Davva
Medlem
Är det någon som har erfarenhet av dessa däck ? Eller något likvärdigt med för o nackdelar?
Kört Anakee 3 några hundra mil nu vilket har fungerat bra, tryggt vid regn. Inte några konstiga tendenser på grus och asfalt men ute i lera och annat halt underlag har det nog inte så mycket att göra.
Halvstökiga att kränga på och så har de något av ett vinande/skrikande vägljud. Vill tro att det har blivit bättre med några mil på nacken eller så har jag vant mig =)
Var för övrigt nyfiken på Anakee 3 Wild men hitta inga i mina smala dimensioner:
Halvstökiga att kränga på
Hej
Har Karoo3 på min XTZ 1200 sedan jag köpte den för ca 900 mil sedan.
Dessa var påmonterade då.
Har mestadels kört på asfalt. De har fungerat bra, inget grus smiskande mao.
Kommer att köpa samma sort, nu när slutet närmar sig för bakdäcket.
Det låter bra, är sugen på bättre fäste på grus så det blir nog en uppsättning Karoo 3 då, speciellt när du säger att de funkar bra på asfalt. Vill åka mera grusväg.
Karoo3 och Anakee 3 är ju två helt olika världar. Anakee2 som är mer offroad är tom det också två olika världar om man skulle jämföra mot karoo2.
Jag hade Karoo2 T på min xtz 1200 och det var jag riktigt nöjd med på både asfalt och grus men de höll inte så länge.
Karoo3 verkar vara bättre hållbarhet på.
Nu har jag k60 scout på min xt660r och är helnöjd. Har varit i norge å kört på de i sommar å då blev de 300 mil asfalt.
Kört 500 mil nu på k60in och är typ halv slitet och då har jag 130 bredden utan mittremsan.
// Per
Ok, men hur mycket skiljer det mellan Anakee 2 och 3 då? Vill ju ha ett mera allround än Anakee 3 o då gissade jag att Karoo 3 skulle vara lösningen utan att bli farliga på torr o blöt asfalt.
Kanske ska fråga skillnader mellan Karoo 3 och Haindenau k60 scout ist?
Jag har bara erfarenheter från sportdäck för ca 10-15 år sen så ni förstår att jag är vilse i pannkakan.
Anakee3 tycker jag är ett rent touringdäck och har inget på grus att göra. Anakee2 är ju också ett touringdäck med möjlighet att åka utanför asfalten. Dock, klackarna är så pass stora att den vandrar på gruset. Just nu är det ju sjysta priser på dom också, under tusenlappen för ett 150 bakdäck....
Jag gillar däck typ Anakee2. Använder dom för långtouring. Var nu dock inne på att handla nya Bridgestone TKC70, men tordes inte köpa dom ännu eftersom jag kan inte riktigt hitta nåt bekträftat om livslängden på dom ännu....
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|