att klaga på. Går som en skållad råtta med 128 bänkade bakhjulshästar. DET kallar jag mycket hoj för pengarna. 195:-/hk är väl ett rimligt pris :D

Kul, grattis :) :tummenupp :yoparty gixxerpiloter kan det aldrig bli för många av

Vad gav du för den? Posta gärna en bild i GSXR 1100 tråden, vore kul att se vilken du köpt (scannar ständigt efter nya objekt....) :)

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
BMW R nineT -14
FUBAR skrev:
Servicarna tar du ju hand om själv. Lite onödigt att betala flera tusen för att någon ska byta vätskor och göra en "koll" av hojen. (ventiljusteringen kan man väl låta verkstaden göra om det behövs). Jag kan slå ett slag för Firestormen, mycket nöje för pengarna. :tummenupp
VFR:en är säkert en bra hoj också, men jag tror nog att VTR:en är lite sportigare.

Inte min hoj på bilden men likadan.
attachment.php
Sant, verkar vara hutlöst dyrt att serva dem, 2000/4000 beroende på service. Snygg hoj på bilden!

HansJ skrev:
TRX, inte riktigt 100 kusar, men den svänger bättre än ovanstående alternativ. Billig i både försäkring och inköp
Hur billig i försäkring? Ingen märkesförsäkring va?

2ono skrev:
Gamla sporthojar är ofta nedkörda en VFR ägs ofta av folk som är sansade och lättare att hitta välvårdade ex.
Precis. Man vill ha nåt hyfsat fräsht!

Blanco skrev:
Det måste ju vara försvarbart utseéndemässigt oxå....
Nog så viktigt. Tycker både VTRen och VFR800 är snygga, men VTR ser lite råare ut.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Aleleo skrev:
Hur billig i försäkring? Ingen märkesförsäkring va?.
Svårt att säga utan att veta vilken zon du bor i och din ålder, men jag betalar 3200,- per år hel/hel hos Bilsport & MC (36 år, utanför storstad)

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Aleleo skrev:
Hur billig i försäkring? Ingen märkesförsäkring va?
Bäst om du kollar själv, ålder, ort spelar för stor roll, men de låg i klass 5. Jag betalar mindre än dina priser du uppgav, Bilsport & MC, 08, 30+. Här är ett regnr från en handlares site, BFZ417, så kan du kolla själv. Räkna 30-40 lax i inköp, handlaren begär 49 :hihi Garanterar många smile/mile!!!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Solkalrt val!
Honda CBR600f :yoparty

Köpte min för 18kkr. Betalar 5,5kkr i försäkring (halv/helår).

Inte den snyggaste eller snabbaste men det är grymt mycket hoj för pengarna!

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Honda Hornet 600 är el billig o rolig hoj. Kostar 3200kr att försäkra hos IF
(2650kr om du inte bor i storstan).
Är inte så dyra att serva, förutom stora vid 2400mil (hos med 3500-4500kr)
Annars så äter ju dne inte riktigt lika mycket däck som VTR, så där kan du spara
en del pengar. Men denna hoj (iaf den nakna utan halvkåpan) lämpar sig mest till
stadsbus och kortare utvikningar på landsväg. Men som sagt, mycket kul/krona iaf!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Aleleo skrev:

RF 900 kostar mig 2600 helår halv, och 5000 något helår hel. En standard har 135 hk ostrypt. Jäkligt smidig o lättservad hoj!!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati