Michelin-slicks Mönstrade?

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Jag var och hämtade en uppsättnig däck idag, hade beställt slicks, soft fram och medium bak. Då visar det sig att mediumdäcket är mönstrat, det ser ut som någon form av intermedate. Måste man köpa soft för att få ett omönstrat däck (michelin) och varför är det mönstrat?

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
Pelle B skrev:
Jag var och hämtade en uppsättnig däck idag, hade beställt slicks, soft fram och medium bak. Då visar det sig att mediumdäcket är mönstrat, det ser ut som någon form av intermedate. Måste man köpa soft för att få ett omönstrat däck (michelin) och varför är det mönstrat?

Skulle tro att du fått fel.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dom har nog missuppfattat/blandat ihop medium med intermedate.. Slicks ska du kunna få i dom gummiblandningar du önskar!

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
De påstår att de pratat med michelin och att de sa att det var riktigt.
Men är ni säkra på att det finns medium-bakdäck?

Enligt michelin-brochyren finns det inte intermediate däck att köpa. De enda varianter som finns under slicks är: soft, medium, regn. Och det är inget regndäck.

?????????

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Pelle B skrev:
De påstår att de pratat med michelin och att de sa att det var riktigt.
Men är ni säkra på att det finns medium-bakdäck?

Enligt michelin-brochyren finns det inte intermediate däck att köpa. De enda varianter som finns under slicks är: soft, medium, regn. Och det är inget regndäck.

?????????
Medium-bhakdäcken var slut när jag beställde för en vecka sedan. Tror att du fått gatdäck.

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Nr:18 skrev:
Medium-bhakdäcken var slut när jag beställde för en vecka sedan. Tror att du fått gatdäck.

Nej, betäckningen är ju den för slicks ska ta en bild på dem när jag kommer hem och lägga in här så får vi se om någon klok stackare kan förklara vad jag fått.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Pelle B skrev:
Nej, betäckningen är ju den för slicks ska ta en bild på dem när jag kommer hem och lägga in här så får vi se om någon klok stackare kan förklara vad jag fått.
Lugn och fin, råkade ut för samma sak förra året när jag beställde. Mediumslicks finns, dom är inte mönstrade. Däremot finns det ett däck som heter Pilot Race 2, det finns både som soft och medium. Detta däck motsvarar Rennsport o dyl, alltså mönstrat för gatbruk eller supersportbruk. Slicks heter Pilot Race Slick, men som sagt, för en vecka sedan var dom slut på lagret. Ingen viste när nya skulle komma in, men det brukar inte dröja länge. Dessutom är regnbakdäcken oxå slut, samma där, ingen beräknad lev. dag.

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Lugn och fin, råkade ut för samma sak förra året när jag beställde. Mediumslicks finns, dom är inte mönstrade. Däremot finns det ett däck som heter Pilot Race 2, det finns både som soft och medium. Detta däck motsvarar Rennsport o dyl, alltså mönstrat för gatbruk eller supersportbruk. Slicks heter Pilot Race Slick, men som sagt, för en vecka sedan var dom slut på lagret. Ingen viste när nya skulle komma in, men det brukar inte dröja länge. Dessutom är regnbakdäcken oxå slut, samma där, ingen beräknad lev. dag.

Tackar, då är det väl bara att lämna tillbaka detta och vänta tills de kommer in.

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Michelin har intermediate däck, även om du knappast kommer ha stor användning för det (lång skärning hela vägen ut till kanten). Bara att kasta tillbaks det till dem och vänta på den äkta varan!

Pelle B skrev:
Tackar, då är det väl bara att lämna tillbaka detta och vänta tills de kommer in.

alma

#94 i någon klass...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Italienskt utan ram, BMW g450x, pw50, ttr 50, kx 65

Kan bero på att jag köpt alla :banana I varje fall typ 28 bak...... Dom hade inte fler hemma :hihi

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Michelin ringde nyss..

De ringde nyss från Michelin och sa att jag fått fel, de hade inga på lager men skulle få hem om två veckor så jag tänkte lägga in en beställning på div. däck tills dess. Någon som har några råd om vad jag ska köpa för mjukhet? Har beställt en uppsättning med soft fram och medium bak, ska jag beställa resten av samma gummi eller bör man ha medium ram/soft bak?

alma

#94 i någon klass...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Italienskt utan ram, BMW g450x, pw50, ttr 50, kx 65
Jag har fått mina! Det enda som saknas var ett regnbakdäck :banana

Det var därför jag inte fick alla:tummenner Fick inte heller några regnbakdäck........

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!