Mest ekonomiskt försvarbar hoj. Eller mest kul/krona.

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
BMW R nineT -14
Är på G att byta hoj. Suktar efter en VTR1000 eller ev. en VFR800.
Problemet är att jag pluggar och därför har begränsad ekonomi.
VTRen kostar 5820/år att helförsäkra. VFRen kostar 5200 (bägge på IF). Någon som vet vad de kostar att serva?
Vilka andra hojar finns det med ca 100 hästar som är billiga att serva och försäkra (äga)? Kom gärna med förslag!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
gsxr 1100....alla årsmodeller. :) :yoparty :yoparty

TomTen6

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
VTR 1000
en vtr ska servas med 600 mils intervall, den dyra är vid 2400 och kostar 3-4000 skulle jag tro. Vill du veta mer så titta in på www.vtr.nu

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Aleleo skrev:
VTRen kostar 5820/år att helförsäkra. VFRen kostar 5200 (bägge på IF). Någon som vet vad de kostar att serva?
Vilka andra hojar finns det med ca 100 hästar som är billiga att serva och försäkra (äga)? Kom gärna med förslag!
Köp min GPZ900R, (eller nån annans :D )

Min kostar 428:-/helförs./helår. (veteran, bostadsort & ålder på ägaren spelar ingen roll, bor själv i Stockholm)

115 häst, toppenhoj. Ingen R1'a, men klart roligast per krona & blir inte avhängd i första taget.

(Gsxr1100 håller jag med om, men är inte lika billiga.)

Bifogat

• GPZ B6.JPG
    GPZ B6.JPG
    35.3 KB · Visningar: 199
Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Servicarna tar du ju hand om själv. Lite onödigt att betala flera tusen för att någon ska byta vätskor och göra en "koll" av hojen. (ventiljusteringen kan man väl låta verkstaden göra om det behövs). Jag kan slå ett slag för Firestormen, mycket nöje för pengarna. :tummenupp
VFR:en är säkert en bra hoj också, men jag tror nog att VTR:en är lite sportigare.