alma
#94 i någon klass...
Är det någon som har erfarenhet av michelin slicks? Vilka i NSB kör på michelin?
Nr:18 skrev:Jag har kört på michelin 2 säsonger nu. Denna säsongen ska jag dock byta till pirelli. Generellt kan man säga att michelin är svårare att ställa in fjädringen för. Dock håller dom greppet längre när man väl lyckats med fjädringen. Med mediumslicks har jag kört 6-timmars rejs utan att byta däck. Har dock märkt att dom kan vara lite instabila i höga farter rakt fram, det blir väldigt vingligt vid toppfart på a-torp och sviestad. Det går säkert att justera bort, men jag lyckas inte. Hade priset varit vettigt tror jag nog att jag fortsatt på michelin, men jag hittar ingen som kan ge bra priser på dom.
Hur hyffsade då?alma skrev:Vill helst köra på pirelli men Duells vill inte ge några bra priser![]()
Så i nu läget lutar det åt michelin, har fått hyffsade priser...
Nr:18 skrev:Hur hyffsade då?
Nr:18 skrev:Jag har kört på michelin 2 säsonger nu. Denna säsongen ska jag dock byta till pirelli. Generellt kan man säga att michelin är svårare att ställa in fjädringen för. Dock håller dom greppet längre när man väl lyckats med fjädringen. Med mediumslicks har jag kört 6-timmars rejs utan att byta däck. Har dock märkt att dom kan vara lite instabila i höga farter rakt fram, det blir väldigt vingligt vid toppfart på a-torp och sviestad. Det går säkert att justera bort, men jag lyckas inte. Hade priset varit vettigt tror jag nog att jag fortsatt på michelin, men jag hittar ingen som kan ge bra priser på dom.
Har ingen aning om beteckningen, jag har bara beställt soft och aldrig kollat vad den beteckningen heter.alma skrev:Vad ska däcken heta då?? SC1, SC2 och SC3 vad heter motsvarande i
michelin?![]()
kolla påalma skrev:Vad ska däcken heta då?? SC1, SC2 och SC3 vad heter motsvarande i
michelin?![]()
Nesse skrev:kolla på
http://www.michelin-motorrad.de/supersport/rennreifen.shtml#reifen3
min begränsade erfarenhet säger att medium Michelin motsvarar soft Pirelli
och att man steker sönder ett Michelin fullständigt på 3 pass.
Vad bra då kan du hålla mig oxå med däck. CSN har nämligen slutat sponsa mig pga en sån trivial sak som att jag tog för lite poäng förra året.alma skrev:Det gör inget, jag är ner sketen med pengar![]()
Nesse skrev:Vad bra då kan du hålla mig oxå med däck. CSN har nämligen slutat sponsa mig pga en sån trivial sak som att jag tog för lite poäng förra året.
Nesse skrev:Vad bra då kan du hålla mig oxå med däck. CSN har nämligen slutat sponsa mig pga en sån trivial sak som att jag tog för lite poäng förra året.
Ja men det skiter CSN högaktningsfullt i de räknar bara studiepoäng...#11 skrev:Vadååå poäng du blev ju uppklassad![]()
Nesse skrev:Ja men det skiter CSN högaktningsfullt i de räknar bara studiepoäng...
Det finns ingen tid över till det tyvärr. Läser 8p denna period och lägger ca 90 timmar i veckanoscar skrev:Läs ett par kurser á la ¨klipp o klistra 10p¨ så har du poängen som i en liten ask!![]()
![]()
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |