Metallica - Globen

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
2006, Yamaha xt660x
Fan va snopet det var igår då..
James hade hamnat på sjukhus, och konserten inställd.
Det får man veta precis innan det ska dra igång. Som tur var hade man ett antal bärs innanför västen, så det var ju bara att dra ut o hinka vidare.

Tycker synd om dom som åkt 100 mil, tagit in på hotell osv för att se konsterten..Usch va surt!

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jahapp, nu känns det ju inte så farligt att jag inte fick biljetter till söndagen...

Trist för er som var där! :(

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tur att man hade biljett till lördagen :banana

Konserten var helt okej. Inte bästa Metallicagiget jag varit på och saknade en del låtar i setlisten men dom nya gjorde sig förvånansvärt bra live! Ironiskt nog så var det en cover som var en av höjdpunkterna, Turn the page. :yoparty

Hade hyfsad plats också. :D

Bifogat

• Bild061.jpg
    Bild061.jpg
    112.8 KB · Visningar: 80

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
tycker iof tt dom kunde skippat turn the page, cyanide och det mesta från nya plattan också.. puppets o seek and destroy var riktigt tunga

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
Tur att man fick fribiljett till på lördagen då.. ;)
Som grädde på moset så lyckades man fånga ett av plektrumen som james kastade ut.. ;) ;)

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Metallica? Dog inte dom i början av 90-talet? ;)
Jag har lite svårt för gubbar som åker på gamla meriter.
Hetfield skulle ha lämnat det där skeppet för längesen och gjort nåt annat, nytt projekt, istället för att tjafsa med den där lille dryge dansken.

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
Metallica? Dog inte dom i början av 90-talet? ;)
Jag har lite svårt för gubbar som åker på gamla meriter.
Hetfield skulle ha lämnat det där skeppet för längesen och gjort nåt annat, nytt projekt, istället för att tjafsa med den där lille dryge dansken.

Dom må vara gubbar men dom kan än.. samt dom nya låtarna är bra, iaf när dom spelas live.
Tror inte det skulle räcka med gamla meriter för att få hela touren (så gott som) slut såld.
Och ja dansken kan man väl diskutera men han kan då spela iaf.:tummenupp

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Jahopp. Där stod man ju i onödan. Jag fick ju titta på dom en stund iallafall. Och nu hörde jag någon säga att spelningen i maj kanske skulle äga rum på Stadion. Då blir jag galen, jag vill definitivt se Metallica med mittscenen.

Och när dom sa att James var sjuk och alla buade, då vart jag fan arg. Vad är det för respekt? Töntar...

Ska ligga i fosterställning och gråta några dagar till nu..

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Och nu hörde jag någon säga att spelningen i maj kanske skulle äga rum på Stadion.

Uja...undrar hur omöjligt det skulle vara att greja biljetter till den spelningen...

/J - som absolut föredrar utomhus före Globen, skall se AC/DC i Götet i sommar :yoparty

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Uja...undrar hur omöjligt det skulle vara att greja biljetter till den spelningen...

/J - som absolut föredrar utomhus före Globen, skall se AC/DC i Götet i sommar

jao fast acdc har ju typ gjort 300 låtar som alla låter likadant, de e najs

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och när dom sa att James var sjuk och alla buade, då vart jag fan arg. Vad är det för respekt? Töntar...

Jo det är fånigt men det är ju inte så rock n roll att ställa in en konsertt för att man har ont i magen heller.

Det värsta med det här är alla de som betalat dyrt för andrahandsbiljetter, snacka om pengarna i sjön. Eller får de med biljetter förtur på nästa eventuella konsert eller pengarna åter elelr vad?

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Jo det är fånigt men det är ju inte så rock n roll att ställa in en konsertt för att man har ont i magen heller.

Det värsta med det här är alla de som betalat dyrt för andrahandsbiljetter, snacka om pengarna i sjön. Eller får de med biljetter förtur på nästa eventuella konsert eller pengarna åter elelr vad?

Enligt arrangören ska alla som hade biljetter till söndagen kunna använda dem vid nästa spelning i sverige. Hoppas det då vi åkte från skåne till tokholm helt i onödan.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år