Mettet Resultat Söndag!

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Micke startade 43a i sista chansen , frambromsen gick sönder på warm-up varvet . men kom imål som 22a utan broms. 4a första gick vidare.

John starta 8a i Semifinalen, kom iväg som 5a. Rödflag pga.vurpor och John fick framhjulssläp på grusdelen och blir påkörd när han precis ska åka iväg och krokar ihop med ytterligare 1 vid omkörning och klotar, John hadde rygg på 4an och ville om innan vurpan och var grymt snabb, förutom resultatet var han grymt nöjd med körningen. slutar17 av 47.

Final 1 : starta 43a och kör upp sig till 24e , fick ett mindre elfel på näst sista varvet och va tvungen att bryta.
Final 2 : Kom ej till start.

Teamet är nöjda med grabbarnas prestation med tanke på att många av världeliten var med och Båda killarna gjorde tider som är jämförbara med topp 10 i VM .

Nu satsar vi på nya tag inför -08
Suzuki Team 1

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
HÄR är alla resultat från alla dagarna.

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Ser ut som bara cross åkare i hela listan... var det inge supermotoförare med eller läser jag fel resultat???

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ser ut som bara cross åkare i hela listan... var det inge supermotoförare med eller läser jag fel resultat???

Du läser lite fel. Listorna är dock minst sagt svåra att läsa. Det finns Starbikers, Prestige och Bestbikers. Fiorentino t.ex syns i alla listorna medans Coppins endast är med bland starbikers (vad prestige är vet jag inte).

Den "mest riktiga" totala listan är nog den här tror jag.
Observera även att i många av excelarken finns det en hel bunt med sidor som man hittar längst ner.

Om nån kan förklara för mig hur de räknat ihop totala resultatet får den personen gärna förklara för mig hur de kommit fram tilll det. Att Fiostar vann är inte så svårt att lista ut eftersom han vann båda finalerna men sen då :va

"Min" lista ser ut såhär:
50 FIORENTINO FREDERIC, 1 + 1
35 HERMUNEN MAUNO, 9 + 2
35 MUELLER DANI, 7 + 3
35 GAILLARD JEAN -MARC, 4 + 5
34 SEEL EDDY, 10 + 2
30 ANDERSON CASSIDY, 8 + 6
Belgarna kanske inte räknar 25-22-20-18-17 osv som vi gör...

Last edited:

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Det är samma namn som för 7-8 år sen ju, har nån inspelning från Mettet där just Seel, Fioerentino och Gaillard bråkar om segern. Fast då körde några av dom cr 500 fortfarande :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det är samma namn som för 7-8 år sen ju, har nån inspelning från Mettet där just Seel, Fioerentino och Gaillard bråkar om segern. Fast då körde några av dom cr 500 fortfarande :tummenupp

Fiorentino måste vunnit mer än nån annan i Mettet; 2002, 2004, 2006 å 2007. Mycket bra resultat i franska, engelska och såklart belgiska mästerskapen. Synd att han inte kört så mkt i VM.
Vi skulle nog få se en del andra namn om de "riktigt" stora namnen är med, vDb, Iddon, Delepine, Chareyre och såklart glömmer vi vinte vår favvokille Gozzini. För att inte tala om de vassaste jänkarna...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Här kommer en jämrans radda med bilder :tummenupp

http://www.davylunenburg.be/Mettet/index.html
http://www.mxworld.be/gallery/gallery.php?dir=mettetweb&pic=1 (John startar långt bak)
http://www.automobilsport.com/Galerien/galerien/superbiker-mettet-photos-2007-sa/index--.html
http://users.telenet.be/ibiza_racing/Supermotard-mettet-2007/

"Hetast" i år !!?!!
mettet-2007-essais-samedi%20(26).jpg

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...