Metallica, Maiden, Springsteen - kan man eller kan man inte?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu har man ju suttit i internet- samt telefonkö till ovan konserter vid flera tillfällen, världsartisterna som Bruce Springsteen, Amy Diamond, U2 och Basshunter säljer ju ut arenorna på under timmen.
Men, sist då Bruce biljetterna rök av bara farten så hörde jag i gnället efteråt att man faktiskt kan köpa direkt på ATG-ombuden fortfarande?! Om det är sant är man ju så korkad som inte kollat upp det att man inte förtjänar någon biljett.

Imorgon släpps Jean-Michel Jarre på Cirkus och det lär handla om ca 2000 biljetter så att logga in på nätet är inte ens lönt, men på EMA's hemsida står följande:

"...säljs via Cirkus Biljettkassa 08 660 10 20, www.cirkus.se, Ticnet 077 170 70 70, www.ticnet.se, samtliga Ticnet- och ATG-ombud."

Jag ringde det lokala ATG-ombudet men de visste så klart ingenting.

Så, någon som har koll på detta? Är man helt efterbliven som missat hur det förhåller sig och finns det då hopp för framtiden eller är det kört forever and ever att få gå på konsert?

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
EMA brukar sällan släppa alla biljetter på biljettsläppet. Dom brukar ha kvar ett antal biljetter som dom släpper successivt fram till konsertdagen för att motverka mellanhandsmarknaderna blocket och tradera. Så har man is i magen och kollar ticnet dagligen är det inte alls omöljligt att det finns biljetter kvar.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Springsteen kunde man inte köpa hos ATG-ombuden iaf. Dom hänvisade till Ticnet. Jag tror det är så med alla större evenemang nu för tiden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:drool

Jag vet nån som har Oxygene1 på originalvinyl... :nicka

Jag har några också, kan vara den bl.a. :blah
Jag vet att jag har den med Computer World på på vinyl.
Förresten, har sådant skit något värde? Jag har typ 5 original beatles och lika många bob marley ocks.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
vem är Jarre? Vad gör han? :confused:

Han har gjort otroligt mycket musik. Han är en av de första som sysslade med helt elektronisk musik.

Oxygen 4 var singeln från hans andra platta Oxygene 1 - 6 som blev hans första 'hit'.

Sen har han gjort en massa grejjer, skivor, legendariska spelningar - han var den första väst-artist som spelade live i Kina t.ex. och han spelade i Paris inför typ 1 miljon åskådare och på Moskvas 850-årsjubileum inför 3,5 milj...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men nu vill jag igen fråga om man kan köpa dessa biljetter direkt på ATG-ombud.
Jag har ringt tre tobaksaffärer med ATG idag och ingen kunde svara, den ena var doxk mkt hjälpsam och ringde Ticnets ÅF-nummer, tror ni de kunde svara? Näe :3freak

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Turistbyrån är annars ett annat otippat ställe att handla på. Brukar inte vara nån större kö där (funkat till 2 maiden konserter irad).

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Turistbyrån är annars ett annat otippat ställe att handla på. Brukar inte vara nån större kö där (funkat till 2 maiden konserter irad).

Jädrar vad fiffigt, men vad går de som, ATG-ombud?
Jag minns "förr", typ 15 år sedan, när man köpte biljetter till både GnR och Metallica och Nirvana på lokala tobaksaffären, utan kö, utan stress, utan problem. Vad fan har hänt? :mad: Bygg större arenor liksom. :fakta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bra nyheter:
Jag fick 4 biljetter

Dåliga nyheter:
Tobakshandlaren som jag sålde dem av förvånades över att jag inte fått Metallicabiljetter: "Jag sålde för 90.000 till en brud som sålde dem vidare i alla fall"

Aja, spilld mjölk.
Jarre 1997 är ändå bästa konsert jag varit på. Hoppas den här blir lika bra, eller bättre.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu vill jag ha en recension!

Den var bra. Inte så mycket visuell som jag hoppats på men det var jag rädd för då konserten finns på DVD och jag såg 1 minut och den var ännu tråkigare.
Mycket getskinn och dorks där, typ data-/sagan om ringen-människor.
Han körde Oxygene 1 och några (2?) från Oxygene 2. Konserten kostade 10:-/tim ungefär vilket den kanske inte var värd.

Jag ska fundera lite mer.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Den var bra. Inte så mycket visuell som jag hoppats på men det var jag rädd för då konserten finns på DVD och jag såg 1 minut och den var ännu tråkigare.
Mycket getskinn och dorks där, typ data-/sagan om ringen-människor.
Han körde Oxygene 1 och några (2?) från Oxygene 2. Konserten kostade 10:-/tim ungefär vilket den kanske inte var värd.

Jag ska fundera lite mer.

Hehe, sådant klientel trodde jag inte skulle dyka upp där.

Betalade du 20-30 spänn för en biljett menar du? :confused:

Återkom gärna när intrycken satt sig!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping