Michellin pilot road lr Perrelli Diablo?! Framdäck

Mutte_R6

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha R6 -01
Jag måste byta framdäck på min Yamaha R6 -02 Jag kör mest landväg undrar vilket däck som är bäst i längden prisvärt osv :confused:

Tackar för alla svar

//Mutte R6 Uppsala

Vi ses på Vofflan i Sigtuna :tummenupp
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Kört slut ett par pilot sport och tycker dom funka bra i både vått som torrt.
Har hyffsat bra livslängd dessutom.
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Jag gillar både Dunlop D 208 GP och Pirelli Diablo.
Båda ger grymt bra fäste och tillförlitlighet och kommer snabbt upp i arbetstemp. De funkar faktiskt även om inte asfalten är helt torr.
Dock upplever jag att Diablo har längre livstid, men det kanske bara är jag.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
I valet mellan Pilot Road och Diablo skulle jag starkt rekommendera Pirelli-däcket. Ett alternativ kan vara Bridgestone BT020 eller Pirelli Dragon som klassas som "Sport-touring". De är åxå lite billigare.

Många sporthojsåkare köper alldeles för dyra däck för de tror att man måste ha jättemjukaste blandingen för att inte trilla omkull :va

Kör man dessutom på däck med beteckningen GP eller liknande är det bortkastade pengar för gatbruk, då de egentligen har en arbetstemperatur som ligger högre än vad du får upp på gata. Men visst, de fungerar. På ett dyrt sätt...

Beställ sen från Tyskland, det tjänar du på!
 
Last edited:

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Kör på Diablo fram- och bak, mkt nöjd. Kan rekommendera det däcket :tummenupp Har kört närmare 800 mil och det är bra med mönster kvar fram även om det naturligtvis är mer slitet än från början, räcker ett tag till helt klart.

Dock har jag inte kört på Pilos Sport/Power däcken.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag har numera Pilot Power både fram och bak, fram är jag jättenöjd, passar min körning kanon.
Bak har jag knappt hunnit vänja mig vid ännu, men hitils har jag bara gott att säga, ett jäkla bett.
Livslängden är väl kanske inte den bästa.
Jag tror att om man är en ordinär gatåkare som inte ligger på fulla spjäll i varje böj så klarar man sig nog utmärkt med Pilot power fram och Pilot road bak.
Det lär iaf bli min nästa kombo.
//Tobbe
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Läste en undersökning för ett tag sedan där pilot road fick bäst i test vad gäller mångsidighet och livslängd... finns även skrivet om det här på forumet nånstans. :fakta
 
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Top