Michael Schumacher provar en GP hoj.

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
Någon som har mer info om detta?

Michael Schumacher har tydligen provat på Ducatis MotoGP cykel enligt folk på AtlasF1 BB
273514-0982-cp.jpg

Tiden han fick skulle vara 2:13, pole tiden på banan iår var 1:49, vet tyvärr inte vilken bana det var, kan vara Mugello.

Snott från:http://www.f1bb.com/f1forum/index.php?showtopic=6990

Bilder:http://gallery.autosport.com/

Coola Ola

Guest
Har schumacher kört mycket hoj innan? 24 sek under motogp låter ju inte som nån värstingtid direkt.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Coola Ola skrev:
Har schumacher kört mycket hoj innan? 24 sek under motogp låter ju inte som nån värstingtid direkt.

Du skulle nog köra på över fyra minuter så..

Alla verkar ha hybris dock.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Alla får ju köra Ducatis Desmosedici verkar det som, nyligen var det Michael Jordan.

Såg ut som en giraff på en minimoto.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
2.10 körde han på till slut, det är inte alls speciellt kasst av en som mig veterligen inte tävlat i roadracing innan.

Coola Ola

Guest
eisbaer skrev:
Du skulle nog köra på över fyra minuter så..

Alla verkar ha hybris dock.

Ja, jag har aldrig påstått att jag skulle köra snabbare. Skulle säkert gå långsammare än fem i mitt fall då jag aldrig kört bana och har en slö motard. Jag tänkte väl mer i perspektiv till vad rossi körde på sin första testrunda med Ferrari-F1an.

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Normalt sätt så kör Skomakaren en sådan här hoj:

127606.jpg

Han har själv påstått att motorgp hojar är livsfarliga och han kan inte i sin vildaste fantasi föreställa sig själv framföra ett sådant fordon. Därav min förundran att han har testat en. Tiden han satt är helt ok för en som brukar köra custom-Blysläde enligt mig. :tummenupp

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Ingen på detta mc furum som har mer info?? Ska man behöva leta mer info på ett F1 furum?

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Kimen skrev:
Ingen på detta mc furum som har mer info?? Ska man behöva leta mer info på ett F1 furum?
Jag tror att nyhetsvärdet av detta är ofantligt mycket högre på ett F1-forum.

Tiden är ju helt OK, ge han en veckas träning så kan han kanske utmana Battaini.

LB_13

Född gasglad
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
Svår abstinens och stor risk för återfall
Pejo skrev:
Som kör av ut i grusfållan - bakom pace-car.

Som även krockade i tunneln åkande efter pace-car. Monaco var banan men jag kommer inte ihåg vilket år eller med vem...

Du har rätt
Det har väll inte ens Sete .. eller Battaini .. eller Biaggi .. eller Hopkins ..

Last edited:

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
http://www.motogp.com/en/motogp/news_info/news_info_15462_1.htm?menu=news
Schumacher tries his luck on two wheels
News, 25/10/05

Seven times F1 World Champion Michael Schumacher took part in a private test held on Monday at the Mugello circuit where, for the very first time, he climbed aboard a MotoGP 990cc prototype.

After MotoGP World Champion Valentino Rossi had a run on the Ferrari F1 car a few months ago, Schumacher had the opportunity to sample some two-wheel adrenaline on the Ducati Desmosedici. The German driver completed several lap of the Italian circuit and, while being some way off the pace of the GP regulars, reportedly improved his lap times throughout the day-long test.

Schumacher rode one of Ducati's test machines as the factory team was on its way back from Istanbul following the inaugural Turkish Grand Prix last weekend. Former rider Randy Mamola attended the session to give some advice to Ferrari's star driver and also gave him a ride on the Ducati two-seater.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
http://today.reuters.co.uk/news/new...051024:MTFH50100_2005-10-24_16-23-36_B13159:1

"Ferrari's Michael Schumacher spent a day in Valentino Rossi's world on Monday when he tested a MotoGP bike for the first time at the Mugello circuit.

After MotoGP champion Rossi's recent tests in a Ferrari Formula One car, Schumacher tried out a Ducati similar to the one used by Italy's Loris Capirossi to win back-to-back races in Japan and Malaysia earlier this year.

The seven times world champion opened the session gently, lapping the Italian MotoGP circuit at around two minutes and 40 seconds.

By the end he was almost 30 seconds faster but still nowhere near the record of one minute 49.223 seconds held by Yamaha's Rossi, who has already clinched a fifth successive title this season.

"It was just for fun," said a Ferrari spokesman.

Ducati are based in Bologna, near Ferrari's Maranello factory, and share the same title sponsor as the Italian Formula One team as well as the same tyre and fuel partners.

"I'd been looking forward to this for a long time," commented Schumacher. "It was worth it, super fun."

Rossi has tested twice for Ferrari, in April 2004 and more seriously in August this year, and the former champions have expressed an interest in luring him to Formula One when he tires of MotoGP.

Schumacher, who will be 37 in January, is already the oldest active Formula One driver and has said he will see out his career at Ferrari.

The German won just one race last season, the six-car U.S. Grand Prix at Indianapolis, and finished a distant third in a drivers' championship won by Renault's 24-year-old Spaniard Fernando Alonso.

While Schumacher was having fun on two wheels, Brazilian team mate Rubens Barrichello said farewell to Ferrari by taking his family and friends for rides in a Ferrari three-seater Formula One car.

Barrichello is joining BAR next year."

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Coola Ola skrev:

Med tanke på vad tiderna skiljer MotoGP-hojarna åt från pole till sist i startleden (och det med vana förare), så är det inte en pissig tid. Han har ju farten i ryggmärgen, så det är "bara" tvåhjulstekniken som ska nötas in.

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Axxexs skrev:
http://today.reuters.co.uk/news/new...051024:MTFH50100_2005-10-24_16-23-36_B13159:1

"Ferrari's Michael Schumacher spent a day in Valentino Rossi's world on Monday when he tested a MotoGP bike for the first time at the Mugello circuit.
While Schumacher was having fun on two wheels, Brazilian team mate Rubens Barrichello said farewell to Ferrari by taking his family and friends for rides in a Ferrari three-seater Formula One car.

Barrichello is joining BAR next year."

Hittade detta på: http://www.f1bb.com/f1forum/index.php?showtopic=6990&st=30&#entry363132

The Brazilian was sorry to miss the opportunity to test the Ducati.

"If I didn't have this important engagement with my family, I would also have stayed there to try out the bikes, as I had been offered," he said. "Michael is 25 seconds slower than Valentino's record? I guess he doesn't want to take risks and takes care of his safety, and perhaps he's not turning the way you're supposed to.

"I'm sure my delay would have been 15 seconds because I really like riding bikes, on a track as well. Some time ago, in a challenge against my friend Alex Barros, I was only seven seconds slower. But maybe he was only fooling around."

:hihi

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...