Michelin slicks???

alma

#94 i någon klass...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Italienskt utan ram, BMW g450x, pw50, ttr 50, kx 65
Är det någon som har erfarenhet av michelin slicks? Vilka i NSB kör på michelin?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Jag har kört på michelin 2 säsonger nu. Denna säsongen ska jag dock byta till pirelli. Generellt kan man säga att michelin är svårare att ställa in fjädringen för. Dock håller dom greppet längre när man väl lyckats med fjädringen. Med mediumslicks har jag kört 6-timmars rejs utan att byta däck. Har dock märkt att dom kan vara lite instabila i höga farter rakt fram, det blir väldigt vingligt vid toppfart på a-torp och sviestad. Det går säkert att justera bort, men jag lyckas inte. Hade priset varit vettigt tror jag nog att jag fortsatt på michelin, men jag hittar ingen som kan ge bra priser på dom.

alma

#94 i någon klass...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nr:18 skrev:
Jag har kört på michelin 2 säsonger nu. Denna säsongen ska jag dock byta till pirelli. Generellt kan man säga att michelin är svårare att ställa in fjädringen för. Dock håller dom greppet längre när man väl lyckats med fjädringen. Med mediumslicks har jag kört 6-timmars rejs utan att byta däck. Har dock märkt att dom kan vara lite instabila i höga farter rakt fram, det blir väldigt vingligt vid toppfart på a-torp och sviestad. Det går säkert att justera bort, men jag lyckas inte. Hade priset varit vettigt tror jag nog att jag fortsatt på michelin, men jag hittar ingen som kan ge bra priser på dom.

Vill helst köra på pirelli men Duells vill inte ge några bra priser :mad:
Så i nu läget lutar det åt michelin, har fått hyffsade priser...

alma

#94 i någon klass...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nr:18 skrev:

Vad ska däcken heta då?? SC1, SC2 och SC3 vad heter motsvarande i
michelin? :confused:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
alma skrev:
Vad ska däcken heta då?? SC1, SC2 och SC3 vad heter motsvarande i
michelin? :confused:
Har ingen aning om beteckningen, jag har bara beställt soft och aldrig kollat vad den beteckningen heter. :rodnar

Nesse

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
YZ426 Flat track, XS650 Flat track, FJR1300, HD shovelhead mm
alma skrev:
Det gör inget, jag är ner sketen med pengar :hihi
Vad bra då kan du hålla mig oxå med däck. CSN har nämligen slutat sponsa mig pga en sån trivial sak som att jag tog för lite poäng förra året.

alma

#94 i någon klass...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nesse skrev:
Vad bra då kan du hålla mig oxå med däck. CSN har nämligen slutat sponsa mig pga en sån trivial sak som att jag tog för lite poäng förra året.

Inga problem.... I juni får vi(jag) dubbelt så mycke barnbidrag :banana
Så då klarar man en säsong till.

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Nesse skrev:

Vadååå poäng du blev ju uppklassad :tummenupp

Nesse

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
YZ426 Flat track, XS650 Flat track, FJR1300, HD shovelhead mm
oscar skrev:
Läs ett par kurser á la ¨klipp o klistra 10p¨ så har du poängen som i en liten ask! :D :tummenupp
Det finns ingen tid över till det tyvärr. Läser 8p denna period och lägger ca 90 timmar i veckan

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...