Midlanda 28:e juni - Ny information

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Det blev en del diskussioner angående vår ide om att köra en separat supermotard grupp på Midlanda pga det stora antalet motarder.

Jag har fått en hel del mail och PM både från motard och icke motard åkare och på det stora hela så verkar ingen tycka att det var någon bra ide.

Så nu har vi bestämt att ta till oss kritiken och återgå till det ursprungliga, nämligen tre grupper(nybörjare, mellan och snabb).

Skulle det sen på plats visa sig att det blir trångt på banan med tre grupper(för stora grupper helt enkelt) så ändrar vi till fyra grupper och 15min/pass...men vi provar med tre och ändrar till fyra vid behov.

Vi ses den 28:e :tummenupp

/Christer

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Då var det mesta spikat. Har nu skickat ut på mail till alla anmälda men postar här också för säkerhets skull.

Ca 8.30 hålls förarmöte(besiktning av cyklarna följer)
Ca 9:00 startar körningen.

Vid lunchtid kommer det finnas möjlighet att köpa hamburgare och dricka.

Körningen avslutas 17:00 (kan förlängas vid behov/förfrågan).

På kvällen blir det efterfest på Antjärns camping.

Påminner alla om att kolla upp däck, bromsar och övriga detaljer på cykeln innan körningen.
Bullergränser är tyvärr satta (av Härnösands kommun) och vi är tvungna att följa dem. Rent generellt: Besiktigar du hojen med systemet på - låt det sitta kvar. I annat fall sätt på original.

Vi ses på banan!

/Christer

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Inget mail till mig? Står det samma som i inlägget eller är det någe mer?

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rigge skrev:
Inget mail till mig? Står det samma som i inlägget eller är det någe mer?

Damn, glömde bort att du skickat mig ny mail adress i veckan.

Men det står samma i mailet som här :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hising och jag kommer upp på eftermiddagen/kvällen den 27:e och kommer att sova någonstans utanför banområdet (tält och sovsäck). Det blir för jobbigt att åka hela vägen tidigt på morgonen annars, för att vara på plats 08:30. Tyvärr blir det inte att stanna kvar på kvällen, för Hising hade annat bokat på söndag.

Pga service och trimjobb blir det inte banräsern som följer med, utan vanliga Duken. Det får gå det med...

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Rigge skrev:
Lite nyfiken bara: Vad gäller vid besiktningen? Vad kollas?

Att ni har frächa bromsbelägg, bra däck, inga oljeläckage, kjedjans spänning och skick.
Det viktigaste är att ni har frächa bromsbelägg och bra däck. Midlanda nöter belägg som smör smälter i solsken. Om man börjar köra hårt..

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Suzukiman skrev:
Att ni har frächa bromsbelägg, bra däck, inga oljeläckage, kjedjans spänning och skick.
Det viktigaste är att ni har frächa bromsbelägg och bra däck. Midlanda nöter belägg som smör smälter i solsken. Om man börjar köra hårt..

Visst var det grönt att köra på icke gatgodkända däck, samt jag har hängt av allt vad lysen och crap heter på motarden....... ska jag ta med reg,skylten så ni ser att den är regga vid bes. Är det någe annat som ska med? typ papper å så?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tom Byron skrev:
Visst var det grönt att köra på icke gatgodkända däck, samt jag har hängt av allt vad lysen och crap heter på motarden....... ska jag ta med reg,skylten så ni ser att den är regga vid bes. Är det någe annat som ska med? typ papper å så?

Jag fick klartecken i våras innan jag anmälde mig, för slicks - även om det nu blir en annan hoj och med gatdäck. Det är ju säkrare att köra med en enligt motard-reglementet anpassad hoj. Regskylt är nog bra att ha med (jag har alltid alla lösa delar med i en låda). Uppsamlingskärl är fixat och oljan bytt, extra bromsbelägg, kedja och drev finns med, liksom gnistsläckare och gummislang och slangklämma (att dras runt ljuddämparen).

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jepp, precis som TomK skriver så är det helt ok med slicks. Blinkers och annat krafs bryr vi inte heller oss om.

Det enda vi vill är att du har någon sorts försäkring (trafik/licens)ifall du skulle orsaka nån skada på nån annan.

/Christer

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
cbjorkman skrev:
Jepp, precis som TomK skriver så är det helt ok med slicks. Blinkers och annat krafs bryr vi inte heller oss om.

Det enda vi vill är att du har någon sorts försäkring (trafik/licens)ifall du skulle orsaka nån skada på nån annan.

/Christer

Oki, jag muppar ju med vanlig helförs........så då e det grönt :tummenupp

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Nu är det så att mitt kopplingshandtag har gått av, jag förstår inte varför :rodnar

Det funkar fint att köra med 2 fingrar men det klarar inte besiktningen har jag en känsla av, Om jag tar kemisk metall och gör en kula som liknar den som sitter på original, får jag åka då? Jag hinner inte få tag på ett nytt tror jag.

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Kopplingshantaget kan du ju försöka fixa så gått det går. Det kommer ju mest att bli jobbigt för dig själv. Om det hade varit bromshantaget hade vi nog varit mer skeptisk.
Bromsar behöver man :rolleyes:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Suzukiman skrev:
Kopplingshantaget kan du ju försöka fixa så gått det går. Det kommer ju mest att bli jobbigt för dig själv. Om det hade varit bromshantaget hade vi nog varit mer skeptisk.
Bromsar behöver man :rolleyes:

Jag har kört så flera veckor utan bekymmer, men det va farsan som sa idag att det va för vasst och det inte skulle godkännas av den anledningen. Men om jag gör en kula av kemisk metall så blir det inge vassare än va när det var helt. Sen kom ja på att ZX9 handtag passar, ska försöka muta nån kompis med bärs om jag får bytlåna handtag över helgen.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det ser ut att bli helt OK väder!

Bifogat

• web1.jpg
    web1.jpg
    59.1 KB · Visningar: 206

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
KÖng, då kommer jag nog upp o kollar...ska ni köra på söndag oxå? vilka tider är det som gäller?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA